Mom skriver:
Stat, region og kommuner arbejder indenfor de samme overenskomster
(så vidt jeg husker).
Så helt skævt bliver det ikke..
Og nu var det blot for at få et løseligt sammenligningsgrundlag, ikke noget jeg skal bruge i en fremtidig forhandling 
Jeg ved ikke rigtig noget om det offentlige, så om vilkår er det samme, aner jeg ikke.
Men det er jo helt op til dig, hvordan du vil sammenligne, men jeg kan fortælle, at jeg får 6% i pension fra min arbejdsgiver - og der var en herinde (som vist var offentligt ansat?), der fik 17,2 %.
Det er altså en forskel på mere end 10 %, som hun får mere - det er for mig at se ret relevant.
Nu er jeg jo så i det private, dvs. Ingen omsorgsdag (jeg er snart mor til 4, dog er den største over 7), men det er trods alt over en uges ekstra 'ferie' om året - til sammenligning kan jeg købe mig til ekstra feriedage- de koster ca 1950 stk. (Før skat), altså også noget, der kan mærkes.
Jeg har ikke betalt frokost, så mine arbejdsuger er 2,5 timer længere, end hvis jeg fik frokostpauser betalt. For at indhente det, skal jeg gå 2,5 timer ned i arbejdstid, igen - det koster.
Og så er der barnets 2. Sygedag ( den er dog ikke så relevant for os), men har jeg barn syg i mere end 1 dag, skal jeg jo bruge ferie, eller betale mig fra at holde fri, så igen koster det på lønnen.
Jeg siger ikke, du skal lave en vildt kompliceret sammenligning, jeg siger blot, at sådanne detaljer faktisk kan betyde temmelig meget, og man derfor skal være opmærksom på dem, hvis man vil prøve at lave en vurdering af, om man ligger i den lave eller den høje ende rent lønmæssigt - som var det jeg forstod var dit formål.
Når det så er sagt, så er det da en fed tråd, det er jo sådan en tabubelagt emne ellers.