Hvor meget tjener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Tvebakken skriver:

Det er jo op til dig, men for mig at se er det, potentielt, et skævt grundlag.
Specielt pension er der jo forskel på, og får du ikke meget fra arbejdsgiver, er du jo selv nødt til at lægge noget, og så går det jo ud over din disponible indkomst, og dermed betyder det noget for din løn.
Vil gætte på, at du godt kan gå ud fra, at vilkårene kan sammenlignes ellers for samme arbejdsgiver, men der kan vel være forskel på region, kommune og stat? Eller?

Stat, region og kommuner arbejder indenfor de samme overenskomster (så vidt jeg husker).

Så helt skævt bliver det ikke..

Og nu var det blot for at få et løseligt sammenligningsgrundlag, ikke noget jeg skal bruge i en fremtidig forhandling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Jeg har vel 40+ år tilbage på arbejdsmarkedet () og hvis jeg skal kunne holde til det skal jeg i hvert fald ikke gå op i tid!

Desuden er jeg ikke primært pædagog. Jeg er primært mor
Jeg er glad for mit job, men det er ikke vigtigere end min familie, derfor vil jeg ikke bruge flere af mine børns vågne på Arbejde end jeg allerede gør!

Jeg er skam også primært mor men jeg elsker mit arbejde, og får så meget god energi af det, som jeg bringer hjem til mine børn. Og de tager skam ingen skade af forældre der arbejder fuld tid

Anmeld

31. marts 2014

LinLin

Mom skriver:

Jeg er skam også primært mor men jeg elsker mit arbejde, og får så meget god energi af det, som jeg bringer hjem til mine børn. Og de tager skam ingen skade af forældre der arbejder fuld tid

For mig at det at prioritere arbejde over børn/familie...

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

For mig at det at prioritere arbejde over børn/familie...

Så er godt at vi mennesker er forskellige med forskellige menneskelige værdier.

Og nu var denne tråd om løn, ikke fordømmelse af hinandens værdier eller egenthed som forældre, eller hvordan man vælger at prioritere sit familieliv....

Men dan da en tråd om det, hvis du syntes

Anmeld

31. marts 2014

LinLin

Mom skriver:

Så er godt at vi mennesker er forskellige med forskellige menneskelige værdier.

Og nu var denne tråd om løn, ikke fordømmelse af hinandens værdier eller egenthed som forældre, eller hvordan man vælger at prioritere sit familieliv....

Men dan da en tråd om det, hvis du syntes

Nu skrev du jo selv du aldrig ville gå ned i tid osv - så har jeg vel "lov" til at skrive/svare hvorfor jeg gerne vil og hvorfor jeg i hvert fald ikke vil arbejde mere

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Nu skrev du jo selv du aldrig ville gå ned i tid osv - så har jeg vel "lov" til at skrive/svare hvorfor jeg gerne vil og hvorfor jeg i hvert fald ikke vil arbejde mere

Forskelligen på dit og min respons, er at du er dømmende overfor en handling (denne gang min), imens jeg holdte mig til hvordan JEG har det, uden at dømme (dig) andres valg.

Stor forskel!

Anmeld

31. marts 2014

LinLin

Mom skriver:

Forskelligen på dit og min respons, er at du er dømmende overfor en handling (denne gang min), imens jeg holdte mig til hvordan JEG har det, uden at dømme (dig) andres valg.

Stor forskel!

Synes nu jeg skrev meget tydeligt at "for mig" var det sådan...

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Synes nu jeg skrev meget tydeligt at "for mig" var det sådan...

Det var ikke sådan jeg læste din sætning. Jeg læste din sætning som, hvis man arbejder fuldtid så sætter man sit arbejde højere end sine børn/familie, som en bred generalisering. Sorry, at jeg så opfattede det forkert, jeg læste ikke, at du ville føle du satte dit arbede over din børn/familie hvis du arbejder fuldtid..

My bad...

Anmeld

31. marts 2014

Tvebakken

Mom skriver:

Stat, region og kommuner arbejder indenfor de samme overenskomster (så vidt jeg husker).

Så helt skævt bliver det ikke..

Og nu var det blot for at få et løseligt sammenligningsgrundlag, ikke noget jeg skal bruge i en fremtidig forhandling

Jeg ved ikke rigtig noget om det offentlige, så om vilkår er det samme, aner jeg ikke.

Men det er jo helt op til dig, hvordan du vil sammenligne, men jeg kan fortælle, at jeg får 6% i pension fra min arbejdsgiver - og der var en herinde (som vist var offentligt ansat?), der fik 17,2 %.
Det er altså en forskel på mere end 10 %, som hun får mere - det er for mig at se ret relevant.

Nu er jeg jo så i det private, dvs. Ingen omsorgsdag (jeg er snart mor til 4, dog er den største over 7), men det er trods alt over en uges ekstra 'ferie' om året - til sammenligning kan jeg købe mig til ekstra feriedage- de koster ca 1950 stk. (Før skat), altså også noget, der kan mærkes.
Jeg har ikke betalt frokost, så mine arbejdsuger er 2,5 timer længere, end hvis jeg fik frokostpauser betalt. For at indhente det, skal jeg gå 2,5 timer ned i arbejdstid, igen - det koster.
Og så er der barnets 2. Sygedag ( den er dog ikke så relevant for os), men har jeg barn syg i mere end 1 dag, skal jeg jo bruge ferie, eller betale mig fra at holde fri, så igen koster det på lønnen.

Jeg siger ikke, du skal lave en vildt kompliceret sammenligning, jeg siger blot, at sådanne detaljer faktisk kan betyde temmelig meget, og man derfor skal være opmærksom på dem, hvis man vil prøve at lave en vurdering af, om man ligger i den lave eller den høje ende rent lønmæssigt - som var det jeg forstod var dit formål.

Når det så er sagt, så er det da en fed tråd, det er jo sådan en tabubelagt emne ellers.

Anmeld

31. marts 2014

Tip!

Offentlig ansat.. Nårh nej. Studerende lidt endnu = su 

Jeg er uddannet pædagog næste sommer, og lønnen kommer an op om jeg vil arbejde i det offentlige eller i det private...  Nogen der evt ved hvad startlønnen for en pæd er? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.