Hvor meget tjener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

lenemor77

Mom skriver:

Halløj

Ja altså hvis I vil dele sådan en oplysning..

Mere specifikt, savner jeg info om hvad assistenter (kontor), som også sagsbehandler måske halvdelen af tiden..

Har været til lønforhandling, og fået en god portion... Men tænker da jeg vil søge igen til næste år, så mangler lidt sammenligningsgrundlag..

Min løn efter stigning er omkring 29.000 kr. (Fuldtidsstilling, indenfor det offentlige).

Privatansat i IT-branchen som kontor. Får ca 32.000 før skat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Selvfølgelig kan man det. Men må får ikke et reelt billede, hvis dem som svarer ikke oplyser, hvad de ellers får udover lønnen

Du har ret. Men jeg spurgte også om kroner og øre, ikke andre goder. Og går udfra at os som er ansat indenfor det offentlige har det samme regler/goder hvad angår ferie, omsorgsdage, barn syg og frokost, imens jeg er godt klar over at det måske er anderledes hvis man er privat ansat..

Så for mig fungere det fint, at de som har svaret, har svaret omkring deres løn, deres stilling og om de er offentlige/privat ansat og fuldtid/deltid. Det giver mig et fint billede

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Mener det er knapt 23000 kr for 33 t pæd.stilling.
Har 1/2 times betalt pause hver dag jeg har 6 timer eller mere....

5 ugers ferie og fem feriefridage.
2 omsorgsdage pr barn/år til og med året de fylder 7.
Barns 1. Og 2. Sygedag....

Til september har jeg været ansat i seks år og går op i løn - ved ikke hvor meget det er

Jeg vil ikke arbejde mere end det - faktisk vil jeg gerne gå ned i tid!

Det er da også en fin løn

Ville aldrig gå ned i tid, medmindre jeg var tvunget fx pga helbred eller problematikker omkring børnene osv., jeg elsker at være fuldtid på mit job

Anmeld

31. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Lige under 33.000. Folkeskolelærer på sidste løntrin - 16 års anciennitet. Fem ugers ferie og fem feriefridage. 17,3 % pension. 

Jeg synes, det er fint - der er en del ved vores arbejdsforhold, jeg ikke er tilfreds med, men lønnen klager jeg ikke over. 

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
lenemor77 skriver:

Privatansat i IT-branchen som kontor. Får ca 32.000 før skat

Det er da også ganske fint

Tak fordi du ville dele

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Lige under 33.000. Folkeskolelærer på sidste løntrin - 16 års anciennitet. Fem ugers ferie og fem feriefridage. 17,3 % pension. 

Jeg synes, det er fint - der er en del ved vores arbejdsforhold, jeg ikke er tilfreds med, men lønnen klager jeg ikke over. 

Det er da også en fin løn.

Jeg har selv "kun" 7 års anciennitet

Anmeld

31. marts 2014

Tvebakken

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes ikke, at man kan samligne løn uden, at man også samligner pension, goder mv.

Man kan f.eks. få 35.000 kr. i løn, 5% i pension, 1 dag barn syg, 5 ugers ferie og arbejder 37 + frokost.

og

Man kan f.eks. få 30.000 kr. i løn, 15% i pension, 2 barn syg, 6 ugers ferie og arbejder 37 timer incl. frokost.

Hvis man begynder, at regne timelønnen ud, så får man faktisk en højere timeløn på 30.000 kr, da der er mange flere goder. Bare det at man har betalt frokost gør en forskel på ca. 10 timer om måneden.

Men kig evt. på din fagforeninges hjemmeside, der kan man som regel se, hvad gennemsnitslønnen er for ens arbejdsområde.

SÅ enig.
Man er nødt til at tage det hele med, hvis der skal sammenlignes, eller sammenligner man æbler og bananer.

Anmeld

31. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Tvebakken skriver:

SÅ enig.
Man er nødt til at tage det hele med, hvis der skal sammenlignes, eller sammenligner man æbler og bananer.

Det er for mig slet ikke nødvendigt

Når man blot skal have et løseligt sammenligningsgrundlag, behøver det ikke være så besværligt.

Anmeld

31. marts 2014

Tvebakken

Mom skriver:

Det er for mig slet ikke nødvendigt

Når man blot skal have et løseligt sammenligningsgrundlag, behøver det ikke være så besværligt.

Det er jo op til dig, men for mig at se er det, potentielt, et skævt grundlag.
Specielt pension er der jo forskel på, og får du ikke meget fra arbejdsgiver, er du jo selv nødt til at lægge noget, og så går det jo ud over din disponible indkomst, og dermed betyder det noget for din løn.
Vil gætte på, at du godt kan gå ud fra, at vilkårene kan sammenlignes ellers for samme arbejdsgiver, men der kan vel være forskel på region, kommune og stat? Eller?

Anmeld

31. marts 2014

LinLin

Mom skriver:

Det er da også en fin løn

Ville aldrig gå ned i tid, medmindre jeg var tvunget fx pga helbred eller problematikker omkring børnene osv., jeg elsker at være fuldtid på mit job

Jeg har vel 40+ år tilbage på arbejdsmarkedet () og hvis jeg skal kunne holde til det skal jeg i hvert fald ikke gå op i tid!

Desuden er jeg ikke primært pædagog. Jeg er primært mor
Jeg er glad for mit job, men det er ikke vigtigere end min familie, derfor vil jeg ikke bruge flere af mine børns vågne på Arbejde end jeg allerede gør!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.