Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Det gør jeg nemlig, kan ikke helt forstå hvorfor du skal være så nedladen? hvad forventer du jeg svarer? nej jeg vil ikke være sammen med mit barn eller?

Han har fast fri hver fredag og det bliver han ved med, men nej jeg tager ham ikke ud af vuggestue for han kan være hjemme med mig og nyfødte lillebror.

Det stemmer jo ikke overens med dit første indlæg hvor du skriver at "i overmorgen har du en fridag" at det ødelægger rutiner og gør et barn forvirret.

Nu skriver du jo selv at han holder fri hver fredag??

Desuden så er der ingen der mener at et barn skal tages ud af inst. Men ikke at benytte muligheden for korte dage i hele det år du er på barsel -ja det forstår jeg ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Det stemmer jo ikke overens med dit første indlæg hvor du skriver at "i overmorgen har du en fridag" at det ødelægger rutiner og gør et barn forvirret.

Nu skriver du jo selv at han holder fri hver fredag??

Desuden så er der ingen der mener at et barn skal tages ud af inst. Men ikke at benytte muligheden for korte dage i hele det år du er på barsel -ja det forstår jeg ikke. 

Jep han har nemlig fast fri hver fredag, så det stemmer 100% overens med det jeg skrev, fri fredag til søndag

og det har han alle dage haft, og som jeg senere skrev vil han ikke få flere fridage end han allerede har = en fast.

jeg skal slet ikke på barsel et helt år? jeg skal i 7 mdr, og far tager så 2.5 mdr og så starter han i vg.

Jeg skrev det fra start, hans rutine forsætter og den ændres ikke fordi der kommer en lillebror, han er 2 til sommer hvor lillen kommer, og hvor sjovt er det lige for en 2 årig at være hjemme med mor hele tiden når hun knokler med amning og søvn mangel?

Jeg vil hellere være på når han kommer hjem og hygge med ham der og på sin ugentlige fridag, end jeg vil være træt og uoplagt.

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Jeg ved ikke hvad jeg vil definere som en kort dag, men jeg ved jeg synes mine unger har lange dage. Jeg afleverer 7.25 (der siger vi farvel) og de fleste dage bliver de hentet 15/15.30. Der er så også dage hvor jeg kan få hentet kl 12, eller 14 og så kalder vi det en kort dag her hjemme.

De gange jeg har været på barsel har jeg benyttet mig af vi kunne få lange gode morgener, dog skulle storesøster den ene gang afleveres i skole inden 8.10, men så tog vi bare hjem igen og hyggede videre. Og så hentede jeg som det passede med lillebrors soverytme og det skiftede jo lidt (havde kun mine ben til at transportere så han skulle jo lige acceptere en tur i barnevognen) men det skiftede mellem 13 og 15. Og så var der jo også dage hvor jeg skulle noget og så var det farmand der hentede mellem 15 og 15.30... Og så var der alle de impulsive fridage, hvis nu det sneede og vi ikke gad ud 

Har så meget rutine tænkning i mit arbejdsliv, så nyder virkelig jeg frem for at kigge på uret, kan kigge på mine børn og beslutte hvad der passer bedst denne dag - med min første kiggede jeg meget mere på ur end på hende, mens jeg med de andre gjorde omvendt, ved ikke om det bare er fordi de er forskellige, men med dem hvor jeg smed uret væk var især søvn meget meget nemmere.....

Anmeld

25. marts 2014

Jep han har nemlig fast fri hver fredag, så det stemmer 100% overens med det jeg skrev, fri fredag til søndag

og det har han alle dage haft, og som jeg senere skrev vil han ikke få flere fridage end han allerede har = en fast.

jeg skal slet ikke på barsel et helt år? jeg skal i 7 mdr, og far tager så 2.5 mdr og så starter han i vg.

Jeg skrev det fra start, hans rutine forsætter og den ændres ikke fordi der kommer en lillebror, han er 2 til sommer hvor lillen kommer, og hvor sjovt er det lige for en 2 årig at være hjemme med mor hele tiden når hun knokler med amning og søvn mangel?

Jeg vil hellere være på når han kommer hjem og hygge med ham der og på sin ugentlige fridag, end jeg vil være træt og uoplagt.

Igen er det jo ikke enten eller

Man kan godt skære af dagen ,uden at trække barnet helt ud. (og far kan vel også godt give barnet korte dage? )

Forstår stadig ikke at du opponerer imod fridage ?-Men fred være med det  

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

Igen er det jo ikke enten eller

Man kan godt skære af dagen ,uden at trække barnet helt ud. (og far kan vel også godt give barnet korte dage? )

Forstår stadig ikke at du opponerer imod fridage ?-Men fred være med det  

opponere mod fridage?

Hvor gør jeg det?? jeg gentager lige hvad jeg har skrevet, jeg går ind for rutiner ergo han bliver hentet og afleveret samme tid hver dag, har fast fri hver fredag.

Han kommer ikke til at blive afleveret kl 8 og hentet kl 12 den ene dag og kl 14 den anden, og fri den 3, det er noget udsvævende forvirrende noget.

Men han kan derimod godt have en fridag i ny og næ, og det har jeg også skrevet, i nummer 2 indlæg eller sådan noget.

Jeg undrer mig lidt over du ikke rigtige svare på mine indlæg? du skrev mine indlæg ikke stemmer overens når jeg så forklarer dem, får jeg ingen respons, er der en bestemt grund til det?

Jeg spurgte dig også hvad du forventede jeg skulle svarer på din lidt grove tone om alle forældre da ville være sammen med sine børn (underforstået at det vil jeg ikke) men her fik jeg heller ikke noget svar.

Anmeld

25. marts 2014

førstebarn21 skriver:

opponere mod fridage?

Hvor gør jeg det?? jeg gentager lige hvad jeg har skrevet, jeg går ind for rutiner ergo han bliver hentet og afleveret samme tid hver dag, har fast fri hver fredag.

Han kommer ikke til at blive afleveret kl 8 og hentet kl 12 den ene dag og kl 14 den anden, og fri den 3, det er noget udsvævende forvirrende noget.

Men han kan derimod godt have en fridag i ny og næ, og det har jeg også skrevet, i nummer 2 indlæg eller sådan noget.

Jeg undrer mig lidt over du ikke rigtige svare på mine indlæg? du skrev mine indlæg ikke stemmer overens når jeg så forklarer dem, får jeg ingen respons, er der en bestemt grund til det?

Jeg spurgte dig også hvad du forventede jeg skulle svarer på din lidt grove tone om alle forældre da ville være sammen med sine børn (underforstået at det vil jeg ikke) men her fik jeg heller ikke noget svar.

Du skriver i første indlæg at det bliver rodet og giver forvirring hvis man siger til barnet skal holde fri.

Men så skriver du her i forrige indlæg at han holder fri hver fredag

Det skrev du jo ikke i første indlæg- Derfor undrede det mig

Og jeg synes ikke jeg er grov- Jeg holder fast i at jeg går udfra at man som forældre vil gribe hver mulighed for at være sammen med sit barn.Og det ville i min verden indebære at når man har et års barsel -også selv om forældrene deler så ville ens barn også nyde godt af det. 

Anmeld

25. marts 2014

Mor til Ella

Her siger vi max 30 timer om ugen i inst.

Det kan indimellem give en lang dag,pga møder osv-Men så bliver det altid efterfulgt af en fridag.

Jeg er så selvstændig,og det har jo den konsekvens at jeg må arbejde om aften når børnene sover.

Men det gør jeg gerne,for har ikke lyst til at se dem så lidt som det ville være hvis jeg skulle arbejde "normalt"

Jeg har nu haft "barsel"l i 2 år-Og det har jeg kunnet fordi jeg ligger min arbejdstid når børnene sover

Nu skal de så i vuggestue,og det vil jo give lidt mere tid om dagen ,men stadig med en del timer om aften.

Det går ud over min "migtid" men den skipper jeg gerne i de få år mine unger synes jeg er det vigtigste i deres liv .

Nå så fik jeg lige ævlet lidt om mit valg- Det er så ulempen ved at sidde og arbejde alene uden nogen at snakke med -det går ud over uskyldige 

Ja, der er jo fordele og ulemper ved sådanne arbejde som fx selvstændig

Er det selv dog i en frisør, så der er åbningstiden ret tvungen, men min fordel er så at Ella ALDRIG bliver afleveret tidligt, og hendes længste dag i vuggestuen er 7 timer, så synes vi formår at indrette os så snart som muligt med mine til tider trælse lange dage

Jeg har dog denne gang valgt at tage 8 mdr i stedet for 4 som sidst, og synes bestemt Ella skal nyde godt af at jeg går hjemme når der er faldet lidt ro på

Tak for svar.

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

Du skriver i første indlæg at det bliver rodet og giver forvirring hvis man siger til barnet skal holde fri.

Men så skriver du her i forrige indlæg at han holder fri hver fredag

Det skrev du jo ikke i første indlæg- Derfor undrede det mig

Og jeg synes ikke jeg er grov- Jeg holder fast i at jeg går udfra at man som forældre vil gribe hver mulighed for at være sammen med sit barn.Og det ville i min verden indebære at når man har et års barsel -også selv om forældrene deler så ville ens barn også nyde godt af det. 

Jeg kunne ikke se det relevante i slavisk at fortælle om hele vores uge, jeg skrev vi holder fast i rutiner, og så regnede jeg egentlig med det var det, ikke at jeg skulle stå til regnskab.

Du starter med at skrive hvad så med weekend og ferier, og jeg svarer når barnet har fri fredag til søndag er det jo en rutine, der regnede jeg du kunne tænke han havde fri, men det må være mig der har formuleret mig som en klovn

Jeg har stadig ikke et års barsel 7+2,5= 9,5, ergo 9,5 mdrs barsel ikke et år.

Ja men den forudsætning må du jo så ændrer, for jeg lever ikke sådan, jeg lever efter hvad der er bedst for mit barn, og det er komme ud sammen med andre børn, og have en frisk og oplagt mor, ikke en træt søvnmanglende mor.

Og nu gider jeg egentlig ikke undskylde og forklarer mere overfor dig, du vil ikke acceptere mine svar og jeg skal hele tiden underforstået hører for jeg ikke vil være sammen med mit barn - det er usmageligt.

Hav en god dag

Anmeld

25. marts 2014

førstebarn21 skriver:

Jeg kunne ikke se det relevante i slavisk at fortælle om hele vores uge, jeg skrev vi holder fast i rutiner, og så regnede jeg egentlig med det var det, ikke at jeg skulle stå til regnskab.

Du starter med at skrive hvad så med weekend og ferier, og jeg svarer når barnet har fri fredag til søndag er det jo en rutine, der regnede jeg du kunne tænke han havde fri, men det må være mig der har formuleret mig som en klovn

Jeg har stadig ikke et års barsel 7+2,5= 9,5, ergo 9,5 mdrs barsel ikke et år.

Ja men den forudsætning må du jo så ændrer, for jeg lever ikke sådan, jeg lever efter hvad der er bedst for mit barn, og det er komme ud sammen med andre børn, og have en frisk og oplagt mor, ikke en træt søvnmanglende mor.

Og nu gider jeg egentlig ikke undskylde og forklarer mere overfor dig, du vil ikke acceptere mine svar og jeg skal hele tiden underforstået hører for jeg ikke vil være sammen med mit barn - det er usmageligt.

Hav en god dag

Ok 

I lige måde  

Anmeld

25. marts 2014

Mor til Ella

Janne T. skriver:

Imens jeg har gået hjemme har det heddet 9-15 og fri om fredagen. jeg har afleveret kl. 9, fordi de har formiddagsaktiviteter. Morgensang og frugt, snart skal de igang med sjov morgengymnastik. Og jeg henter igen kl. 15 for at der er mulighed for at spise eftermiddagsmadpakken og komme på legepladsen, hvilket Rose ELSKER!

Tænker også at det vil blive noget i den stil men lidt ekstra fridage og sådan.

Hun bliver altid afleveret sent pga mine arbejdstider, og i den anden ende bør der som du nævner tages hensyn til søvn!

Ella elsker også at være afsted, hun gider ikke engang vinke

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.