Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

LinLin

førstebarn21 skriver:

Jeg mener børn har bedst af rutiner og faste rammer, ergo jeg ikke giver ikke meget for i dag er du af sted fra 8-15 i morgen fra 8-12 og i overmorgen har du fri, det bliver rodet og forivret, min søn bliver afleveret ved 8.30 tiden om morgnen og hentet 15-15.30, han sover så også lur på 2-3 timer hver dag, så han er der egentlig ikke så meget som et bh børn f.eks

Så rutiner går jeg ind for, og det bliver der ikke flyttet på når jeg går på barsel

Så dit barnet i institution hver dag i syv timer når du er på barsel? For ikke at bryde rutinen... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Mortil223

LinLin skriver:

Så dit barnet i institution hver dag i syv timer når du er på barsel? For ikke at bryde rutinen... ?

Ja det kommer han sikkert til nu er jeg jo ikke på barsel endnu

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

mor88 skriver:

Og man kan selvfølgelig være uenig herhjemme kører alt i rutiner, soverutiner, madrutiner osv, og det er det samme i dp. Men når det kommer til det faktum at så små børn har det bedst hjemme, da dp/vs nærmest er et "job" for de små(et sted hvor de aldrig føler sig 100% trygge og ikke har den samme ro som hjemme), så tror jeg at børnene hellere ville ønske at komme hjem tidligere end at holde fast i afhentningsrutinen men det er så bare min holdning(og der er jo 1000 holdninger, når det kommer til vores børn)

Ja det er nemlig 1000 holdninger  

Anmeld

24. marts 2014

LinLin

Ok

Sådan vil jeg ikke gøre det (og gjorde det bestemt heller ikke sådan sidst)... Synes ikke mine skal være der mere end højst nødvendigt min ene er et skolebørn, så det giver jo en del begrænsninger - i hvert fald skal man afsted til et bestemt tidspunkt hver dag!

Men skal han så have en ugentlig fridag eller hvordan?

Anmeld

24. marts 2014

Mama85

Jeg er pt på barsel med barn nr. 2, og har en pige på 5 der går i børnehave. Den store er i børnehave i maks. 6 1/2 time, hvor jeg har tid til at være alene med den lille, og en kort dag i børnehaven er for os, mellem 4-5 timer. Tilgengæld holder vi fri tit, alt efter hvad vi har behov for.

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Men hvorfor ikke benytte dig af muligheden for at være sammen med dit barn?

Og han har jo også brug for at være sammen med både dig og den lille ny .

En ting er at han kommer i inst ,sådan er det jo-men 7 timer er lang tid-Og i min verden helt unødvendigt når man har andre muligheder-

Og når du nu selv skriver at en weekend ikke ødelægger rutiner,så ødelægger et års barsel med korte dage vel heller ikke noget?

Så bliver det vel en rutine ik? + At han vil jo være et år ældre når det år er gået og kan derfor jo godt forstå han igen skal være der 7 timer når du begynder at arbejde.

Anmeld

24. marts 2014

Eliza

JulieWH skriver:

Min ældste kommer i vuggestue mellem 9 og 10 og bliver hentet 15.30. Hun bliver ikke hentet før for hun skal også have tid til at komme ordenligt på fra sin lur og have tid til at lege om eftermiddagen. Og ærlig talt, så elsker hun at være der  

Sådan er det os her.
Aflevere dog ofte 8.30 eller 9.30 da de har samling omkring kl 9 og han li skal nå ind af døren og få sagt ordentlig farvel.

Derud over, holder han nogle fridage.
Nu har han fex været hjemme siden onsdag.
Det ved jeg dog ik hvor meget det kan blive af, når lillebror kommer.
Han er en meget aktiv og grænse prøvende 2 årig
Men han nyder os at være i vs.

Anmeld

24. marts 2014

Blirnokaldrigfru

Jeg synes min datter har korte dage, som hedder 7.30-12.30 hver dag - altså 5 timer jeg vælger at holde fri så hun kan komme hjem og få sin lur for så kan jeg nå en masse pligter mens hun sover (jeg har en meget fleksibel aebejdsplads )

Anmeld

24. marts 2014

Trekløver(:

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

4-5 timer

Anmeld

24. marts 2014

Ciss

Da jeg var i barsel, var Storesøster afsted ca 9-14.30.

Det lyder som længe, men virkeligheden var, at de havde samling og sangstund kl 9.15, og den elskede hun. Derefter legede de frem til 11, og så var det frokost og derefter sov hun jo i flere timer. Når jeg hentede hende, havde hun nået at vågne og spise frukt og så bare lege lidt til, så i forhold til hendes rutiner var det perfekt.

Så tog vi hellere nogle ekstra fridage, når det passede ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.