Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

lineog4

førstebarn21 skriver:

formentligt ikke han kan jo ikke klokken

Men med et stærkt sensibel barn er rutiner alfa omega og når der er bare en lille ændring er der en stor reaktion.

Klart den faktor havde jeg bare ikke med inde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Klart den faktor havde jeg bare ikke med inde 

Det er okay jeg har heller ikke skrevet det herinde.

Anmeld

25. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Det er okay jeg har heller ikke skrevet det herinde.

Så giver det hele jo mening

For self. er der forskel på "alm" børn og så børn der har det svært med skift i deres hverdag. 

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Så giver det hele jo mening

For self. er der forskel på "alm" børn og så børn der har det svært med skift i deres hverdag. 

Jeg vil til hver en tid sige det samme til andre med små børn

Anmeld

25. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Og det bliver vi så aldrig enige i ,for er enig med Line i at så små børn ikke kender klokken

Men der skal jo være plads til at være uenige 

Anmeld

26. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Og det bliver vi så aldrig enige i ,for er enig med Line i at så små børn ikke kender klokken

- præcis

Anmeld

26. marts 2014

Mivsen

Godmorgen

Jeg går selv hjemme på barsel. Har først termin om en mdr. med nr 2.

Men vores søn synes jeg har korte dage. Bliver afleveret mellem 9-10, og hentet igen kl 14.30-15. Og har altid en ugentlig fridag

Han går i en privat dagpleje, hvor der altid sker en masse.

Hvis jeg henter før, så han ikke når at spise eftermiddagsmad er hele hans dag ødelagt.

Jeg synes det er skønt at have muligheden til at være sammen med ham

Anmeld

26. marts 2014

Mor til Ella

Mivsen skriver:

Godmorgen

Jeg går selv hjemme på barsel. Har først termin om en mdr. med nr 2.

Men vores søn synes jeg har korte dage. Bliver afleveret mellem 9-10, og hentet igen kl 14.30-15. Og har altid en ugentlig fridag

Han går i en privat dagpleje, hvor der altid sker en masse.

Hvis jeg henter før, så han ikke når at spise eftermiddagsmad er hele hans dag ødelagt.

Jeg synes det er skønt at have muligheden til at være sammen med ham

Tænker også at det bliver i den retning

Det er nemlig skønt at kunne give dem lidt mere end man ofte har mulighed for i hverdagen

Anmeld

27. marts 2014

lineog4

førstebarn21 skriver:

Det ville jeg ikke sige. Ja rutiner er gode men ikke som snærende bånd, og ikke rutiner bare for rutiner.

Men tror nu også meget afhænger af forældrene lige i det valg (med mindre man som du har et barn der er særligt sensitivt), for lever man bedst selv i. Jeg lever personligt bedst selv i kaos og i impulsivitet (og samtidig er vi røvkedeligt og gør det samme hver dag ). Og jeg elskede da jeg var på barsel at kunne sige: det blæser for meget lad os blive hjemme og lave popcorn på snor og se om blæsten ligger sig så vi kan cykle ud til gederne. Eller ferierne hvor uret er smidt helt væk og jeg overrasket opdager vi først får spist kl 20 for det var først der vi var klar efter en lang dag lå stranden og en masse is....

For mig ville rådet være, smid uret væk og læs dit barn. Når det gaber vil det sove også selvom det er 30 minutter tidligere end i går....

Anmeld

27. marts 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Det ville jeg ikke sige. Ja rutiner er gode men ikke som snærende bånd, og ikke rutiner bare for rutiner.

Men tror nu også meget afhænger af forældrene lige i det valg (med mindre man som du har et barn der er særligt sensitivt), for lever man bedst selv i. Jeg lever personligt bedst selv i kaos og i impulsivitet (og samtidig er vi røvkedeligt og gør det samme hver dag ). Og jeg elskede da jeg var på barsel at kunne sige: det blæser for meget lad os blive hjemme og lave popcorn på snor og se om blæsten ligger sig så vi kan cykle ud til gederne. Eller ferierne hvor uret er smidt helt væk og jeg overrasket opdager vi først får spist kl 20 for det var først der vi var klar efter en lang dag lå stranden og en masse is....

For mig ville rådet være, smid uret væk og læs dit barn. Når det gaber vil det sove også selvom det er 30 minutter tidligere end i går....

hver sin holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.