Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.582 visninger
69 svar
53 synes godt om
24. marts 2014

Mor til Ella

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

modesty

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Jeg tænker umiddelbart at en kort dag er under 6 timer. 

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

Her siger vi max 30 timer om ugen i inst.

Det kan indimellem give en lang dag,pga møder osv-Men så bliver det altid efterfulgt af en fridag.

Jeg er så selvstændig,og det har jo den konsekvens at jeg må arbejde om aften når børnene sover.

Men det gør jeg gerne,for har ikke lyst til at se dem så lidt som det ville være hvis jeg skulle arbejde "normalt"

Jeg har nu haft "barsel"l i 2 år-Og det har jeg kunnet fordi jeg ligger min arbejdstid når børnene sover

Nu skal de så i vuggestue,og det vil jo give lidt mere tid om dagen ,men stadig med en del timer om aften.

Det går ud over min "migtid" men den skipper jeg gerne i de få år mine unger synes jeg er det vigtigste i deres liv .

Nå så fik jeg lige ævlet lidt om mit valg- Det er så ulempen ved at sidde og arbejde alene uden nogen at snakke med -det går ud over uskyldige 

Anmeld

24. marts 2014

De3Guldklumper

Mor til Ella skriver:

Hej

Jeg går hjemme på barsel med nr 3.

Nr 2 bliver afleveret omkring 8.45 når vi har afleveret storesøster i skole og så bliver han hentet igen mellem 13.30 og 15 alt efter hvordan det lige passer med lillesøsters eftermiddagslur.

Anmeld

24. marts 2014

anynom

Min ældste kommer i vuggestue mellem 9 og 10 og bliver hentet 15.30. Hun bliver ikke hentet før for hun skal også have tid til at komme ordenligt på fra sin lur og have tid til at lege om eftermiddagen. Og ærlig talt, så elsker hun at være der  

Anmeld

24. marts 2014

nielsen80

Carina:-) skriver:

Her siger vi max 30 timer om ugen i inst.

Det kan indimellem give en lang dag,pga møder osv-Men så bliver det altid efterfulgt af en fridag.

Jeg er så selvstændig,og det har jo den konsekvens at jeg må arbejde om aften når børnene sover.

Men det gør jeg gerne,for har ikke lyst til at se dem så lidt som det ville være hvis jeg skulle arbejde "normalt"

Jeg har nu haft "barsel"l i 2 år-Og det har jeg kunnet fordi jeg ligger min arbejdstid når børnene sover

Nu skal de så i vuggestue,og det vil jo give lidt mere tid om dagen ,men stadig med en del timer om aften.

Det går ud over min "migtid" men den skipper jeg gerne i de få år mine unger synes jeg er det vigtigste i deres liv .

Nå så fik jeg lige ævlet lidt om mit valg- Det er så ulempen ved at sidde og arbejde alene uden nogen at snakke med -det går ud over uskyldige 

Jeg er simpelthen nødt til at spørge dig(har nemlig læst med på sidenlinjen flere gange vedr de her debatter).

Jeg er ikke selvstændig, men har fleksibel arbejdstid - og jeg prøver virkelig at give min datter så korte dage som muligt, men det gør så, jeg arbejder til kl 12-1 stykker hver aften.....det lyder som om, du gør det samme...... Hvordan holder du til det? Min datter er kun 1,5 år, og jeg føler jeg er ved at smuldre fuldstændig pga manglende søvn og ikke mindst tid til at genoplade batterierne. Hvad er din hemmelighed?

Til ts jeg vil mene en kort dag er under 30timer. Nu skriver du selv dp/vuggestue, så går udfra det er et barn der stadig sover til middag? I så fald, ville jeg planlægge at hente lige efter luren, også måske give en ekstra fridag en gang imellem.

Anmeld

24. marts 2014

mor88

Mor til Ella skriver:

Hej

Hvis det er dagpleje, så vil jeg sige lige efter luren eller efter frugt, da de ikke laver så meget efter luren i dp, men hvis det er vuggestue, kan det måske være
lidt senere
Men baby kan jo sove i autostol, lift el.lign. ved hentning

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

nielsen80 skriver:

Jeg er simpelthen nødt til at spørge dig(har nemlig læst med på sidenlinjen flere gange vedr de her debatter).

Jeg er ikke selvstændig, men har fleksibel arbejdstid - og jeg prøver virkelig at give min datter så korte dage som muligt, men det gør så, jeg arbejder til kl 12-1 stykker hver aften.....det lyder som om, du gør det samme...... Hvordan holder du til det? Min datter er kun 1,5 år, og jeg føler jeg er ved at smuldre fuldstændig pga manglende søvn og ikke mindst tid til at genoplade batterierne. Hvad er din hemmelighed?

Til ts jeg vil mene en kort dag er under 30timer. Nu skriver du selv dp/vuggestue, så går udfra det er et barn der stadig sover til middag? I så fald, ville jeg planlægge at hente lige efter luren, også måske give en ekstra fridag en gang imellem.

Jeg arbejder omkring 2 timer her om dagen.

(Når de sover)

Og så igen fra kl 19 hvor manden tager over -Til omkring 00-01 alt efter hvor meget jeg er bagud.

Så sover jeg til omkring 07 så det er en 6 timer ca og det har jeg sådan set vænnet mig til.

Men ja i weekenderne sover jeg tit samtidig med ungerne på sofaen -

Og kan da også mærke jeg glæder mig til de skal i vuggestue for så kan jeg arbejde fra 08-(Manden gør ungerne klar og afleverer 09 &nbsp Og så henter jeg kl 15 .

Og det vil give mig fri om aften så jeg kan komme ordentligt i tid i seng. 

Her i huset er vi så også mange,og jeg har besluttet mig for at hyre rengøringsdame der kommer hver dag ,støvsuger og vasker alle gulve og tager køkken og bad. 

For jeg flytter fast ud på kontoret fra 1 april når de starter og så kan hun bare tage det hele imens jeg er væk 

Det frigører også tid og overskud og ja en mere glad mor -Og det gavner jo alle....

Men pas på dig selv.

Det kan ikke hjælpe at du knækker-så er det altså bedre at hun er der lidt længere....Det er ikke fedt at være hjemme med mor,hvis mor er så træt at hun ikke kan lege /være nærværende . Og det er sgu heller ikke godt for helbredet 

Og jeg har i en lang periode arbejdet helt vildt ma-torsdag og så holdt fri hver fredag- For når ungerne er afsted tror jeg ikke en time mere hver dag vælter læsset,ikke når man så kan se en gulerod i form af en fridag.

Anmeld

24. marts 2014

JH12

Som andre skriver så vil jeg mene det er under 30 timer. Herhjemme gør vi alt for at give vores datter de kortest dage til trods for vi begge arbejder 37 timer + transport tid.
'Heldigvis' arbejder farmand 3holdskift hvilket betyder hun kan have nogle korte+fri dage imellem.
Den 3 uge hvor hun så er der meget, er der ingen voksentid da alt bliver brugt på hende.

Anmeld

24. marts 2014

StudPsyk

Mor til Ella skriver:

Hej

Imens jeg har gået hjemme har det heddet 9-15 og fri om fredagen. jeg har afleveret kl. 9, fordi de har formiddagsaktiviteter. Morgensang og frugt, snart skal de igang med sjov morgengymnastik. Og jeg henter igen kl. 15 for at der er mulighed for at spise eftermiddagsmadpakken og komme på legepladsen, hvilket Rose ELSKER!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.