Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Mor til Ella

førstebarn21 skriver:

Jeg mener børn har bedst af rutiner og faste rammer, ergo jeg ikke giver ikke meget for i dag er du af sted fra 8-15 i morgen fra 8-12 og i overmorgen har du fri, det bliver rodet og forivret, min søn bliver afleveret ved 8.30 tiden om morgnen og hentet 15-15.30, han sover så også lur på 2-3 timer hver dag, så han er der egentlig ikke så meget som et bh børn f.eks

Så rutiner går jeg ind for, og det bliver der ikke flyttet på når jeg går på barsel

Jeg vil bestemt også lave en rutine, men når det er for 8 mdr, vil det jo blive den nye hverdag

Tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Mortil223

Mor til Ella skriver:

Jeg vil bestemt også lave en rutine, men når det er for 8 mdr, vil det jo blive den nye hverdag

Tak for svar.

Selv tak

Nej ikke helt, så skulle jeg lave faste fridage i min barsels periode, kører en ny rutine ind for derefter at ændrer den igen, det syntes jeg ikke man skal

Anmeld

25. marts 2014

Mor til Ella

Frk P. skriver:

Jeg synes min datter har korte dage, som hedder 7.30-12.30 hver dag - altså 5 timer jeg vælger at holde fri så hun kan komme hjem og få sin lur for så kan jeg nå en masse pligter mens hun sover (jeg har en meget fleksibel aebejdsplads )

Ja, det er godt nok en flexibel arbejdsplads

Skønt for jer

Anmeld

25. marts 2014

Mor til Ella

Maria&Lukas skriver:

Da lukas startede i vs i november var han der fra 8.45-14, men der sov han formiddagslur så der kunne han godt ha de korte dage. Men efter han er begyndt at sove middagslur henter jeg først kl 15.

Ville gerne han havde lidt kortere dage men han skal helst komme inden 9 og de plejer at spise frugt 14.15-14.30. Så det er bare sådan det passer bedst.

Tænker noget i samme stil vil passe til os.

Med lidt ekstra fridage og sådan

Anmeld

25. marts 2014

Mor til Ella

årgang84 skriver:

Syntes ærligtalt spørgsmålet er meget bredt.

Normalt de dage jeg er hjemme er det fra 8.30 -9 tiden eller halv anden time efter han er vågnet, til 15. Ofte med leg deroppe så det kan nemt tage en halv time. Fredage er inden luren. Og dage jeg arbejder er det til luk. Det er så med en ekstra sygedag trods okay frisk for at være sikker hvis jeg har fri. 

Dette har kun kunnet lade sig gøre pga jeg er aftenvagt. Ellers ville det være fra åben til luk pga transporten til arbejdet æder timerne op. Og nej man finder bare ikke andet job i disse tider. 

At man gerne vil hente tidligt og med mange hjemmedag er fair nok. Kan somme tider bare undre mig over man har b arnet hjemme for så at der kun står selvstændig leg, ipad og film på programmet. 

Her er der hygge på programmet fra barnet bliver hentet til han skal i seng. Tv computer og ipad siger ham ikke noget efter 10 min. Så det er andet der er på programmet herhjemme. 

Vores søn er 2 år

Tak for svar.

Men hjemme hos os bruger vi nu heller ikke tv og ligende som underholdning for selv at blive fri, men tror jeg er med på hvad du mener

Anmeld

25. marts 2014

AnthonsMor

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

Altså nu går jeg hjemme på dagpenge, sur røv :/

Men her hedder Anthons dage 8.30-15, og han er tit svær at få med hjem.. Jeg kunne sagtens give ham mindst en time mere deroppe uden problemer..

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Mor til Ella skriver:

Tak for svar.

Måske mine børn er meget omstillingsparate eller bare hverken gode til ugedage eller klokken  Men de har ikke haft brug for faste rutiner i forhold til antal timer i institution eller faste fridage.

Jeg har selvsagt skulle passe ind i forhold til sovetider og i forhold til det de lavede i institutionen, så jeg ikke afleverede midt i morgensang eller hente midt i spisning (og har jeg dig gjort).

Og da de var to år vidste de ikke om de plejede at have fri tirsdag elle torsdag, de nød bare når de havde fri. 

Når vi har ferie brydes alle rutiner også og de har det fantastisk....

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

førstebarn21 skriver:

Selv tak

Nej ikke helt, så skulle jeg lave faste fridage i min barsels periode, kører en ny rutine ind for derefter at ændrer den igen, det syntes jeg ikke man skal

Tror du din lille trold er så bevidst om dage og klokken så han ville opleve hvis I holdt en fridag på en "forkert" dag eller han blev hentet en time før? Ville mine ikke (skolebørnene ville nu) og de er dog lidt ældre. 

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Måske mine børn er meget omstillingsparate eller bare hverken gode til ugedage eller klokken  Men de har ikke haft brug for faste rutiner i forhold til antal timer i institution eller faste fridage.

Jeg har selvsagt skulle passe ind i forhold til sovetider og i forhold til det de lavede i institutionen, så jeg ikke afleverede midt i morgensang eller hente midt i spisning (og har jeg dig gjort).

Og da de var to år vidste de ikke om de plejede at have fri tirsdag elle torsdag, de nød bare når de havde fri. 

Når vi har ferie brydes alle rutiner også og de har det fantastisk....

Formentligt, lucky you

Men med et stærkt sensibelt barn gælder lidt andre spille regler.

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Tror du din lille trold er så bevidst om dage og klokken så han ville opleve hvis I holdt en fridag på en "forkert" dag eller han blev hentet en time før? Ville mine ikke (skolebørnene ville nu) og de er dog lidt ældre. 

formentligt ikke han kan jo ikke klokken

Men med et stærkt sensibel barn er rutiner alfa omega og når der er bare en lille ændring er der en stor reaktion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.