Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

TrineMine86

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

Min dreng er i gennemsnit i dagpleje 24 timer om ugen, han er der 4 dage om ugen fra 9-15, han sover gerne fra 12-14.30, han er 2 1/2 år.. 

Jeg er dog ikke på barsel, arbejder dog kun 30 timer og min mand har fuldtid.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

LinLin

En kort dag er for mig under 6 timer... Gerne 4-5 timer

Da jeg var på barsel sidst havde vi kun 25 timers plads til den store i bhv. Så havde han en ugentlig fridag. Og da lillebror startede i vuggestue havde de lavet modulerne om i aarhus kommune og Han kom på 30 timer og havde en ugentlig fridag med far, men det gik vi væk fra da han kom i bhv da det var møg-besværligt med min freelance-mands arbejde!

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

Jeg mener børn har bedst af rutiner og faste rammer, ergo jeg ikke giver ikke meget for i dag er du af sted fra 8-15 i morgen fra 8-12 og i overmorgen har du fri, det bliver rodet og forivret, min søn bliver afleveret ved 8.30 tiden om morgnen og hentet 15-15.30, han sover så også lur på 2-3 timer hver dag, så han er der egentlig ikke så meget som et bh børn f.eks

Så rutiner går jeg ind for, og det bliver der ikke flyttet på når jeg går på barsel

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Jeg mener børn har bedst af rutiner og faste rammer, ergo jeg ikke giver ikke meget for i dag er du afsted fra 8-15 i morgen fra 8-12 og i morgen har du fri, det bliver rodet og forivret, min søn bliver afleveret ved 8.30 tiden om morgnen og hentet 15-15.30, han sover så også lur på 2-3 timer hver dag, så han er der egentlig ikke så meget som et bh børn f.eks

Så rutiner går jeg ind for.

Hvad så med weekend og ferie?

Giver det også forvirring? 

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Hvad så med weekend og ferie?

Giver det også forvirring? 

Når barnet fast har fri fra Fredag til søndag er det en rutine så det er selvfølgelig ikke det samme som udsvævende pasnings tider, men herhjemme følger vi vgs rytme i weekenderne også.

Anmeld

24. marts 2014

Elgaard73

For mig er en kort dag mellem 3 og 5 timer. Og da vores dreng startede i DP, var min intention at hans dage ikke skulle være længere. Men de er altså på 6 timer.

Vi er nød til at aflevere senest kl 9, da deres formiddagsaktiviteter starter der, og så henter jeg kl 15, fordi at vores dreng gerne lige vil være med til eftermiddagssnack derhenne, når de står op fra lur (omkring 14.30). Jeg har prøvet at hente lige når han vågnede, men det syntes herren ikke om (han er 2,4 år).

Vi holder ofte spontane fridage og så kommer han ikke i gæste DP, men har hjemmedage, de dage at DP er syg eller andet.

Anmeld

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En kort dag er i min verden fra 9-14...så 5 timer. Men min dreng sover gerne til 14.30 så vi kan ikke hente før 15 alligevel. 

Anmeld

24. marts 2014

mor88

førstebarn21 skriver:

Jeg mener børn har bedst af rutiner og faste rammer, ergo jeg ikke giver ikke meget for i dag er du af sted fra 8-15 i morgen fra 8-12 og i overmorgen har du fri, det bliver rodet og forivret, min søn bliver afleveret ved 8.30 tiden om morgnen og hentet 15-15.30, han sover så også lur på 2-3 timer hver dag, så han er der egentlig ikke så meget som et bh børn f.eks

Så rutiner går jeg ind for, og det bliver der ikke flyttet på når jeg går på barsel

Jeg er af den overbevisning at børn har det bedst hos deres forældre, og så kan rutiner være tilhørende i hjemmet. Hvis jeg har en lang dag, er hun i dp i 8 timer, hvis jeg har en kort dag er hun måske afsted i 4 timer og har jeg en fridag har hun også fridag. Det fungerer super godt for os

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

mor88 skriver:

Jeg er af den overbevisning at børn har det bedst hos deres forældre, og så kan rutiner være tilhørende i hjemmet. Hvis jeg har en lang dag, er hun i dp i 8 timer, hvis jeg har en kort dag er hun måske afsted i 4 timer og har jeg en fridag har hun også fridag. Det fungerer super godt for os

Okay? 

Jeg mener også børn har det bedst hos deres forældre, men derfor holder jeg på rutiner er vigtige og det er både vg og hjemme og derfor aflevere jeg og henter samme tids rum hver dag og kører med samme rutine herhjemme som i vg  en fridag i ny og næ er heller ikke det jeg mener når jeg snakker rutiner for det skal der være plads til, men at at aflevere og hente forskelligt dagligt kommer aldrig til at ske her  

Anmeld

24. marts 2014

mor88

førstebarn21 skriver:

Okay? 

Jeg mener også børn har det bedst hos deres forældre, men derfor holder jeg på rutiner er vigtige og det er både vg og hjemme og derfor aflevere jeg og henter samme tids rum hver dag og kører med samme rutine herhjemme som i vg  en fridag i ny og næ er heller ikke det jeg mener når jeg snakker rutiner for det skal der være plads til, men at at aflevere og hente forskelligt dagligt kommer aldrig til at ske her  

Og man kan selvfølgelig være uenig herhjemme kører alt i rutiner, soverutiner, madrutiner osv, og det er det samme i dp. Men når det kommer til det faktum at så små børn har det bedst hjemme, da dp/vs nærmest er et "job" for de små(et sted hvor de aldrig føler sig 100% trygge og ikke har den samme ro som hjemme), så tror jeg at børnene hellere ville ønske at komme hjem tidligere end at holde fast i afhentningsrutinen men det er så bare min holdning(og der er jo 1000 holdninger, når det kommer til vores børn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.