Korte dage i vuggestue/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Lukas&Liam<3

Da lukas startede i vs i november var han der fra 8.45-14, men der sov han formiddagslur så der kunne han godt ha de korte dage. Men efter han er begyndt at sove middagslur henter jeg først kl 15.

Ville gerne han havde lidt kortere dage men han skal helst komme inden 9 og de plejer at spise frugt 14.15-14.30. Så det er bare sådan det passer bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Mortil223

LinLin skriver:

Ok

Sådan vil jeg ikke gøre det (og gjorde det bestemt heller ikke sådan sidst)... Synes ikke mine skal være der mere end højst nødvendigt min ene er et skolebørn, så det giver jo en del begrænsninger - i hvert fald skal man afsted til et bestemt tidspunkt hver dag!

Men skal han så have en ugentlig fridag eller hvordan?

Nej ikke mere end han har i forvejen, jeg holder mig 100% til rutine og det bliver ikke ændret fordi der kommer en lillebror 

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Men hvorfor ikke benytte dig af muligheden for at være sammen med dit barn?

Og han har jo også brug for at være sammen med både dig og den lille ny .

En ting er at han kommer i inst ,sådan er det jo-men 7 timer er lang tid-Og i min verden helt unødvendigt når man har andre muligheder-

Og når du nu selv skriver at en weekend ikke ødelægger rutiner,så ødelægger et års barsel med korte dage vel heller ikke noget?

Så bliver det vel en rutine ik? + At han vil jo være et år ældre når det år er gået og kan derfor jo godt forstå han igen skal være der 7 timer når du begynder at arbejde.

Han sover 2-3 timer hver dag, ergo han leger, spiser og hygger med andre børn i 4-5 timer, det kan jeg ikke se problemet i., og hans rutine bliver ikke ændret fordi der kommer en lillebror, jeg har det ikke dårligt med mit barn er i vg han hygger sig og er glad for at være der, og jeg hygger med ham eftermiddag og aften  

Anmeld

24. marts 2014

Maja_4000

Jeg skal 'snart' på barsel.. Planen er at Caroline bliver afleveret i bh omkring kl 9 (de skal helst være der senest 9 ) og så henter jeg hende nok 14.30.. De spiser kl 14, så enten inden eller efter der.. Vi må se hvordan det passer med lillebrors rytme

Og så 'selvfølgelig' fridage indimellem

Anmeld

24. marts 2014

ano14316

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

Min søn er normalt i institution 6-6,5 time...
Korte dage før os, er hvis jeg henter ham inden lur dvs. Max 3 timer eller aflevere til lur så er det 4,5-5 timer...
Håb har ofte fri dage og vi tager hellere en dag for meget end en for lidt i forbindelse med sygdom eller hvis han bare trænger...

Min plan er når baby kommer og vi lige er faldet på plads at han skal have en fast fridag om ugen.. hvilket han nok i snit har også nu, men vi er ved at lægge det mere fast..

Anmeld

24. marts 2014

Jeia

Mor til Ella skriver:

Hej

Har læst mange tråde efterhånden ang. Mødre på barsel og at børnene ofte er mange timer afsted i pasning.

Jeg går selv på barsel inden for kort tid, og har selvfølgelig overvejet fordelingen af at være hjemme og afsted.

Alt efter hvordan lille ny og mor selvfølgelig har det efter fødsel.

Og så tænkte jeg på hvad synes i er korte dage?

Da jeg var på barsel blev den store afleveret mellem kl 9-10 og hentet mellem kl 14-15.30. Alt efter hvordan det passede. Hun havde rigtig rigtig mange fridage, var afsted mellem 1-3 dage om ugen. Jeg kan ikke forene mig med tanken at andre skal passe mine børn, mens jeg selv går hjemme, men hun savnede børn at lege med, så derfor kom hun afsted nogle dage, selv om jeg mest af alt havde lyst til at melde hende ud af vg. 

Nu er jeg startet på arbejde igen, vi forsøger at de skal have så korte dage, som muligt. Så jeg afleverer ved 9 tiden og far henter normalt ml. kl 15-15.30. 

Anmeld

25. marts 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes ærligtalt spørgsmålet er meget bredt.

Normalt de dage jeg er hjemme er det fra 8.30 -9 tiden eller halv anden time efter han er vågnet, til 15. Ofte med leg deroppe så det kan nemt tage en halv time. Fredage er inden luren. Og dage jeg arbejder er det til luk. Det er så med en ekstra sygedag trods okay frisk for at være sikker hvis jeg har fri. 

Dette har kun kunnet lade sig gøre pga jeg er aftenvagt. Ellers ville det være fra åben til luk pga transporten til arbejdet æder timerne op. Og nej man finder bare ikke andet job i disse tider. 

At man gerne vil hente tidligt og med mange hjemmedag er fair nok. Kan somme tider bare undre mig over man har b arnet hjemme for så at der kun står selvstændig leg, ipad og film på programmet. 

Her er der hygge på programmet fra barnet bliver hentet til han skal i seng. Tv computer og ipad siger ham ikke noget efter 10 min. Så det er andet der er på programmet herhjemme. 

Vores søn er 2 år

Anmeld

25. marts 2014

isabellasmor

Når lillesøster kommer skal Bella til at starte i bh. Hun kommer til at få nogle fridage om ugen, og korte dage for os er en dag der f.eks. lyder 9-12/13 . Og alt efter deres rytme i bh bliver dagene sådan i den stil. 

Anmeld

25. marts 2014

Carina:-)

førstebarn21 skriver:

Han sover 2-3 timer hver dag, ergo han leger, spiser og hygger med andre børn i 4-5 timer, det kan jeg ikke se problemet i., og hans rutine bliver ikke ændret fordi der kommer en lillebror, jeg har det ikke dårligt med mit barn er i vg han hygger sig og er glad for at være der, og jeg hygger med ham eftermiddag og aften  

Det bestemmer du self også selv.

Tog det bare som en selvfølge at alle ville gribe muligheden for mere tid med sit barn.

Anmeld

25. marts 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Det bestemmer du self også selv.

Tog det bare som en selvfølge at alle ville gribe muligheden for mere tid med sit barn.

Det gør jeg nemlig, kan ikke helt forstå hvorfor du skal være så nedladen? hvad forventer du jeg svarer? nej jeg vil ikke være sammen med mit barn eller?

Han har fast fri hver fredag og det bliver han ved med, men nej jeg tager ham ikke ud af vuggestue for han kan være hjemme med mig og nyfødte lillebror.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.