Hvorfor får så mange scanninger så tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

LinLin

Jeg var til læge 7+ for at få en henvisning til tidlig scanning fordi vi sidst mistede 14+4... Det varvi blevet lovet dengang
Vandrejournal + blodprøver blev først lavet da jeg var til læge igen 9+4.

Jeg skal desuden til hjertescanninger plus endnu en ekstra scanning ml nf og md, fordi vi mistede der sidst....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Mortil223

Laulund87 skriver:

Nu er der indimellem fakere herinde så ja, jeg er opmærksom. Finder det godt nok besynderligt at du ikke kan kende forskel på dine skanningsbilleder

hold da op hvad man ikke skal hører for jeg har været herinde i 2 år, så at de indimellem kommer en der er fake har ikke noget med mig at gøre

jeg gider ikke sejle rundt i det her, det simpelthen tidsspilde og små dumt jeg sletter mit fulde navn og cpr nr, kort og godt fordi det ikke rager resten af Dk.

at jeg lige fik forbyttet 2 billeder da jeg uploade, ligesom jeg kom til at vælge billedet med cpr og ikke det udstreget gør at du finder det besynderligt er jeg fløjtende med , jeg har forklaret dig det i 3 indlæg nu, og nu gider jeg ikke bruge mere energi på det.

God aften

Anmeld

20. marts 2014

-Sigrid-

Jeg er blevet scannet 3 gange ved vores egen læge inden nf. En gang fordi min mens svinger fra 21-56 dage, som han så ikke kunne se nok til, og så ville han se os tre uger senere. En gang vi kom ind i mellemtiden, fordi jeg har hyperemesis og skulle sygemeldes og så satte han lige scanneren på for at tjekke at hun havde det godt, og lige se til hende.

Så kom vi til NF, i 13+5.

Og til kønsscanning (eneste vi selv har betalt) i 14+5.

MD er i 20+3.

Jeg er overvægtig, og er derfor (fordi jeg ikke er i høj-risikogruppen for at få diabetisk) med i dali-undersøgelsen. Så jeg skal til scanning 8. maj, hvor jeg er i 24+4 og 4. august, hvor jeg er i 37+1.

Så 8 scanninger, har selv betalt for den ene 

Anmeld

20. marts 2014

*Mor Til Albert*

Alle har en grund til scanning... Min grund til tidlig scanning var udelukkende pga. nysgerrighed. - Vi er ikke ens og jeg synes at det er fedt at muligheden er der for en tidlig scanning. Så kan man vælge om man selv har lyst eller ej. 

Anmeld

20. marts 2014

LinLin

førstebarn21 skriver:

hold da op hvad man ikke skal hører for jeg har været herinde i 2 år, så at de indimellem kommer en der er fake har ikke noget med mig at gøre

jeg gider ikke sejle rundt i det her, det simpelthen tidsspilde og små dumt jeg sletter mit fulde navn og cpr nr, kort og godt fordi det ikke rager resten af Dk.

at jeg lige fik forbyttet 2 billeder da jeg uploade, ligesom jeg kom til at vælge billedet med cpr og ikke det udstreget gør at du finder det besynderligt er jeg fløjtende med , jeg har forklaret dig det i 3 indlæg nu, og nu gider jeg ikke bruge mere energi på det.

God aften

Der stod ikke cpr

Anmeld

20. marts 2014

Sandratoft

førstebarn21 skriver:

God aften

Hun har vel lov til at påpege en fejl fra din side af, der er jo en rimelig forskel på et foster i uge 8 og uge 11. Så fald du bare helt ned og lad være med at føle dig så uretfærdig behandlet  

Anmeld

20. marts 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja, jeg kan ikke helt forstå det. Men hvorfor er der så mange der scannes allerede inden nakkefoldsscanningen? Er det ikke kun under "særlige omstændigheder" at det kan være en ide at blive scannet før tid? Har bare indtryk af at der er mange der scannes bare fordi de ikke kan vente.

Med vores den 1. blev jeg først scannet i uge 12 og 20 og lidt til sidst.

Nu er jeg 10 uger henne med nr. 2 - har endnu ikke været hos lægen - skal i næste uge, og så får jeg vel en tid til 1. scanning. Min læge ville ikke se mig før jeg var 10 uger henne, er det helt forkert? For har virkelig indtryk af at folk farer til lægen og til scanning, så snart der er testet positivt. Jeg tager det heelt stille og roligt. Kun min mand og jeg kender til min graviditet og ingen andre. Kan ikke forstå man farer ud og fortæller hele verden det før man har bekræftet det ser fornuftigt ud.

Jeg var først ved lægen i uge 10 og til første scanning i uge 12. Kan heller ikke helt følge at folk farer ned til lægen uge 4+? for at få taget en ekstra graviditetstest. Kan godt forstå nogen læger ryster lidt på hovedet og føler deres tid bliver spildt. 

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Hun har vel lov til at påpege en fejl fra din side af, der er jo en rimelig forskel på et foster i uge 8 og uge 11. Så fald du bare helt ned og lad være med at føle dig så uretfærdig behandlet  

jeg har svaret på jeg nok tog fejl, og hun har ret, hvor længe skal vi kører i den? nu skal jeg hører på hvad hun mener er besynderligt og bla bla. det er livet sgu for kort til jeg gider at bruge energi på.

Jeg har intet sted skrevet det ikke må påpeges, og jeg er ikke fornærmet men jeg har skrevet hvorfor jeg stregede det ud, men nææ nej det var ikke godt nok.

lige en tilføjelse, kender du mig? Siden du sådan helt skråsikkert kan udtale dig om hvad jeg føler ikke føler.

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

LinLin skriver:

Der stod ikke cpr

oh my, nogle folk vil bare ikke komme videre.

fint der stod min fødselsdags dato og mit fulde navn, og det er jeg ikke interesseret i skal ligge offentligt. Er du tilfreds?

Anmeld

20. marts 2014

ESV

Anonym skriver:

Ja, jeg kan ikke helt forstå det. Men hvorfor er der så mange der scannes allerede inden nakkefoldsscanningen? Er det ikke kun under "særlige omstændigheder" at det kan være en ide at blive scannet før tid? Har bare indtryk af at der er mange der scannes bare fordi de ikke kan vente.

Med vores den 1. blev jeg først scannet i uge 12 og 20 og lidt til sidst.

Nu er jeg 10 uger henne med nr. 2 - har endnu ikke været hos lægen - skal i næste uge, og så får jeg vel en tid til 1. scanning. Min læge ville ikke se mig før jeg var 10 uger henne, er det helt forkert? For har virkelig indtryk af at folk farer til lægen og til scanning, så snart der er testet positivt. Jeg tager det heelt stille og roligt. Kun min mand og jeg kender til min graviditet og ingen andre. Kan ikke forstå man farer ud og fortæller hele verden det før man har bekræftet det ser fornuftigt ud.

Jeg fik lavet en terminsscanning i jeg mener det var uge 7. Det vR fordi jeg ikke anede hvornår jeg var blevet gravid fordi jeg var på p piller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.