Hvorfor får så mange scanninger så tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

Tulipan

Anonym skriver:

Ja, jeg kan ikke helt forstå det. Men hvorfor er der så mange der scannes allerede inden nakkefoldsscanningen? Er det ikke kun under "særlige omstændigheder" at det kan være en ide at blive scannet før tid? Har bare indtryk af at der er mange der scannes bare fordi de ikke kan vente.

Med vores den 1. blev jeg først scannet i uge 12 og 20 og lidt til sidst.

Nu er jeg 10 uger henne med nr. 2 - har endnu ikke været hos lægen - skal i næste uge, og så får jeg vel en tid til 1. scanning. Min læge ville ikke se mig før jeg var 10 uger henne, er det helt forkert? For har virkelig indtryk af at folk farer til lægen og til scanning, så snart der er testet positivt. Jeg tager det heelt stille og roligt. Kun min mand og jeg kender til min graviditet og ingen andre. Kan ikke forstå man farer ud og fortæller hele verden det før man har bekræftet det ser fornuftigt ud.

Jeg blev skannet allerede i 7. uge fordi jeg havde tabt tidligere og ville være sikker på at der var liv så jeg ikke skulle igennem det psykiske helvede igen
Forstår godt du undrer dig Jeg blev heller ikke skannet første gang før der var noget galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Kay

Anonym skriver:

Ja, jeg kan ikke helt forstå det. Men hvorfor er der så mange der scannes allerede inden nakkefoldsscanningen? Er det ikke kun under "særlige omstændigheder" at det kan være en ide at blive scannet før tid? Har bare indtryk af at der er mange der scannes bare fordi de ikke kan vente.

Nu er jeg 10 uger henne med nr. 2 - har endnu ikke været hos lægen - skal i næste uge, og så får jeg vel en tid til 1. scanning. Min læge ville ikke se mig før jeg var 10 uger henne, er det helt forkert? For har virkelig indtryk af at folk farer til lægen og til scanning, så snart der er testet positivt. Jeg tager det heelt stille og roligt. Kun min mand og jeg kender til min graviditet og ingen andre. Kan ikke forstå man farer ud og fortæller hele verden det før man har bekræftet det ser fornuftigt ud.

Jeg har været til tidlig scanning i mine graviditeter fordi jeg har PCO og ikke ha en cyklus man kan regne termin efter... Så for at finde terminen...

Jeg ved der er mange der selv betaler en tidlig scanning for at se om alt er godt...

Jeg er selv 10+0 i dag og der er mange der ved jeg er gravid... Men det er nærmest heller ikke til at undgå at se da jeg er lige så stor nu som jeg var i 18+ sidst 

Anmeld

21. marts 2014

Kløver

Man førtidige scanninger hvis man er i behandling, for at se om der er flere fostre, om det sidder rigtigt osv. Ellers får man ikke bare lige scanning med mindre der er en årsag. Nogle betaler selv og det er jo op til den enkelte

Anmeld

22. marts 2014

Mortilxx

Anonym skriver:

Jeg er heller ikke helt sikker på hvor langt jeg er henne, da min cyklus har været lidt svingene, Men ca. 10 uger +- en uge vil jeg tro. Det erselvfølgelig lidt spændende at få min termin til nf scanningen
Men kan man kræve at blive scannet før tid fordi man er i tvivl om hvor langt man er henne?

Jeg vidste ikke om jeg var en måned længere henne end jeg var, og man skal jo kunne måle nakkefolden. Men scanningen var mest pga min tidlige fødsel sidste gang.

Anmeld

22. marts 2014

Mettefpigen

Jeg tog til lægen da jeg fandt ud ad at jeg var gravid fordi jeg ikke rigtig vidste hvordan tingene foregår... sagde det til dem jeg kendte fordi jeg gerne ville have de skulle vide det, betalte en 3d scanning i uge 27 ca hvilket jeg er glad for da det viste sig at bassen havde problemer med tarmene så jeg skulle følges med scanninger for at se om det rettede sig ud....

Anmeld

22. marts 2014

mogms

Fint nok at du ikke kan forstå at andre får flere scanninger.

Grundet min mands barndomsoplevelser på hospitalet, vil han have så mange scanninger så muligt. Det forstår jeg 100%.

Jeg fik en sa første gang vi prøvede og da jeg på trods ad lægernes betrykkende ord, havde jeg på fornemmelsen at noget var galt. Så vi tog til en privat scanning (6+0) og fik at vide jeg havde ret, og kort efter mistede jeg også.

Jeg er nu gravid igen, har ingen dårlige fornemmelser denne gang er scanningen booket til 6+2. Og det er bestemt ikke sidste gang.

...hvorfor flere ikke får så mange scanninger de kan, forstår jeg ikke - men jeg går ikke og brokker mig over det.

Anmeld

22. marts 2014

Lukas&Liam<3

Jeg fik en scanning da jeg ikke vidste hvor langt jeg var.
Havde haft mens 1 gang efter fødsel og pludselig havde jeg ikke haft det i 3 måneder. Det viste sig så at jeg var 5 uger henne

Anmeld

22. marts 2014

M (:

Anonym skriver:

Jeg blev skannet 4 gange under min graviditet. 

Først til NF, så til MD, igen da jeg var 21+ pga. at jeg blev akut indlagt med allergi og igen 36+3 (i øvrigt på min søns fødselsdag) fordi han var skønnet meget stor. 

Jeg betalte ikke selv for nogen af skanningerne. 

Anmeld

22. marts 2014

Marts<3

Syntes egentlig det er lidt nedladende og skrive... Der kan være 100.000.000 grunde til at blive scannet, på godt og ondt...

Dejligt du er så afslappet rolig...

Anmeld

24. marts 2014

Christine

M_V skriver:

Det er jo forskelligt hvornår lægen vil se en? Min læge ville tage en test, så jeg skulle komme op, da jeg kun var 4 uger henne. Derudover betalte vi for en scanning i uge 7, da vi gerne ville se at alt var ok, og var spændte

Hurra for at vi alle er forskellige !

Hej - er nysgerrig: kan man se noget så tidligt? Altså er det en oplevelse så at sige?  

Jeg var ikke til tidlig scanning fordi jeg så selv skulle betale og var i tvivl om der er noget at se som giver mening for en der ikke er sundhedsfaglig?

Ved jo ikke om jeg er gået glip af noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.