Hvorfor får så mange scanninger så tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Trekløver(:

Christine skriver:

Hej - er nysgerrig: kan man se noget så tidligt? Altså er det en oplevelse så at sige?  

Jeg var ikke til tidlig scanning fordi jeg så selv skulle betale og var i tvivl om der er noget at se som giver mening for en der ikke er sundhedsfaglig?

Ved jo ikke om jeg er gået glip af noget 

Man kunne se et lille foster med et blinkende hjerte, og det var en rigtig stor oplevelse for os. Jeg var et nervevrag, og var så bange for at noget var galt, fordi jeg nærmest ingen symptomer havde.
Derudover regnede hun også terminen ud

Jeg blev scannet af en uddannet jordemoder i København.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Hooold da op - sikke mange der har skrevet

Tak fordi I ville dele alle Jeres historier - jeg har desværre ikke lige haft tid til at være på baby.dk de seneste par dage, så nu besvarer jeg bare tråden på denne måde i stedet for at svare hver enkelt - eller bliver jeg vist aldrig færdig

Jeg kan forstå at der er nogle der er forstået min tråd som nedladende og negativt - men det var altså overhovedet ikke sådan ment!
Jeg har blot undret mig og tænkt om det var mig der var gal på den

Jeg kan sagtens forstå at hvis der er stor usikkerhed på ens termin at det kan være en god ide med terminsscanning og at når man har prøvet at miste at der helt sikkert er en tryghed i at blive scannet tidligt.
Så jeg håber altså virkelig ikke at folk tror jeg tænker negativt om det, for det var virkelig ikke meningen.

Jeg kan forstå at der er en del forskel på hvordan lægerne håndterer en graviditet og nogle læger gerne vil se den gravide meget tidligt i forløbet, mens andre må vente så længe som jeg.

Var til lægen idag og fik oprettet vandrejournal og taget blodprøver. og fik besked på at få booket en tid til nf scanning med det SAMME fordi jeg er så langt henne. Så det skal jeg have gjort imorgen.

Jeg kan godt se en tryghed i at vide tidligere at fosteret nu sidder som det skal, således man ikke når at komme for langt hen i tilfælde af at der er noget galt. Men pt. mærker jeg næsten intet til min graviditet, så satser på at alt er ok og ser frem til nf scanning inden for 14 dages tid.

Til sidst vil jeg bare sige tak for jeres historier og held og lykke med jeres graviditeter. Håber virkelig ikke jeg har fornærmet nogen, da det bestemt ikke var meningen

Anmeld

9. april 2014

Christine

M_V skriver:

Man kunne se et lille foster med et blinkende hjerte, og det var en rigtig stor oplevelse for os. Jeg var et nervevrag, og var så bange for at noget var galt, fordi jeg nærmest ingen symptomer havde.
Derudover regnede hun også terminen ud

Jeg blev scannet af en uddannet jordemoder i København.

Tak for svar! Det lyder som en rigtigt god oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.