Hvorfor får så mange scanninger så tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Papillon

Anonym skriver:

Hehe okay

dvs at hvis man har et helt normalt forløb så er det helt normalt først at komme til lægen når man er 10 uger henne og nf scanning 12 uger henne ?

Ja Tror de fleste er ved første lægebesøg i uge 6-10 og scanning i uge 11-13, hvis graviditeten, og tidligere graviditeter, forløber normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Da jeg fik min den første fik man en scanning i uge 18 og det var det. Jeg overvejede aldrig at købe mig til scanninger det var ligesom ikke in den gang 

Med nummer 2 fik vi en scanning til nakkefold og en til misdannelse og så satte de scanneren på maven da de skulle vende hende, men vi fik ikke noget at vide. 

De efterfølgende graviditeter har vi så fået en del flere scanninger fordi vi mistede nummer 2. Men ville da ønske jeg kunne have en graviditet hvor jeg bare kunne tage det så afslappet som med de to første og slet ikke fik tilbudt ekstra scanninger.

Ja forsøger også at tage tingene stille og roligt. De mener jeg nu er bedst. Det er bedst at fortsætte livet som man plejer især når man ikke er længere henne end jeg er. Jeg har ihvert fald ikke taget særlige hensyn, men har selvfølgelig også været meget heldig of mærker ikke ret meget til min graviditet. Men tror nu også min mand er glad for jeg ikke er hysterisk gravid, men bare er MIG

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg blev kun scannet i uge 12 og 20 ved første graviditet. Ved anden graviditet blødte jeg og skulle vente en uge på at få svar på blodprøver, så jeg betalte en scanning for at få svar på hvad der var i gære. Arborterede. Næste gang jeg bliver gravid VED jeg at jeg bliver pissebange for at miste igen, så tror helt sikkert jeg kommer til at betale en scanning i uge 7ca, selvom jeg udmærket ved at det ikke er en garanti, så vil det alligevel lette mine nerver tror jeg.  

vi fortæller det til nærmeste familie med det samme! Jeg kan ikk se hvorfor de ikk skulle have det a vide. Det fylder så meget for os at jeg ville have vildt svært ved ikke at måtte snakke om det og sidst hvor jeg tabte det var det bare en kæmpe hjælp at kunne tale åbent om det med alle dem jeg er mest tryg ved.  

derudover fortæller jeg det til min chef og kollegaer med det samme da der skal tages specielle hensyn til gravide i mit job

Ja nu har jeg ikke prøvet at miste, men kan selvfølgelig godt forstå man har brug for at blive tjekket oftere, når man har prøvet det for at opnå tryghed

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Nihell skriver:

Der er mange forskellige grunde til tidlige og ekstra scanninger.

Jeg blev scannet tidligt, da jeg ikke var sikker på hvor langt henne jeg var, samtidig med at min første graviditet var fyldt med komplikationer. Jeg endte ud med at føde for tidligt i uge 29 og min søn havde en ekstrem lav fødselsvægt 800 gram. Jeg er blevet scannet fra uge 20 hver anden uge og nogle gange en gang om ugen.

Ellers er det en meget lykkelig tid for mange når de opdager en graviditet, og mange er fyldt med spænding og glæde.. Jeg tænker det er meget naturligt at ville fortælle folk om det, da man jo bare er fyldt op med denne spænding og glæde og bare gerne vil dele glæden med familie og venner.

Jeg er heller ikke helt sikker på hvor langt jeg er henne, da min cyklus har været lidt svingene, Men ca. 10 uger +- en uge vil jeg tro. Det erselvfølgelig lidt spændende at få min termin til nf scanningen
Men kan man kræve at blive scannet før tid fordi man er i tvivl om hvor langt man er henne?

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Man glemmer hurtigt he he. Mellem uge 8-13 mener jeg så man ska jo være rimelig sikker på hvor langt man er

min cyklus har ikke været helt stabil, så jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er henne og det sagde jeg også til lægen, men det virkede ikke som et problem. hehe det bliver spænende at få en termin

Anmeld

20. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja forsøger også at tage tingene stille og roligt. De mener jeg nu er bedst. Det er bedst at fortsætte livet som man plejer især når man ikke er længere henne end jeg er. Jeg har ihvert fald ikke taget særlige hensyn, men har selvfølgelig også været meget heldig of mærker ikke ret meget til min graviditet. Men tror nu også min mand er glad for jeg ikke er hysterisk gravid, men bare er MIG

Men ens bagage kan bare være sådan at muligheden for at tage det stille og roligt ikke er der. 

Til trods for min bagage har jeg nu heller ikke taget særlig hensyn i nogen af mine graviditeter, men jeg har især den lige efter vi har mistet været mærket af frygten for en gentagelse og der kunne scanninger hjælpe bare en lille bitte smule i bare lige en dag, men den dag var så også skøn. 

Anmeld

20. marts 2014

Laulund87

førstebarn21 skriver:

Jeg betalte for en, fordi jeg havde blødt og ville sikre mig mit mirakel havde det godt

Folk betaler jo for den på diverse scanningsklinikker, ligesom kønsscanninger så det må de helt selv om Man kan se hjerte slå osv.

medmindre du er i behandling så er det en scanning i uge 7 mener jeg.

her et et billede af min lille mus i uge 8, så man kan se meget syntes jeg

Der står da 11 uger og 2 dage på billedet?

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja, jeg kan ikke helt forstå det. Men hvorfor er der så mange der scannes allerede inden nakkefoldsscanningen? Er det ikke kun under "særlige omstændigheder" at det kan være en ide at blive scannet før tid? Har bare indtryk af at der er mange der scannes bare fordi de ikke kan vente.

Med vores den 1. blev jeg først scannet i uge 12 og 20 og lidt til sidst.

Nu er jeg 10 uger henne med nr. 2 - har endnu ikke været hos lægen - skal i næste uge, og så får jeg vel en tid til 1. scanning. Min læge ville ikke se mig før jeg var 10 uger henne, er det helt forkert? For har virkelig indtryk af at folk farer til lægen og til scanning, så snart der er testet positivt. Jeg tager det heelt stille og roligt. Kun min mand og jeg kender til min graviditet og ingen andre. Kan ikke forstå man farer ud og fortæller hele verden det før man har bekræftet det ser fornuftigt ud.

Hvis man har haft tre aborter får man ekstra scanninger (tryghedsscanninger), hvis man ikke har nogen ide om hvor langt henne man er får man en terminsbestemmelsesscanning. Og der er sikkert en masse andre grunde. Der er ingen der får dem bare fordi de ikke kan vente, for det går hospitalerne ikke med til. 

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Laulund87 skriver:

Der står da 11 uger og 2 dage på billedet?

Det kan jeg ikke lige se hvor står henne

men billedet er fra uge 8

Anmeld

20. marts 2014

Mama2012

Anonym skriver:

Hehe okay

dvs at hvis man har et helt normalt forløb så er det helt normalt først at komme til lægen når man er 10 uger henne og nf scanning 12 uger henne ?

Jeg har et normalt forløb og skulle til lægen i uge 8, hvilket er normalt her. Det var jeg også første gang.

Har ikke hørt om læge i uge 10? Men det kan jo være individuelt.

Personligt har vi aldrig holdt det for os selv, at vi ventede os - hverken første eller anden gang. Vi fortæller til den nærmeste familie med det samme og så resten løbende. Ville alligevel dele med familien, hvis der gik noget galt, så ser ikke grunden til at holde det hemmeligt.

Vi har været ovenud lykkelige over graviditeten begge gange og har haft lyst til at dele vore lykke med hele verden

Angående scanninger har vi fået i uge 12 og uge 20 som de fleste. Denne gang vil vi gerne scannes i uge 14/15 også, fordi vi er SUPER spændte på køn

Og som andre også har skrevet, så HURRA for forskellighed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.