SandraXOXO skriver:
Jeg er helt enig. Selv om man får hug for det
Altså hvis jeg stod og ytrede min irritation og bekymring omkring en kat der gjorde livet surt for mig og min familie og disse katteejere var ligeglade, så ville jeg tænke, nå, så elsker de tydeligvis ikke deres kat/ er fuldstændig ligeglade med deres kat også er den nok bedre tjent med en aflivning. Altså, Jeg ville selvfølgelig fortælle dem om min plan først så de havde endnu en chance for at bygge en voliere/ holde den inde/ lære den at gå i snor. Men ja. Selv om jeg elsker katte, så går jeg ikke ind for at de skal have lov til at være fredede skadedyr.
Jeg ville jo også sætte hegn op mod pindsvin/ få en ræv fjernet, stille musefælde op få aflivet rotter, få fjernet hunde, heste osv fra min have og andet der generede os.
Åh gud, nogle folk altså....
Katten er ikke et skadedyr. Katten fanger skadedyr. Det er derfor mennesket i tidernes morgen har taget den til sig. Guderne skal vide at det ikke er katten der er gået til menneskene, den kan og har altid kunnet klare sig selv.
Jeg er kattemenneske, elsker katte og har en udekat. Jeg hader at diskutere om katte må gå deres egne veje som katte har gjort det i tusinder af år. Men lad os da få alle katte holdt indendøre og i skak og hvad ved jeg. Vi er vel alle mere interesseret i at blive overrendt af mus og rotter!
Anmeld