Gå væk kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

Maja88

Pcokate skriver:

Ville du også gøre det med en solsort, pindsvin u name it der besørger i din have (gentagne gange)? 

Det er jo dyr og tænk at aflive andres kæledyr fordi du fik lort i blomsterbeddet.... 

Kaffegrums, pebermynte, vand, gå væk kat etc er også muligheder og langt bedre en mord på et dyr der jo ikke gør det af ondskab.

Nu blev der nævnt katten kom ind i huset og tissede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Maja88

LilleSmølf skriver:

Hold da kæft

Godt at dyrelæger ikke afliver andres chippede katte bare sådan uden spørgsmål, medmindre de meget gerne vil sagsøges - og de vil de nok ikke bare for at redde din have fra en kattelort (:

Men loven er på min side

Anmeld

11. marts 2014

ano14316

Englepigens mor skriver:

Er der nogle der kender et godt middel til at få naboens kat til at lade være med at skide i mit bed/ sandkasse? eller i det heletaget holde den væk fra vores grund/hus.
jeg tænker om man kan spraye med noget "gå væk kat" af en art.

Vi har så vi kan lukke sandkassen, men feks en dejlig dag som i går hvor børnene render ind og ud, kommer jeg først låg på om aftenen, og der måtte jeg jage katten væk da den havde placeret sig i skide stilling midt i sandkassen

Sidste sommer kom den også ind i huset så snart jeg åbnede terresse døren, og fandt den en dag i min datters seng på 1 salen, jeg ved det er svært at opdrage på katte, men er også træt af ikke at kunne ha åbne døre til sommer.

Nu kommer lillebror lige om lidt, og er nærmest panisk for at den skal hoppe op i barnevognen og ligge sig på ham, eller gå ind i huset og ligge sig i hans vugge uden jeg ser det.....

Helt ærligt, så synes jeg egentlig at du skal tage en snak med din nabo, det kan jo ikke være rigtig at du skal gå og frygte for hvad deres kat gør...

Men jeg har med succes brugt chili, da nogen katte synes det var fantastisk at skide lige ved siden af vores hovedør.. Det skal dog opfriskes ret ofte...
Men man drysser bare chili ud, så slikker katten sig på poterne og erindrer hvor den fik det på og går ikke der igen..

Anmeld

11. marts 2014

Englepigens mor

Uh ha kommer bestemt ikke til at tage livet af katten!

Har jo faktisk en ret forstående nabo som både har tilbudt snor og evt at lukke katten ind. Hvilket jeg jo helst ville undgå, da jeg synes det er synd for katten.
Men hvis det forsætter og den kommer i nærheden af min barnevogn, evt ind i huset og ligger sig i vuggen eller lignende. Vil jeg nok tá i mod tilbuddet om snoren.

Nu vil jeg først forsøge mig med de forskellige råd jeg har fået

Anmeld

11. marts 2014

tribk

SandraXOXO skriver:

Jeg er helt enig. Selv om man får hug for det

Altså hvis jeg stod og ytrede min irritation og bekymring omkring en kat der gjorde livet surt for mig og min familie og disse katteejere var ligeglade, så ville jeg tænke, nå, så elsker de tydeligvis ikke deres kat/ er fuldstændig ligeglade med deres kat også er den nok bedre tjent med en aflivning. Altså, Jeg ville selvfølgelig fortælle dem om min plan først så de havde endnu en chance for at bygge en voliere/ holde den inde/ lære den at gå i snor. Men ja. Selv om jeg elsker katte, så går jeg ikke ind for at de skal have lov til at være fredede skadedyr.
Jeg ville jo også sætte hegn op mod pindsvin/ få en ræv fjernet, stille musefælde op få aflivet rotter, få fjernet hunde, heste osv fra min have og andet der generede os.

Åh gud, nogle folk altså....

Katten er ikke et skadedyr. Katten fanger skadedyr. Det er derfor mennesket i tidernes morgen har taget den til sig. Guderne skal vide at det ikke er katten der er gået til menneskene, den kan og har altid kunnet klare sig selv. 

Jeg er kattemenneske, elsker katte og har en udekat. Jeg hader at diskutere om katte må gå deres egne veje som katte har gjort det i tusinder af år. Men lad os da få alle katte holdt indendøre og i skak og hvad ved jeg. Vi er vel alle mere interesseret i at blive overrendt af mus og rotter!

Anmeld

11. marts 2014

Pcokate

Maja88 skriver:

Nu blev der nævnt katten kom ind i huset og tissede

Men igen findes der alternativer til aflivning

Anmeld

11. marts 2014

Maja88

tribk skriver:

Katten er ikke et skadedyr. Katten fanger skadedyr. Det er derfor mennesket i tidernes morgen har taget den til sig. Guderne skal vide at det ikke er katten der er gået til menneskene, den kan og har altid kunnet klare sig selv. 

Jeg er kattemenneske, elsker katte og har en udekat. Jeg hader at diskutere om katte må gå deres egne veje som katte har gjort det i tusinder af år. Men lad os da få alle katte holdt indendøre og i skak og hvad ved jeg. Vi er vel alle mere interesseret i at blive overrendt af mus og rotter!

Men nu er det jo så dig der har valgt at have kat...

Jeg har ikke noget imod de løber i min have men mit hus.. der sætter jeg grænsen..

Ville jeg have en kat indendørs ville jeg selv få kat.

Anmeld

11. marts 2014

tribk

Maja88 skriver:

Men nu er det jo så dig der har valgt at have kat...

Jeg har ikke noget imod de løber i min have men mit hus.. der sætter jeg grænsen..

Ville jeg have en kat indendørs ville jeg selv få kat.

Ja og sådan kan vi blive ved. 

Min pointe er, at jeg foretrækker fremmede (nogle gange vilde) katte end mus og rotter.... både i mit hus og have.

Anmeld

11. marts 2014

SandraXOXO

tribk skriver:

Ja og sådan kan vi blive ved. 

Min pointe er, at jeg foretrækker fremmede (nogle gange vilde) katte end mus og rotter.... både i mit hus og have.

Ja, vi er delvist enige i og med at vi begge vil af med mus og rotter. At jeg så også vil af med kattelort i sandkassen og kattepis inde i huset er vel så bare en ting vi ikke har tilfælles. Og fred være med det... :-D

Anmeld

11. marts 2014

L&V

tribk skriver:

Men derfor behøver os der ikke bryder os om katte vel ikke sku belemres med dem..

Jeg syntes os det er vildt træls at der ligger lort i bedene, katte hård på have hynder og ja der var sku en kat der var hoppet op til min søn i barnevognen en dag..

Sku min jagt vovse så os bare ha lov til at jage uber alles bare fordi det ligger i dens natur, nej vel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.