Maja88 skriver:
Får nok hug nu men....
Jeg havde informeret naboen og bedt dem holde katten hos dem selv.. sker det ikke og kommer den i mit hus igen ville jeg få den aflivet
Er det et scenarie du har gennemtænkt helt, inden at du kommer med en så voldsom udmelding?
Du vil indfange en kat, pakke den sammen, køre ned til dyrlægen, og betale x-antal kroner for at få det aflivet. Men her stopper "eventyret" med katten jo ikke. Jeg går ud fra at når du er så konsekvent i dine handlinger, så følger du den også helt til dørs og herefter gør det mest menneskelige. Ergo samler du den døde kat op fra briksen, pakker den sammen igen, tager den med dig og aflevere den pænt tilbage til sin familie, så de i det mindste ved hvor deres kat er og kan få lov til at sige farvel til den. Derudover, kan du opleve at skulle stå ansigt til ansigt, med nogle sønder knuste børn og skulle forklare dem, hvorfor at du har været nød til at aflive deres elskede kæledyr.
Alt dette vil du gerne gøre, i stedet for at skulle fjerne en kattelort en gang imellem, eller skræmme den ud af dit hus. Hvis du bruger nogle af rådene som bliver givet her i tråden, så går der faktisk ikke længe, førend at den stopper med at "besøge" dig.
Jeg ved godt at du rent lovmæssigt har ret til at gøre det, men man skal måske også lige have "in mente" at loven er tudsegammel, og hovedsagligt rettet mod klov og hov dyr ( deraf navnet "MARK og vejfrednings loven") Pels dyr, som hunde og katte er ganske rigtigt nævnt deri, men loven er som sagt skrevet, på en tid, hvor disse dyr ikke blev betragtet som kæledyr, men ene og alene som brugsdyr. Tiderne er anderledes og vi mennesker bryster os jo af at vi følger med tiden og udviklingen, så det burde man måske også gøre her. Og så finde på en løsning som passer bedre til vores tid.
Anmeld