Gå væk kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.475 visninger
65 svar
102 synes godt om
10. marts 2014

Englepigens mor

Er der nogle der kender et godt middel til at få naboens kat til at lade være med at skide i mit bed/ sandkasse? eller i det heletaget holde den væk fra vores grund/hus.
jeg tænker om man kan spraye med noget "gå væk kat" af en art.

Vi har så vi kan lukke sandkassen, men feks en dejlig dag som i går hvor børnene render ind og ud, kommer jeg først låg på om aftenen, og der måtte jeg jage katten væk da den havde placeret sig i skide stilling midt i sandkassen

Sidste sommer kom den også ind i huset så snart jeg åbnede terresse døren, og fandt den en dag i min datters seng på 1 salen, jeg ved det er svært at opdrage på katte, men er også træt af ikke at kunne ha åbne døre til sommer.

Nu kommer lillebror lige om lidt, og er nærmest panisk for at den skal hoppe op i barnevognen og ligge sig på ham, eller gå ind i huset og ligge sig i hans vugge uden jeg ser det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Karina84

Følger lige med, for sådan en kat har vi også hvor vi bor... Eller her er mange katte, men det er faktisk kun genboens kat der kan finde på at rende ind, hvis fordøren er åben osv... Det er SÅ irreterende!! 

Anmeld

10. marts 2014

helle85

Englepigens mor skriver:

Er der nogle der kender et godt middel til at få naboens kat til at lade være med at skide i mit bed/ sandkasse? eller i det heletaget holde den væk fra vores grund/hus.
jeg tænker om man kan spraye med noget "gå væk kat" af en art.

Vi har så vi kan lukke sandkassen, men feks en dejlig dag som i går hvor børnene render ind og ud, kommer jeg først låg på om aftenen, og der måtte jeg jage katten væk da den havde placeret sig i skide stilling midt i sandkassen

Sidste sommer kom den også ind i huset så snart jeg åbnede terresse døren, og fandt den en dag i min datters seng på 1 salen, jeg ved det er svært at opdrage på katte, men er også træt af ikke at kunne ha åbne døre til sommer.

Nu kommer lillebror lige om lidt, og er nærmest panisk for at den skal hoppe op i barnevognen og ligge sig på ham, eller gå ind i huset og ligge sig i hans vugge uden jeg ser det.....

hvis du har en blomster forstøver så kan du spøjte vand på den hver gang du ser den så til sidst bliver den højst sandsynlig træt af det

det gør vi nå vi skal "opdrage" på vores katte til ikke at hoppe på borde osv.

Anmeld

10. marts 2014

Elgaard73

Jeg mener at Dyrehandler (og vist nok også byggemarkeder) har sådan noget "Gå væk kat/hund" spray. 

Ellers kan man købe noget specielt sandkasse sand, som lugter grimt for katte (tror det er noget citrus lign. lugt), men ikke lugter grimt eller er farligt for mennesker.

Anmeld

10. marts 2014

L&V

En kæmpe spand kold vand plejer ku gøre det. Ellers ka man få noget man ka strø tror jeg nok men har aldrig hørt om at de virker..

Jeg ville nok ta en snak med naboen om det for det er jo dem der har valgt at have kat ik jer

Anmeld

10. marts 2014

Englepigens mor

tak for svar

Min mor som har kat har også foreslået vand, men det bliver nok lidt af en kamp hvis jeg skal rende haven rundt med vand forstøver, og i det heletaget være på vagt hele tiden.
Havde håbet på noget jeg kunne drysse eller spraye med rund om grunden, og evt ved terressedøren.....

Anmeld

10. marts 2014

Michella2

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

En kæmpe spand kold vand plejer ku gøre det. Ellers ka man få noget man ka strø tror jeg nok men har aldrig hørt om at de virker..

Jeg ville nok ta en snak med naboen om det for det er jo dem der har valgt at have kat ik jer

Men naboen kan jo ikke helt bestemme hvor katten render hen, medmindre naboen spærrer katten inde-? Og det synes jeg ikke man skal begynde at blande sig i-

Anmeld

10. marts 2014

B&J

man kan få noget der hedder gå væk kat men ikke sikker på det holder vil gå i en butik og høre ad for kender et par de brugte gå væk kat på bilen og det virkede og her hjemme virker det på vores møbler men uden for jaaaa ved ikke 100% for katten kan jo altid hoppe uden om ...

jeg tror også vandet vil være det nemmeste selv om jeg selv elsker katte s¨å er den svær

Anmeld

10. marts 2014

Karina84

Michella2 skriver:

Men naboen kan jo ikke helt bestemme hvor katten render hen, medmindre naboen spærrer katten inde-? Og det synes jeg ikke man skal begynde at blande sig i-

Det har du ret i, men jeg kan nu også godt følge den med at det er ikke os der har valgt at have kat...

F.eks. hvor vi bor, der er mange der har kat, både nabo og genbo bare for at nævne de to tættest på... Og her er de to katte meget forskellige. Naboens render da en gang imellem i vores have, eller ligger og hygger sig i en krog i vores have. Fred være med det, katten er sød og lidt genert, så den løber over til sig selv igen.
Det virker til at katten har et rigtig godt og trygt hjem, hvor den bare er glad for at være.

MEN så er der genboens, som jeg ser gang på gang stå og kalde for at blive lukket ind... Den kommer rendende med det samme vi åbner døren og er vi ikke obs. så løber den ind. 
Jeg har mest ondt af katten, og for pokker det er altså træls, at den mand ikke passer bedre på hans kat. 

Nå, men tænker altså lidt at ejerens adfærd afspejler sig i hvordan katten opfører sig.

Anmeld

10. marts 2014

Nessie

Katte bryder sig ikke om pebermynte lugt, så måske kunne et par planter rundt omkring i haven hjælpe?

Og ellers kunne du måske have en kraftig vandpistol eller haveslangen liggende klar, så den kunne få et skud vand?

Vi havde problemer med en kat der gik ind ad kattelemmen, og vores egen kat var desværre en tøsedreng, så vi måtte selv tage kampen op.
Det hjalp ret hurtigt med råb og vand efter den, så var det ikke sjovt at komme hos os længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.