Gå væk kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

Englepigens mor

Kan se man kan få nogle krystaller gå væk hund/kat, men det skal strøet hver gang det har regnet, og hvad der rækker til 25m koster ca 60 kr, så det kan da vist godt blive en dyr fornøjelse, hvis jeg skal give hele grunden rundt

Tænker jeg prøver med et par mynte planter ved døren, og ellers kan det godt være jeg skal ha haveslangen frem, han (katten) er ikke specielt bange for vand, han legede i vores havevander i sommer, så det er nok et seriøst skud der skal til.

Naboen er godt klar over problemet, vi snakker godt sammen, og hun har jo selv set ham spankulere ud af vores hus, som om han ejer det hele. Hun har tilbudt at komme ham i snor, hvilket jeg synes er synd, kan faktisk godt lide katte, bare ikke når de skider i min have/sandkasse, eller ligger sig i vores eller børnenes seng, og slet ikke i nærheden af min baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Maja88

Du må be naboen om at holde ham inde

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Michella2 skriver:

Men naboen kan jo ikke helt bestemme hvor katten render hen, medmindre naboen spærrer katten inde-? Og det synes jeg ikke man skal begynde at blande sig i-

Det har man så faktisk helt ret til

http://www.kattens-vaern.dk/assets/vejfred.pdf

Anmeld

10. marts 2014

L&V

Michella2 skriver:

Men naboen kan jo ikke helt bestemme hvor katten render hen, medmindre naboen spærrer katten inde-? Og det synes jeg ikke man skal begynde at blande sig i-

Det er jo så op til dig. men du er i din gode ret til det

Anmeld

10. marts 2014

mpr

Englepigens mor skriver:

Er der nogle der kender et godt middel til at få naboens kat til at lade være med at skide i mit bed/ sandkasse? eller i det heletaget holde den væk fra vores grund/hus.
jeg tænker om man kan spraye med noget "gå væk kat" af en art.

Vi har så vi kan lukke sandkassen, men feks en dejlig dag som i går hvor børnene render ind og ud, kommer jeg først låg på om aftenen, og der måtte jeg jage katten væk da den havde placeret sig i skide stilling midt i sandkassen

Sidste sommer kom den også ind i huset så snart jeg åbnede terresse døren, og fandt den en dag i min datters seng på 1 salen, jeg ved det er svært at opdrage på katte, men er også træt af ikke at kunne ha åbne døre til sommer.

Nu kommer lillebror lige om lidt, og er nærmest panisk for at den skal hoppe op i barnevognen og ligge sig på ham, eller gå ind i huset og ligge sig i hans vugge uden jeg ser det.....

Tænker gå ned til enten den lokale dyrelæge eller dyrehandel og spørg dem med hensyn til nogle urter, der er nemlig et eller andet som katte bare IKKE kan lide og det kunne man jo så putte rund om hele haven / grunden for at holde dem væk det er gå væk kat virker (efter min erfaring) ikke særlig godt Har selv kat men den har det med at kradse på døre så har prøvet produktet og det har som sagt ingen effekt

Anmeld

10. marts 2014

loop

Englepigens mor skriver:

Er der nogle der kender et godt middel til at få naboens kat til at lade være med at skide i mit bed/ sandkasse? eller i det heletaget holde den væk fra vores grund/hus.
jeg tænker om man kan spraye med noget "gå væk kat" af en art.

Vi har så vi kan lukke sandkassen, men feks en dejlig dag som i går hvor børnene render ind og ud, kommer jeg først låg på om aftenen, og der måtte jeg jage katten væk da den havde placeret sig i skide stilling midt i sandkassen

Sidste sommer kom den også ind i huset så snart jeg åbnede terresse døren, og fandt den en dag i min datters seng på 1 salen, jeg ved det er svært at opdrage på katte, men er også træt af ikke at kunne ha åbne døre til sommer.

Nu kommer lillebror lige om lidt, og er nærmest panisk for at den skal hoppe op i barnevognen og ligge sig på ham, eller gå ind i huset og ligge sig i hans vugge uden jeg ser det.....

Hvis du ved hvis katten er, kan du bede dem om, at holde den inde hos dem selv. De har ikke lov til, at have deres kat rendende frit rundt, den skal holdes hjemme hos dem selv.

Her hvor vi bor har vi også en kat, der kommer ind i vores hus og tisser på vores ting, men jeg ved desværre ikke hvis katten er, for ellers ville jeg gøre som ovenstående.

Jeg synes også det er virkelig træls og ulækkert. Jeg har selv kat, men den er  kun indendørs, ligesom hunden.

Jeg er så træt af, at folk ikke kan holde deres dyr hjemme hos dem selv.

Anmeld

10. marts 2014

Ønskebarnet2014

Jeg blander mig også lige..

Vi har hund hjemme hos os

Men hund og kat fungere bare ikke sammen..!

Nu viser det sig at naboen har valgt at deres 2 indekatte ikke længere skal være inde katte. Hvilket godt kan pisse mig lidt af.

De skal holde deres katte indenfor eller på egen grund.
For 2 uger siden havde vi et lille besøg af en af deres katte, det endte med at den blev så skræmt at den sprang op på vores køkkenskab så min mand måtte tage fat iden og få den ud.

Min mand tager fat i den, det resultere i at katten bider igennem min mands hånd, og har lange rifter op af armene.

Det endte så med at vi måtte til lægevagten pga. deres kat... Manden skulle både have pinicilin og stivkrampe.. Så mange tak.

Efter følgende har de været inde i stuen 2 gange til alt held opdagede vores hund ikke at de var der da hun var i den anden ende af huset.

Men jeg kan godt se det for mig hvis hun havde opdaget dem.. Jeg ønsker ikke at se kattene farer rundt herinde og ødelægge vores hus..

Ikke nok med det så sidder de på vores havebord under terassen og skider.. Det er så klamt.

Og jeg frygter også når vores blomst kommer at den skal lægge sig ovenpå h*n. Det er ikke i orden.

Jeg går jo heller ikke og tjekker om vi har lukket havedøren eller bryggersdøren. 

Naboen er gjort opmærksom på problemet. 

Og sker det igen (det gør det nok) så må vi fange den også gøre brug af loven på det område..

Vi ønsker ikke at bruge gå væk kat osv. det må naboen gøre, jeg vil ikke bruge en krone på deres katte.

Det var bare lidt herfra 

http://www.kattens-vaern.dk/?side=485

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Hvis-katten-ikke-er-din.pdf

Anmeld

10. marts 2014

Heidimed lea

min kat gik i mine blomster så smurte jeg et tyntlag camferine creme på en tid. den hader den lugt og holder sig væk nu.   ellers er citrus også noget de hader

Anmeld

10. marts 2014

loop

Ønskebarnet2014 skriver:

Jeg blander mig også lige..

Vi har hund hjemme hos os

Men hund og kat fungere bare ikke sammen..!

Nu viser det sig at naboen har valgt at deres 2 indekatte ikke længere skal være inde katte. Hvilket godt kan pisse mig lidt af.

De skal holde deres katte indenfor eller på egen grund.
For 2 uger siden havde vi et lille besøg af en af deres katte, det endte med at den blev så skræmt at den sprang op på vores køkkenskab så min mand måtte tage fat iden og få den ud.

Min mand tager fat i den, det resultere i at katten bider igennem min mands hånd, og har lange rifter op af armene.

Det endte så med at vi måtte til lægevagten pga. deres kat... Manden skulle både have pinicilin og stivkrampe.. Så mange tak.

Efter følgende har de været inde i stuen 2 gange til alt held opdagede vores hund ikke at de var der da hun var i den anden ende af huset.

Men jeg kan godt se det for mig hvis hun havde opdaget dem.. Jeg ønsker ikke at se kattene farer rundt herinde og ødelægge vores hus..

Ikke nok med det så sidder de på vores havebord under terassen og skider.. Det er så klamt.

Og jeg frygter også når vores blomst kommer at den skal lægge sig ovenpå h*n. Det er ikke i orden.

Jeg går jo heller ikke og tjekker om vi har lukket havedøren eller bryggersdøren. 

Naboen er gjort opmærksom på problemet. 

Og sker det igen (det gør det nok) så må vi fange den også gøre brug af loven på det område..

Vi ønsker ikke at bruge gå væk kat osv. det må naboen gøre, jeg vil ikke bruge en krone på deres katte.

Det var bare lidt herfra 

http://www.kattens-vaern.dk/?side=485

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Hvis-katten-ikke-er-din.pdf

Jeg er helt enig med dig. Jeg er også så træt af det, det stinker i vores have og også nogen gange indenfor. Men den kat, der kommer ind til os er desværre så hurtig, at vi ikke kan fange den.

Jeg håber i kan fange den kat, der kommer ind til jer. Så kan de komme til at betale en bøde for at få den udleveret + besværet med det.

Jeg forstår ikke de katteejere, der vil være det bekendt over for andre mennesker, at de skal generes af deres dyr.

Anmeld

11. marts 2014

Maja88

Får nok hug nu men....

Jeg havde informeret naboen og bedt dem holde katten hos dem selv.. sker det ikke og kommer den i mit hus igen ville jeg få den aflivet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.