Jeg er 37+2, så forhåbentlig er det "snart" vores tur... Det er vores første barn, så det er nyt for os begge to, og vi forsøger begge at tage tingene som de kommer.
Min mand vil gerne at det bare er mig og ham under fødslen - men som han har sagt, så er det mig der skal føde, så jeg bestemmer om jeg vil have f.eks. min mor med også.
Jeg regner med at det bare skal være min mand og jeg - men har aftalt med min mor, at vi lige snakkes ved når det er oppe over, og så vurderer jeg hvordan jeg har det omkring det hele der. Og hun vil gerne stå standby, og såmænd også sidde ude og vente, hvis det er det vi vil have.
Jeg er da rigtig glad for at min mand synes at det er vores oplevelse, og at han bare støtter op om mig - og ville omvendt også blive virkelig sur, hvis han bare ikke gad fordi at der var fodbold, eller andet.
Men jeg er forberedt på at vi i bund grund, slet ikke ved hvordan det bliver, eller hvordan vi hver især kommer til at tackle det, når først vi står i situationen. Og skulle min mand af den ene eller den anden grund blive dårlig, eller få brug for luft - så har han da al ret til det. Jeg VED at hans primære fokus er på mig, og han ikke på nogen måde ønsker at lade mig i stikken. Så hvis han får behov for 5 minutter - så er det fordi at han REELT har behov for 5 minutter. Lige så meget som jeg ønsker at han tager hensyn til mig, når det bliver rigtig svært, så vil jeg da også tage hensyn til ham...
Og hvis man har erfaring med at manden bliver dårlig/synes det er rigtig svært af den ene eller den anden grund - så er det jo sådan det er, og så er det da fint hvis man på forhånd aftaler at have en ekstraperson med.
Anmeld