Hejsa,
Hmm, jeg har prøvet at være begge dele, og jeg må sige, at ud fra mine egne erfaringer, så kan det ikke gøres op sådan:0)
Jeg startede som alene mor. Faderen til min datter meldte helt og aldeles fra, da jeg var 6 mdr. henne. Jeg var HELT alene med hende til hun var 4 år, hvor jeg mødte min nuværende mand.
Jeg havde hende jo på fuldtid, altid alene. Intet weekend fri eller andet. Jeg har ikke forældre, som bare lige står på spring for at passe osv.
Jeg havde også et fuldtidsarbejde ved siden af, da min barsel var slut.
Det var hårdt - mest fordi det sociale forsvandt. Jeg skulle jo være hjemme til sovetider osv. Mine veninder var slet ikke, der hvor jeg var og omvendt. Jeg var den eneste med barn, og de andre flyttede til større byer for at læse.
Men der kan jo også være mange enlige mødre, som har et super netværk. Som har en fader, som passer hver 14. dag i weekenden eog evt. en enkelt dag i løbet af ugen. En familie som gladeligt passer osv.
Da jeg fandt min mand, var vi jo så to. Min mand har også en søn med ind i forholdet. Sammen har vi fået to drenge.
Trods at jeg var i et forhold, så var jeg meget mere presset, end da jeg var alene.
Min mand arbejder ude, og da vi havde fået Anton, var jeg pludelig alene mor til to børn, min datter og Anton. Da Anton var 9 dage gammel skulle min mand på arbejde igen, var væk i 12 dage og hjemme i 2.
Jeg var helt alene om opgaven - min mands familie bor i Esbjerg og vi i Viborg, og mine forældre står stadig ikke på spring.
Et år efter Anton kom, kom lillebror Arthur til verdenen.
Nu var min mand ikke væk 12 dage og hjemme to, men kørte hjemmefra hver dag kl. 0500 og var hjemme igen kl. 1900 - havde så dog fri i weekenderne - men hver anden weekenden fræsede han landevejene tyndt fra Viborg til Esbjerg for at hente og aflevere søn.
Så jeg må sige, at jeg synes, at jeg har været langt sejere som mor i et forhold end som enlig.
I forholdet har jeg jo også skulle være en del af et forhold - have overskud, tid og lyst til min mand, og det kræver sin kvinde, når man er spændt sådan for:0)
Håber det kunne bruges, altså min side af sagen:0)
Christina - som betegner sig selv som gift enlig mor til 3:0)
Anmeld