Har du en fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

NinaNymannMadsen

Jeg er vildt bange for svaner kan fryse helt hvis kommer forbi en hel flok og græder. Er en gang blevet bidt af en svane da jeg var lille.

Og så edderkopper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Masig

Muhmi skriver:

Haha , ej undskyld, men du har sgu nogle sjove fobier I hvert fald, tankerne bag fobierne

Anders er også bange for høns (Især hanen) så det var for det meste mig der var nede og hente æg da vi havde høns, han gik kun derind hvis hanen var udenfor Selvom jeg utallige gange har fortalt ham "DU ER MEGET STØRRE!!  Hvis de angriber, så kickflip dem, så skal de sgu nok lade dig være!" Men ja, sådan er det jo med en fobi, den går ikke væk bare fordi andre synes den er fjollet

Har det selv ikke for godt med at bade i havet, gør det aldrig alene (For det kunne jo være hajen tog den jeg bader med) Ja jeg er led, I know 

Mine fobier:

• Er meget bange for højder, kan ikke stå på en stol uden at det svimler for mig.. 
  • At flyve.. Eller er ikke bange for at flyve, er bange for lige pludselig IKKE at flyve mere..
  • Edderkopper (Men kun de store, har været rigtig slemt tidligere, men har lært mig selv ikke at være bange for de små)
  • Mange mennesker samlet på et sted (Strøget om sommeren er et HELVEDE)
  • Så underligt som det så end lyder, så er jeg skrækslagen for nørreport station. Står altid af stoppet før og tager bussen, eller går. (Oplagt valg til terror ville være dernede)

Heldigvis bor jeg i Jylland nu og har bil, så det er heldigvis ikke så tit jeg kommer der mere Men ja, utroligt at jeg overhovedet tør bevæge mig ud for døren kan jeg da se... Vidste ikke helt jeg var så bange før nu

Altså min store stærke håndværker-kæreste er bange for mus.... Han vil bare ikke indrømme det, men nøj hvor jeg grinede den dag vi skulle have flyttet mine ting ned til ham, og han tog en flyttekasse og der kom en mus løbende ud.. Han sprang tilbage og kom med et rigtigt tøseskrig... Det var sgu sjovt....

Ja man er faktisk bange for ret mange ting når man sådan lige tænker over det... Men har hørt det er sundt at frygte noget 

Anmeld

23. januar 2014

twinny

Masig skriver:

Hmm har engang set en film om hajer der bliver eksperimenteret på. De holdes jo så i bassiner og bliver så manipuleret med så de bliver vildt kloge, og vil så slå de mennesker ihjel som har skabt dem... Måske du ahr set den film engang og har det derfra hehe.... Ej ved det ikke, men synes nu det er sjovt du har den tanke om svømmehallen...

Ja det med telefonen er fuldstændig latterligt, men jeg kan simpelthen ikke... Har før forsøgt mig med telefonsalg (både som en af de der mega trælse tlf sælgere, men også i forbindelse med opstart af virksomhed), og jeg tør simpelthen ikke ringe til dem... Altså jeg får ondt i maven, ryster, hjertebanken og alt det der.... Det er totalt fjollet, altså de aner jo ikke hvem jeg er, hvor jeg er, eller hvordan jeg ser ud, men jeg er så nervøs.... Selv lægen er farlig, bestiller altid tid over nettet, for tænk hvis jeg kom til at sige noget forkert når jeg skulle bestille en tid.. armen det er langt ude...

The deep blue sea. I hate that movie. Haha. 

Jeg har det på samme måde med telefonopkald. Jeg får ondt i maven, hjertebanken og begynder at svede helt vildt. 

Anmeld

23. januar 2014

DitteFisk

Jeg er faktisk ret modig, hvis jeg selv skal sige det ;D Jeg tør det meste! Der er kun én ting (okay 2 nu..) der virkelig skaber panik i mig. Edderkopper. FØJ de bæster. Bliver helt varm og kold indeni hvis jeg får øje på én, der er lidt for tæt på mig.. tæt som i indenfor synsvidde...

Okay og så er jeg blevet ræd for en bestemt motorvejstilkørsel, fordi jeg kørte galt der for ikke så længe siden. I shit you not, første (og eneste) gang efter det skete, hvor jeg ville mande mig op og køre den vej, så fik jeg hvad der føles som et panikanfald. Rystede og nærmest hyperventilerede. Det er faktisk lidt flovt

Anmeld

23. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Måske er det ikke en officiel fobi, men jeg er bange for leverpostej, der ikke er hjemmelavet - og føler fysisk lede, hvis nogen siger "Stryhns"! 

Anmeld

23. januar 2014

Billemyre

En direkte fobi tror jeg ikke det er, men jeg har et kæmpe problem med gobler - ikke kun brandmænd, men også de helt almindelige vandmænd.
Det er det værste jeg ved
Desværre har det gjort, at jeg i mange mange år ikke har skullet nyde noget af at bade bade i havet, selvom jeg i virkeligheden elsker det!

Det er sjovt, for jeg har også altid haft den der tanke om hajer i svømmehallen
Heldigvis har jeg godt kunnet abstrahere fra det og nu svømmer jeg hver uge.
Men jeg føler med dig 

Anmeld

23. januar 2014

o1Mutte

Muhmi skriver:

Haha , ej undskyld, men du har sgu nogle sjove fobier I hvert fald, tankerne bag fobierne

Anders er også bange for høns (Især hanen) så det var for det meste mig der var nede og hente æg da vi havde høns, han gik kun derind hvis hanen var udenfor Selvom jeg utallige gange har fortalt ham "DU ER MEGET STØRRE!!  Hvis de angriber, så kickflip dem, så skal de sgu nok lade dig være!" Men ja, sådan er det jo med en fobi, den går ikke væk bare fordi andre synes den er fjollet

Har det selv ikke for godt med at bade i havet, gør det aldrig alene (For det kunne jo være hajen tog den jeg bader med) Ja jeg er led, I know 

Mine fobier:

• Er meget bange for højder, kan ikke stå på en stol uden at det svimler for mig.. 
  • At flyve.. Eller er ikke bange for at flyve, er bange for lige pludselig IKKE at flyve mere..
  • Edderkopper (Men kun de store, har været rigtig slemt tidligere, men har lært mig selv ikke at være bange for de små)
  • Mange mennesker samlet på et sted (Strøget om sommeren er et HELVEDE)
  • Så underligt som det så end lyder, så er jeg skrækslagen for nørreport station. Står altid af stoppet før og tager bussen, eller går. (Oplagt valg til terror ville være dernede)

Heldigvis bor jeg i Jylland nu og har bil, så det er heldigvis ikke så tit jeg kommer der mere Men ja, utroligt at jeg overhovedet tør bevæge mig ud for døren kan jeg da se... Vidste ikke helt jeg var så bange før nu

Min mands forældre havde engang en hane der sprang på alt og alle.. En dag havde svigerfatter bevæbnet sig med en skovl. Så da hr. hane kom for at angribe fik den lige en på hatten.. Siden dengang opførte den sig ordenligt  

Hehe du må hellere gemme dig indefor fra nu af  

Anmeld

23. januar 2014

Morgensol

Uha..listen er lang.  

Jeg er enormt bange for hajer! Og også i svømmehaller som en anden også skriver!! 

Jeg er generelt bange for at bade, specielt i havet og SPECIELT i mørkt vand! Og er der så tang oven i, så er det bare skønt!!! 

Jeg har også den der med at snakke i Tlf! Jeg ska lave en Halskæde for min brors veninde og hun har spurgt om jeg ik ku ringe til hende, det er nogle uger siden og jeg har endnu ikke fået ringet! 

Jeg er panisk angst for mørke! 

Jeg er panisk angst for aliens! Den uhyggeligste film der nogensinde er lavet er E.T.!!! Den er SÅ ulækker!!! 

Jeg er angst for at mine knogler skal smuldre! Hvis jeg kommer til at tænke på det, får jeg totalt gele i benene og føler at jeg skal besvime! (Pis nu kom jeg til at tænke på det!!) 

og så er jeg angst for smerte!! Hvordan jeg har født 2 børn, har jeg ingen ide om!! Jeg besvimede en gang fordi jeg slog min hånd op i en vandhane! 

Til gengæld er jeg ikke bange for edderkopper!

Anmeld

23. januar 2014

Muhmi

Måske er det ikke en officiel fobi, men jeg er bange for leverpostej, der ikke er hjemmelavet - og føler fysisk lede, hvis nogen siger "Stryhns"! 

Er jeg mærkelig fordi jeg har lyst til at ringe og sige Stryhns til dig nu?

Anmeld

23. januar 2014

Masig

o1Mutte skriver:

Har faktisk set den film, men det er ikke så længe siden.. Så den kan jeg vist ikke give skylden  

Jamen det er jo reelt nok når du bliver så bange/utilpas ved at telefonere Har bare aldrig hørt om det før Og nej, telefonsælger er nok ikke den rette karriere for dig  

Nej så er det nok ikke pga filmen...

Jeg googlede faktisk engang "telefonfobi" eller bange for at tale i telefon, og det viser sig faktisk at der er ret mange der har det problem... Ville nu ønske jeg kunne finde ud af det, er ikke interesseret i at være en dum tlf sælger, men med min uddannelse i kommunikation, kan man ikke rigtigt komme uden om at skulle tale i tlf i de stillinger man normalt ville besidde... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.