Har du en fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2014

SussieThyssen

Det var dog besynderligt

Fobier har jeg vist aldrig haft.
Der er ting jeg ikke synes om, og som jeg helst undgår.
Højder er jeg ikke vild med, elevatorer bryder jeg mig heller ikke meget om og jeg er heller ikke vild med at svømme hvor jeg ikke kan bunde.
Men jeg kan da, hvis jeg skal.
Men ellers så synes jeg ikke der er noget.
Det andet er hysteri synes jeg og noget man ikke skal gå og rådyrke men tage sig sammen og se at komme over.

Der er en vis logik i at folk kan være bange for højder eller vand, små trange rum, store fugleedderkopper, slanger og den slags, men at være bange for smådyr, fars til frikadeller, eller en høne...nej det er for skørt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Misscbn

o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Jeg har fobi overfor frøer og snegle 

Anmeld

6. august 2014

Maja88

Kan ikke huske om jeg har skrevet..
Meen har forbier for hvepse og lignende..
Og åbne skabe/skuffer..

Anmeld

6. august 2014

LinLin

SussieThyssen skriver:

Det var dog besynderligt

Fobier har jeg vist aldrig haft.
Der er ting jeg ikke synes om, og som jeg helst undgår.
Højder er jeg ikke vild med, elevatorer bryder jeg mig heller ikke meget om og jeg er heller ikke vild med at svømme hvor jeg ikke kan bunde.
Men jeg kan da, hvis jeg skal.
Men ellers så synes jeg ikke der er noget.
Det andet er hysteri synes jeg og noget man ikke skal gå og rådyrke men tage sig sammen og se at komme over.

Der er en vis logik i at folk kan være bange for højder eller vand, små trange rum, store fugleedderkopper, slanger og den slags, men at være bange for smådyr, fars til frikadeller, eller en høne...nej det er for skørt 

Hvorfor er der mere logik i at være bange for store edderkopper end for høns??? Høns er da potentielt mere "angrebslystne" end edderkopper
jeg bryder mig i hvert fald langt mindre om flaksende høns end edderkopper, som jeg bestemt heller ikke er fan af, men jeg løber ikke skrigende væk!

Der er da mange ting jeg ikke bryder mig om men vil ikke kalde nogen af dem fobier....

Anmeld

6. august 2014

SussieThyssen

LinLin skriver:

Hvorfor er der mere logik i at være bange for store edderkopper end for høns??? Høns er da potentielt mere "angrebslystne" end edderkopper
jeg bryder mig i hvert fald langt mindre om flaksende høns end edderkopper, som jeg bestemt heller ikke er fan af, men jeg løber ikke skrigende væk!

Der er da mange ting jeg ikke bryder mig om men vil ikke kalde nogen af dem fobier....

Det er der en meget logisk grund til
I Afrika hvor mennesket stammer fra lever der masser af giftige edderkopper og andre insekter, derfor ligger det latent i alle mennesker at have en vis respekt eller direkte angst for disse dyr.
Men der findes nu engang ikke giftige høns

Anmeld

6. august 2014

*Mor Til Albert*

Jeg er bange for store edderkopper og natsværmere. 

Anmeld

6. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja88 skriver:

Kan ikke huske om jeg har skrevet..
Meen har forbier for hvepse og lignende..
Og åbne skabe/skuffer..

Åbne skuffer og skabe? Hvordan det? 

Anmeld

6. august 2014

mulleh

Jeg kan slet ikke klare alle former for edderkopper og lignede dyr.

Hvespe/bier kan jeg heller ikke klare.

Det her er pinligt: men jeg bange for mørket og at være alene hjemme - har set for mange gysere. 

Anmeld

6. august 2014

1977

Profilbillede for 1977
o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Frøer!!!  Kan simpelhen ikke komme i nærheden af dem og de er klamme og larmer. De lugter sikkert også!!! Jeg kan gå helt i panik når jeg ser en frø. Derfor er det super godt at jeg bor er sted med mange frøer 

Anmeld

6. august 2014

K&S

esioul skriver:

Min venindes fritter

Haha, jeg tænker på pomfritter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.