Hvor høj hvor lav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Okay 

hvad er det få en slags ved du det?

Down syndrom?
Det kan du bare google, jeg ved ikke vildt meget om Downs syndrom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Louisejulia skriver:

Mit tal var på 1:31243 

Må man spørger hvor gammel du var?

og tak for svar

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Down syndrom?
Det kan du bare google, jeg ved ikke vildt meget om Downs syndrom.

Ok tak

Anmeld

22. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

ha men grunden til de tjekker og finder det tal må jo betyde noget? 

Men ja hvad jeg har læst her kan man da hverken regne med tal eller noget som helst, for man kan ligeså godt få højt tal men alligvelet viser det sig at man venter et handicappet barn. Man kan åbenbart KUN regne med når barnet er FØDT. 

Men det da nok rigtig jeg kan selv mærke på mig selv at da jeg fik tallet ( det er jo ikk det afgørende tal) men da jeg fik lige de midlertid tal går jeg også og er lidt bekymret og samlinger med andre herinde. og min svirgerinde som er 38 år og det er deres 3 barn hun fik til nf at tallet var 13.000. Selvom jeg er yngre end hende (25 år er jeg) Også bliver man altså urolig om der er noget galt med en eller ens krop

Men helt ærlig så må jeg slap lidt af det kan være at tallet stiger når blodprøven viser sig

Og lige netop derfor er der flere, der vælger ikke at oplyse (de kommende) forældre om det præcise tal. Netop fordi, at man kommer til at sammenligne, som du gør med din svigerinde, og bliver derfor unødigt bekymret.

Tallet har ikke en decideret betydning, medmindre det er under 300, for det betyder alt sammen, at der er en meget lille risiko for, at barnet har Down Syndrom (DS). Du har til dels ret i, at man ikke kan være 100% sikekr før barnet er født. MEN NF-scanningen viser nu alligevel over 90% af tilfældende, hvor barnet har DS. Scanningen alene udgør en hvis procentdel (mener det er omkring 60) og blodprøven udgør en procentdel. Forstået på den måde, at hvis man KUN scannede gravide, ville ca. 60% af de børn, der har DS blive fundet. Tilsammen, blodprøve og scanning er det altså næsten dem alle sammen.

Jeg vil anbefale dig at prøve at slappe noget mere af omkring det og lade være med at sammenligne dit tal med andres. Du har lige fået at vide, at dit barn har meget lav risiko for, at det har DS og det er det, der betyder noget Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

22. januar 2014

Mor Christa

1: over 25.000 både første og anden gang

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Og lige netop derfor er der flere, der vælger ikke at oplyse (de kommende) forældre om det præcise tal. Netop fordi, at man kommer til at sammenligne, som du gør med din svigerinde, og bliver derfor unødigt bekymret.

Tallet har ikke en decideret betydning, medmindre det er under 300, for det betyder alt sammen, at der er en meget lille risiko for, at barnet har Down Syndrom (DS). Du har til dels ret i, at man ikke kan være 100% sikekr før barnet er født. MEN NF-scanningen viser nu alligevel over 90% af tilfældende, hvor barnet har DS. Scanningen alene udgør en hvis procentdel (mener det er omkring 60) og blodprøven udgør en procentdel. Forstået på den måde, at hvis man KUN scannede gravide, ville ca. 60% af de børn, der har DS blive fundet. Tilsammen, blodprøve og scanning er det altså næsten dem alle sammen.

Jeg vil anbefale dig at prøve at slappe noget mere af omkring det og lade være med at sammenligne dit tal med andres. Du har lige fået at vide, at dit barn har meget lav risiko for, at det har DS og det er det, der betyder noget Stort tillykke med graviditeten

grundet min bekymring er ikk om jeg har nok højt tal 

jo altså det godt det er 4000 og at det er et stykke fra 300 .

men min bekymring skyldes at hun har regnet og fik det tal ude fra nf og mit alder. Det vil sige at hun har ikk haft blodprøven med i det. 

Og det jo pga at jeg skulle tag andre podprøver før jeg tog hjem så hun kunne få regnet det helt præcise tal. 

Og det er der jeg er bekymret om blodprøven få tallet helt ned under 300 

jeg er verdens lykkeligste kommende mor 

og betyder intet for mig om den overhovedet kommer til at stige. Bare den ikk falder til inder 300

Anmeld

22. januar 2014

Louisejulia

Anonym skriver:

Må man spørger hvor gammel du var?

og tak for svar

Jeg er "kun" 17 år, bliver 18 år den 1. februar. Min kæreste er 23 år. Graviditeten var ikke planlagt 

Anmeld

22. januar 2014

Mom2

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

Husk man ikke bare sådan kan sammenligne sit tal, det har jo noget at gøre med alder og sundhed og sådan..

Anmeld

22. januar 2014

kriknu

Bum bum, kan ikke huske helt præcist hvad den lå på første gang men kan lige finde de til dig i aften :-)

Her anden gang ligger den på 1:9538 :-)

Anmeld

22. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

grundet min bekymring er ikk om jeg har nok højt tal 

jo altså det godt det er 4000 og at det er et stykke fra 300 .

men min bekymring skyldes at hun har regnet og fik det tal ude fra nf og mit alder. Det vil sige at hun har ikk haft blodprøven med i det. 

Og det jo pga at jeg skulle tag andre podprøver før jeg tog hjem så hun kunne få regnet det helt præcise tal. 

Og det er der jeg er bekymret om blodprøven få tallet helt ned under 300 

jeg er verdens lykkeligste kommende mor 

og betyder intet for mig om den overhovedet kommer til at stige. Bare den ikk falder til inder 300

Okay på den måde Læste det lige som, at du var bekymret fordi din svigerindes tal var højere, det beklager jeg.

Jeg har ikke umiddelbart nogle erfaringer med, hvordan blodprøven påvirker tallet, men kan sige, at du med stor sandsynlighed ikke ryger under 300 Det skal dog også siges, at selvom man får et tal, der ligger under, så er det ikke lig med, at barnet har DS. Mange får foretaget en moderkagebiopsi, som efterflg. fastslår, at det er et fuldstændig sundt og raskt barn. Men jeg kan godt forstå din bekymring, det kan man jo ikke lade være med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.