Hvor høj hvor lav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg aner det ikke... Men vil gætte på at tallet oftest vil stige, når det er så fint uden en bp... Jeg tænker at det oftest er selve nakkefolden som trækker tallet ned. Men jeg ved det selvfølgelig ikke

Ok tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

Vi fik ikke tallet af vide, bare at risikoen var lille

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Vi fik ikke tallet af vide, bare at risikoen var lille

Må man spørger hvorfor i ikk fik det at vide?

og tak for svar

Anmeld

22. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Må man spørger hvorfor i ikk fik det at vide?

og tak for svar

Fordi jordemoderen ikke mener man kan bruge tallet til noget.. Så længe man ved risikoen er lille er det jo helt fint.. Ellers kan man gå og se på andres tal og tro at man får et DS barn, og det ender med at stresse mor og barn..

Anmeld

22. januar 2014

Rikke S

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

Jeg er gravid for 3. gang (har lige rundet 30 år), og det falder hurtigt derefter, men alle de læger og sygeplejesker jeg har talt med, siger at det er uden betydning om tallet hedder 1:22.000 eller 1:5000 (tallene for min første og sidste, ham i midten lå vist omkring 1:15.000), det vigtigste er at tallet er over 300

Anmeld

22. januar 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Må man spørger om din alder? 

og betyder Down syndrom ikk at det alt mulig form for handicap? 

hvor meget procent for at få mega godt tal men alligvelet er der noget der ikk stemmer til md scaning?

og tak for dit svar

Jeg var 19 den gang.

Nej, Downs syndrom er kun et slags handicap.

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Fordi jordemoderen ikke mener man kan bruge tallet til noget.. Så længe man ved risikoen er lille er det jo helt fint.. Ellers kan man gå og se på andres tal og tro at man får et DS barn, og det ender med at stresse mor og barn..

ha men grunden til de tjekker og finder det tal må jo betyde noget? 

Men ja hvad jeg har læst her kan man da hverken regne med tal eller noget som helst, for man kan ligeså godt få højt tal men alligvelet viser det sig at man venter et handicappet barn. Man kan åbenbart KUN regne med når barnet er FØDT. 

Men det da nok rigtig jeg kan selv mærke på mig selv at da jeg fik tallet ( det er jo ikk det afgørende tal) men da jeg fik lige de midlertid tal går jeg også og er lidt bekymret og samlinger med andre herinde. og min svirgerinde som er 38 år og det er deres 3 barn hun fik til nf at tallet var 13.000. Selvom jeg er yngre end hende (25 år er jeg) Også bliver man altså urolig om der er noget galt med en eller ens krop

Men helt ærlig så må jeg slap lidt af det kan være at tallet stiger når blodprøven viser sig

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Jeg var 19 den gang.

Nej, Downs syndrom er kun et slags handicap.

Okay 

hvad er det få en slags ved du det?

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg er gravid for 3. gang (har lige rundet 30 år), og det falder hurtigt derefter, men alle de læger og sygeplejesker jeg har talt med, siger at det er uden betydning om tallet hedder 1:22.000 eller 1:5000 (tallene for min første og sidste, ham i midten lå vist omkring 1:15.000), det vigtigste er at tallet er over 300

må man vide hvad får et tal havde du? Nu som du er gravid nu? 

Og det forstår jeg ikk hvis det er tæt på de 300 hedder det så ikk at der er lidt risiko? Og hvis den er 10.000 eller over så er den nomal nf og alt er perfekt?

Anmeld

22. januar 2014

Louisejulia

Mit tal var på 1:31243 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.