Hvor høj hvor lav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

MissTas

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

her var det 1:11000 et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

ha men grunden til de tjekker og finder det tal må jo betyde noget? 

Men ja hvad jeg har læst her kan man da hverken regne med tal eller noget som helst, for man kan ligeså godt få højt tal men alligvelet viser det sig at man venter et handicappet barn. Man kan åbenbart KUN regne med når barnet er FØDT. 

Men det da nok rigtig jeg kan selv mærke på mig selv at da jeg fik tallet ( det er jo ikk det afgørende tal) men da jeg fik lige de midlertid tal går jeg også og er lidt bekymret og samlinger med andre herinde. og min svirgerinde som er 38 år og det er deres 3 barn hun fik til nf at tallet var 13.000. Selvom jeg er yngre end hende (25 år er jeg) Også bliver man altså urolig om der er noget galt med en eller ens krop

Men helt ærlig så må jeg slap lidt af det kan være at tallet stiger når blodprøven viser sig

Ja, men tallet kan intetvidende normale mennesker ikke bruge til en skid.. Det er kun lægefolk der kan bruge det til noget..

Og jeg kender nu ingen der har fået høje tal og fået handicappede børn endnu, og jeg kender alligevel en del..

Hvis der er mistanke, eller et lavt risikotal, altså at risikoen for det er ret stor, så bliver der jo taget fostervandsprøver og/eller moderkagebiopsi, hvis kvinden ønsker det - og det viser ret sikkert om der er noget eller ej, og det viser også kønnet før det kan ses..

Men ja - slå du bare kold vand i blodet..

Anmeld

22. januar 2014

LinLin

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

Jeg har aldrig fået et tal... Bare fået at vide at der var "lav risiko"

Anmeld

22. januar 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Hey i søde damer

tak på forhånd

1 gang 1:21.000 ca men ventede et barn med hjertefejl og mistede i uge 21.. 

2 gang 1:275 men ventede en sund og rask pige som idag er 5 mdr  

så i mit tilfælde tror jeg ikke en dyt på deres risiko vurdering 

Anmeld

22. januar 2014

Nadia&Daniel

Hey i søde damer

tak på forhånd

Laura 25.10.10 - 1:1926 (så meget lav i forhold til andre jeg kender) - men meget sund og rask

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

1 gang 1:21.000 ca men ventede et barn med hjertefejl og mistede i uge 21.. 

2 gang 1:275 men ventede en sund og rask pige som idag er 5 mdr  

så i mit tilfælde tror jeg ikke en dyt på deres risiko vurdering 

Hvor er det vildt at den vurdering taget så meget fejl

og tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.