Hvor høj hvor lav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

Bum bum, kan ikke huske helt præcist hvad den lå på første gang men kan lige finde de til dig i aften :-)

Her anden gang ligger den på 1:9538 :-)

Ok tak

og tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Okay på den måde Læste det lige som, at du var bekymret fordi din svigerindes tal var højere, det beklager jeg.

Jeg har ikke umiddelbart nogle erfaringer med, hvordan blodprøven påvirker tallet, men kan sige, at du med stor sandsynlighed ikke ryger under 300 Det skal dog også siges, at selvom man får et tal, der ligger under, så er det ikke lig med, at barnet har DS. Mange får foretaget en moderkagebiopsi, som efterflg. fastslår, at det er et fuldstændig sundt og raskt barn. Men jeg kan godt forstå din bekymring, det kan man jo ikke lade være med.

Nårh nej nej dog ikk. Er ikk typen der sige se lige med hende og se lige mine tal. 

min pointe var at jeg var chokket og troede Helle tiden at det bliver lavere med alderen osv og tænkte den burdte ikk helt være sådan når jeg er i den alder. 

jeg ikk typen der tænker jeg vil ha højere tal end hun har eller højere end dem der er her. 

men bare en bekymrende kommende mor der bekymret over om blodprøven nem kan få tallet til under 300

så længe den ikk er under 300 så er jeg glad 

så fx hvis den var 400-500  så jeg lettet den behøver ikk være flere tusinder. 

Ønsker kun vores lille barn har det godt og frisk og rask

Anmeld

22. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Nårh nej nej dog ikk. Er ikk typen der sige se lige med hende og se lige mine tal. 

min pointe var at jeg var chokket og troede Helle tiden at det bliver lavere med alderen osv og tænkte den burdte ikk helt være sådan når jeg er i den alder. 

jeg ikk typen der tænker jeg vil ha højere tal end hun har eller højere end dem der er her. 

men bare en bekymrende kommende mor der bekymret over om blodprøven nem kan få tallet til under 300

så længe den ikk er under 300 så er jeg glad 

så fx hvis den var 400-500  så jeg lettet den behøver ikk være flere tusinder. 

Ønsker kun vores lille barn har det godt og frisk og rask

Højere alder øger selvfølgelig risikoen for DS, men det er kun et af parametrene, der bliver vurderet ud fra. Derfor kan man ikke helt firkantet sige, at højere alder er lig med lavere tal

Ja, selvfølgelig vil du det. Det kan godt forstå. Jeg krydser fingrer for dig, men det skulle komme bag på mig, hvis blodprøven skulle trække det så meget ned

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Højere alder øger selvfølgelig risikoen for DS, men det er kun et af parametrene, der bliver vurderet ud fra. Derfor kan man ikke helt firkantet sige, at højere alder er lig med lavere tal

Ja, selvfølgelig vil du det. Det kan godt forstå. Jeg krydser fingrer for dig, men det skulle komme bag på mig, hvis blodprøven skulle trække det så meget ned

Årh hvor er du sød tak 

og tusind tak for dine svar og forståelse 

Jeg få i hvert fald hørt noget fra mit fødested enden weekenden hvis ikk tallene er fine. 

Men hold da op det lang tid at går og frygte hvis nu man få et opkald fra dem 

Det utrolig at ligeså snart man finder ud af man er gravid kommer den ene bekymring efter den anden. Fra man tisser på en pind og resten af livet. men sådan er mødre vel

Anmeld

22. januar 2014

Mie89

Anonym skriver:

Hey i søde damer

vil i godt fortælle når i har været til nf scaning om hvor højt eller lavt for risikoen for et hendicap barn? Hvor høje eller hvor lavt var jeres tal?

tak på forhånd

Det er altså farligt at gå alt for meget op i de tal der ! 

Rigtig mange steder (bl.a. region midtjylland) er det blevet standard at man ikke siger tallene, men i stedet bare oplyser om risikoen er "lav" eller "høj" - hvilket jeg synes er ganske fantastisk ! De tal er bare med til at gøre nogle forældre unødvendigt nervøse ! 

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Det er altså farligt at gå alt for meget op i de tal der ! 

Rigtig mange steder (bl.a. region midtjylland) er det blevet standard at man ikke siger tallene, men i stedet bare oplyser om risikoen er "lav" eller "høj" - hvilket jeg synes er ganske fantastisk ! De tal er bare med til at gøre nogle forældre unødvendigt nervøse ! 

Ja mon ikk

synes på en måde at det godt at vide. Men nu har jeg prøvet hvor bekymrende det er at vide det. 

Men der er vel ikk kun noget der hedder for høj og lav risiko. 

hedder det ikk intet for lav risiko eller for høj risiko og intet risiko?

Anmeld

22. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Årh hvor er du sød tak 

og tusind tak for dine svar og forståelse 

Jeg få i hvert fald hørt noget fra mit fødested enden weekenden hvis ikk tallene er fine. 

Men hold da op det lang tid at går og frygte hvis nu man få et opkald fra dem 

Det utrolig at ligeså snart man finder ud af man er gravid kommer den ene bekymring efter den anden. Fra man tisser på en pind og resten af livet. men sådan er mødre vel

Det var så lidt Det kan være du skal aftale lidt planer de næste dage, så du har lidt at lede tankerne hen på. Ville også selv sidde og våge over telefonen, hvis det var mig. Her hjælper det nogle gange aflede tankerne lidt.

Jeps, og det stopper aldrig

Anmeld

22. januar 2014

et-ønske

Fik ikke noget tal bare at alt var som det skulle være

Anmeld

22. januar 2014

Mie89

Anonym skriver:

Ja mon ikk

synes på en måde at det godt at vide. Men nu har jeg prøvet hvor bekymrende det er at vide det. 

Altså på min vandrejournal står der bare "lav risiko" . 

Men hvis der er en "for høJ" risiko, går jeg ud fra at de måske godt vil fortælle de præcise tal, da det jo måske får betydning for hvor vidt forældrene ønsker en fostervandsprøve - men da jeg ikke har erfaring på området kan jeg jo ikke sige det med sikkerhed . 

Jeg ved bare at jeg er ligeglad med tallene, og tror bare det ville gøre mere skade end gavn hvis jeg havde fået dem at vide ! 

Anmeld

22. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Ja mon ikk

Det vil aldrig hedde ingen risiko, for der er altid en risiko. Det handler bare om størrelsen på denne risiko  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.