Kontanthjælp i 2 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

JacobsMoar

Synes min veninde snakkede om at, fordi han var tilmeldt ny uddannelse efter sommerferien, ville hun også modtage SU i de to måneder mellem uddannelserne, men jeg er faktisk ikke sikker.. Det er da værd at undersøge måske ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Milas14

Nu har jeg aldrig stået i din situation, men hvordan er det med det nye - forsørgerpligt-?... Er der nogen det ved det

Anmeld

21. januar 2014

Lilje82

Som en skriver er det vist noget med at du ikke kan så kontanthjælp de første 2 måneder efter su, men ved self. Ikke som du selv skriver om det gælder ved enkeltfag. Men du kan heller ikke få kontanthjælp, hvis du evt. er tilmeldt en uddannelse.
Da jeg i sommer mistede mine dagpenge og skulle gå en måned til jeg startede på min uddannelse, kunne jeg intet få i den mellemliggende periode, hvis det havde været kontanthjælp. Var dog så heldig at ryge over på den særlige uddannelsesydelse.

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Som en skriver er det vist noget med at du ikke kan så kontanthjælp de første 2 måneder efter su, men ved self. Ikke som du selv skriver om det gælder ved enkeltfag. Men du kan heller ikke få kontanthjælp, hvis du evt. er tilmeldt en uddannelse.
Da jeg i sommer mistede mine dagpenge og skulle gå en måned til jeg startede på min uddannelse, kunne jeg intet få i den mellemliggende periode, hvis det havde været kontanthjælp. Var dog så heldig at ryge over på den særlige uddannelsesydelse.

Uddannelses ydelse?? Hvad er det?

Anmeld

21. januar 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Hun kunne arbejde?

Hvis det er i nærheden af at være som sidste år.,så er der intet at få.

Da ingen gider ansætte en på 20 der kan være der 2-3 mdr.

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

mor:) skriver:

Man kan arbejde ved siden studiet.

Jeg bruger gennemsnitlig (med hjemmearbejde) 40-50 timer ugentlig på studie. Hvis jeg skulle arbejde ved siden af ville min søn aldrig se sin mor. For, for at det kan betale sig med den støtte jeg mister skal jeg op på mindst 25 timer. Det ville ikke være forsvarligt. 

Men hvad ved jeg, jeg kunne bare have blevet i mit lorte job og gået ned med stress og det der er værre. Så havde jeg fået kontanthjælp og ikke bidraget med noget... Det er da også skørt at prøve at være et bidragene medlem af Danmark. 

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pcokate skriver:

Jeg bruger gennemsnitlig (med hjemmearbejde) 40-50 timer ugentlig på studie. Hvis jeg skulle arbejde ved siden af ville min søn aldrig se sin mor. For, for at det kan betale sig med den støtte jeg mister skal jeg op på mindst 25 timer. Det ville ikke være forsvarligt. 

Men hvad ved jeg, jeg kunne bare have blevet i mit lorte job og gået ned med stress og det der er værre. Så havde jeg fået kontanthjælp og ikke bidraget med noget... Det er da også skørt at prøve at være et bidragene medlem af Danmark. 

Hahaha, altså når man er igang får man jo altså su under ferie og enkeltfag tager altså ikke 40-60 timer ugentligt

Anmeld

21. januar 2014

Savannah

Mor11 skriver:

Men, når man tager enkeltfag VED man jo at der bliver et hul mellem uddannelser. Så man kunne jo godt have haft det med i sine beregninger og lige ligge en lille sjat til side så man ikk går helt på røven i de to måneder ellers kunne man også forhøre sig lidt hos banken, venner og familie jo. Hvis man er på su er det jo ikke svimlende beløb man kommer til at mangle

Selvom det ikke er mange penge, kan det jo være de eneste man hAr
Man kunne dog have sparet op , har selv været der.

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

Mor11 skriver:

Hahaha, altså når man er igang får man jo altså su under ferie og enkeltfag tager altså ikke 40-60 timer ugentligt

nu tager jeg så 7 enkeltfag og bruger min tid derefter for netop ikke at skal være forlænge på su. 

Ja man får su under ferie men hvad har det med noget at gøre? 

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pcokate skriver:

nu tager jeg så 7 enkeltfag og bruger min tid derefter for netop ikke at skal være forlænge på su. 

Ja man får su under ferie men hvad har det med noget at gøre? 

Troede du var på uddannelse og ikke enkeltfag og mente at så får man selfølgelig su sommeren over.

men altså, at du vælger at tage 7 fag som gør at du ikk har tid til at tjene ekstra eller har sat dine udgifter så der ingen opsparing er, er vel ikke samfundets problem? valg-konsekvens.

og nej, su er ikke meget, men indtil videre kender jeg ingen der har brækket nakken og måtte forlade hus og hjem pga 2 måneder uden su. Min egen kæreste fandt en løsning, og det gjorde resten a holdet også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.