Kontanthjælp i 2 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pcokate skriver:

På min videregående udd. Måtte jeg stoppe pga er trauma herhjemme. 

Der var så 2 mdr. Til jeg kunne starte på enkeltfag...

i mellemliggende periode søgte jeg efter jobs mens jeg gik til psykolog for traumaet. Jeg kunne ikke få kontanthjælp (eller enkeltydelse) pga de skod regler og vi endte faktisk med at blive smidt ud af vores lejlighed da en su ikke var nok til at dække både mad, udgifter og husleje og ingen familie kunne hjælpe på daværende tidspunkt. Det var ikke sjovt med en baby (og nej vi havde ikke en luksuslejlighed m.m.)

Jeg havde et andet liv før jeg studerede, dette kunne ikke opretholdes og jeg synes ikke man skal straffes for det.

Jeg kommer jo til at kunne yde endnu mere når jeg er færdig end før.

men vi må vist være enig om at være uenig 

Men hey, det er jo en helt anden og uforudset situation. Hvis du var udsat for et traume skulle du da ha haft en sygemelding og derefter kh indtil din skole startede op. 

din og ts' situation er milevidt forskellige da din situation er pludseligt opstået og ts' er forventet.

fik du ikke su på din videregående? Ved ikk om jeg misforstår, men du skriver at i ikk havde råd til at bo hvor i gjorde, på en su. Men var du ikk også på su før traumet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Savannah

Mor11 skriver:

Jeg mente IKKE at det ikke var meget at undvære, for det er det når det er ens eneste indtægt men der imod er det ikke ret meget at tjene om måneden eller låne.

Aah, så giver det mere mening. Men det har du helt ret i, det er sværere hvis man er van til en indtægt på +20.00 kr, så er udgifterne nok også derefter.

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

Mor11 skriver:

Men hey, det er jo en helt anden og uforudset situation. Hvis du var udsat for et traume skulle du da ha haft en sygemelding og derefter kh indtil din skole startede op. 

din og ts' situation er milevidt forskellige da din situation er pludseligt opstået og ts' er forventet.

fik du ikke su på din videregående? Ved ikk om jeg misforstår, men du skriver at i ikk havde råd til at bo hvor i gjorde, på en su. Men var du ikk også på su før traumet? 

Lidt dårligt skrevet af mig tror jeg. Jeg blev afvist på kh fordi de mente ikke jeg var berretiget som studerende (selv med trauma) da jeg burde optage lån i banken eller lign ( men banken vil ikke låne os penge pga vi er studerende). 

Vi havde råd til lejligheden med 2*su men ikke på en... Det var et nederlag der ville noget og frygter en lign situation når jeg er færdig med hf til sommer og igen skal på videregående udd. Igen fordi vi kan ikke leve på en su... 

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Dobbelt

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pcokate skriver:

Lidt dårligt skrevet af mig tror jeg. Jeg blev afvist på kh fordi de mente ikke jeg var berretiget som studerende (selv med trauma) da jeg burde optage lån i banken eller lign ( men banken vil ikke låne os penge pga vi er studerende). 

Vi havde råd til lejligheden med 2*su men ikke på en... Det var et nederlag der ville noget og frygter en lign situation når jeg er færdig med hf til sommer og igen skal på videregående udd. Igen fordi vi kan ikke leve på en su... 

Synes så også det er en brist at du ikk kunne få hjælp når du var nede med flaget og ikke vat stoppet a egen fri vilje,

Men, hvis i er to på su, med forsørger satser og alt det su lån i kan få. Så, ja undskyld, men så har i altså ca det samme udbetalt som os. (En på arbejde, en på alm su) og så kan jeg altså ikk forstå at i ikk kan ligge lidt til side til de par måneder. Bare lige til at dække de højst nødvendige ting. Det kan vi, og vi bor ikk engang billigt. 

har lige kigget på su.dk for at se satserne.  

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

Synes så også det er en brist at du ikk kunne få hjælp når du var nede med flaget og ikke vat stoppet a egen fri vilje,

Men, hvis i er to på su, med forsørger satser og alt det su lån i kan få. Så, ja undskyld, men så har i altså ca det samme udbetalt som os. (En på arbejde, en på alm su) og så kan jeg altså ikk forstå at i ikk kan ligge lidt til side til de par måneder. Bare lige til at dække de højst nødvendige ting. Det kan vi, og vi bor ikk engang billigt. 

har lige kigget på su.dk for at se satserne.  

Tak

Det kan vi ikke fordi 1 den lejlighed vi kunne få efter omtalte periode er for dyr (og vi venter på at få noget billigere suk) og 2 vi måtte for år siden sælge vores gamle ejerlejlighed med stort underskud pga manden fik alvorlig fødseldep. Og jeg var på barsel = manglende penge) suk når man sætter det sådan op for man lige et trist overblik

vi Lan derfor ikke spare op medmindre ikke skal købe tøj til knægten efter forbrug(og mærketøj er kun noget han ser som gaver for andre) eller lave et billigere madbudget...

Men vi lever i forvejen stramt men det er fint.

For vi har en drøm og et mål men herregud at der skal være problemer imellem udd. Er for mig en gåde. Det burde være sat bedre sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.