Kontanthjælp i 2 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Carina:-)

Mor11 skriver:

Men, når man tager enkeltfag VED man jo at der bliver et hul mellem uddannelser. Så man kunne jo godt have haft det med i sine beregninger og lige ligge en lille sjat til side så man ikk går helt på røven i de to måneder ellers kunne man også forhøre sig lidt hos banken, venner og familie jo. Hvis man er på su er det jo ikke svimlende beløb man kommer til at mangle

Men min datter som er færdig med studentereksamen og først skal starte på universitetet til september kommer til at mangel 3 mdrs indtægt.

Nu kan vi heldigvis forsørge hende,men det er jo ikke muligt for alle-

Og nej det er ikke svimlende beløb,netop derfor kan det være yderst vanskeligt at ligge penge til side -eller betale af på banklån .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Mor11 skriver:

Næ, men igen. Det er jo jeres valg at have børn og studere. I får forsøgersatser og billige lån i forvejen, man skal jo stoppe et sted. I øvrigt er det med forud og bagud det samme for mange i arbejde. 

Jeg er 14. Dages lønnet og hvis jeg bliver fyret på den forkerte dag, er jeg også uden indkomst i en måned. Men pengene kommer jo. Bare senere. 

og ja, det er ikk meget man vil se sind børn hvis man skal arbejde ved siden a studie, men det er for en kort periode. Al den anden tid hvor su'en går ind, har i den samme tid som ellers. Nogen gange er livet hårdt og man må yde en ekstra indsats.

sorry hvis det lyder hårdt, synes bare at det kan blive liiiige sjovt nok nogen gange. 

Jeg kan nu sagtens finde andre steder man kan spare end på folk der gør en indsats for ikke at havne på evig off forsørgelse -.

Men det er jo en helt anden debat 

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Men min datter som er færdig med studentereksamen og først skal starte på universitetet til september kommer til at mangel 3 mdrs indtægt.

Og nej det er ikke svimlende beløb,netop derfor kan det være yderst vanskeligt at ligge penge til side -eller betale af på banklån .

Kopiere lige mit svar fra forrige side

En anden ting er, at det kan være svært at bevise at man rent faktisk er mellem uddannelser og ikke bare lige vil have betalt sommerferien inden man vil finde sig et job. Kan huske at min kæreste først fik svar på optagelse på uddannelse den sidste dag i juli. Så, han ville jo ikke kunne redegøre for at han var imellem uddannelser i maj måned.

og hvis man er optaget og har papir på det før sommerferien, hvad skal der så ske med dem der vælger ikke at starte alligevel? Skal de betale tilbage eller?  

Anmeld

21. januar 2014

Mor11 skriver:

Kopiere lige mit svar fra forrige side

En anden ting er, at det kan være svært at bevise at man rent faktisk er mellem uddannelser og ikke bare lige vil have betalt sommerferien inden man vil finde sig et job. Kan huske at min kæreste først fik svar på optagelse på uddannelse den sidste dag i juli. Så, han ville jo ikke kunne redegøre for at han var imellem uddannelser i maj måned.

og hvis man er optaget og har papir på det før sommerferien, hvad skal der så ske med dem der vælger ikke at starte alligevel? Skal de betale tilbage eller?  

Nej lige så lidt som dem der siger nej til job skal betale tilbage .

Har som selvstændig flere eksempler på folk som ikke er dukket op til job -der er jo heller ingen konsekvens.

(har meldt det på et tidspunkt til en sagsbehandler,og hun var da pænt ligeglad 

Og tror (måske naivt) at de fleste rigtig gerne vil igang med den uddannelse de er søgt ind på og starter.

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har som selvstændig flere eksempler på folk som ikke er dukket op til job -der er jo heller ingen konsekvens.

Og tror (måske naivt) at de fleste rigtig gerne vil igang med den uddannelse de er søgt ind på og starter.

Kender desværre mange der er lige modsat.  Altså melder sig på uddannelser for pengenød skyld, og starter aldrig op. 

Anmeld

21. januar 2014

Mor11 skriver:

Kender desværre mange der er lige modsat.  Altså melder sig på uddannelser for pengenød skyld, og starter aldrig op. 

Og det er også noget svineri,og ødelægger det for dem som virkelig gerne vil .

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Og det er også noget svineri,og ødelægger det for dem som virkelig gerne vil .

Jep. Men når det sker, kan jeg sgu godt forstå man ikke bare deler pengene ud så snart folk siger at de starter efter sommeren.

Anmeld

21. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pcokate skriver:

Jeg må indrømme at jeg aldrig har forstået det princip.

Hvorfor tror man at studerende har så mange penge at de kan ligge til side til 2 mdr uden indkomst? Vi har som familie et rådighedsbeløb på omkring 3000,- når alle regninger er betalt.

Der er intet at spare op af ligesom vi ikke rejser m.m. Men ønsker os div. Ting i gaver og prøver konkurrencer.

Ja det er et valg at jeg tager udd. i stedet for mit gamle lorte job eller kontanthjælp. Men det er da et valg der gavner samfundet også...

Man kan arbejde ved siden studiet.

Anmeld

21. januar 2014

Hun kunne arbejde?

Anmeld

21. januar 2014

Nu går jeg på pædagogseminaret og der er ret mange som aldrig dukkede op ved studiestart. Og så er der dem der dukker op i ny og næ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.