Pcokate skriver:
Det er jo netop det. oven i det er su forudbetalt og job bagudbetalt. Så man skal have et arbejde imens man er i skole (og hvornår ser man så sit barn?). Derudover skal det være nok til at matche su+tillæg+lån+alt det boligsikring og hjælp til institution som man jo mister når man tjener deroppe ad (da lånene jo ikke tæller med i beregningerne). Så selv hvis man finder et arbejde skal man (ihvertfald vi) have fuldtidsjob samtidig med skole og barn (Ihvertfald i en måned hvis ikke mere da alt støtte bliver beregnet på årlig indtjening, koster det nok i de mdr. man kun havde su).
Der er heller ingen sommerferie (på trods af krav om 3 uger til knægten i sfo'en) til knægten.
det er i mine øjne ikke fair.
Næ, men igen. Det er jo jeres valg at have børn og studere. I får forsøgersatser og billige lån i forvejen, man skal jo stoppe et sted. I øvrigt er det med forud og bagud det samme for mange i arbejde.
Jeg er 14. Dages lønnet og hvis jeg bliver fyret på den forkerte dag, er jeg også uden indkomst i en måned. Men pengene kommer jo. Bare senere.
og ja, det er ikk meget man vil se sind børn hvis man skal arbejde ved siden a studie, men det er for en kort periode. Al den anden tid hvor su'en går ind, har i den samme tid som ellers. Nogen gange er livet hårdt og man må yde en ekstra indsats.
sorry hvis det lyder hårdt, synes bare at det kan blive liiiige sjovt nok nogen gange.
Anmeld