Kontanthjælp i 2 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sally-Slingshot skriver:

Selvom det ikke er mange penge, kan det jo være de eneste man hAr
Man kunne dog have sparet op , har selv været der.

Når man VED at der kommer et hul, så må man jo kalkulere med det i sin økonomi. Selvom su ikk er meget så ER det altså muligt at spare lidt op hvis man bare går på kompromis med nogen andre ting, selvom det selfølgelig hverken er sjovt eller luksus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Pcokate

Mor11 skriver:

Troede du var på uddannelse og ikke enkeltfag og mente at så får man selfølgelig su sommeren over.

men altså, at du vælger at tage 7 fag som gør at du ikk har tid til at tjene ekstra eller har sat dine udgifter så der ingen opsparing er, er vel ikke samfundets problem? valg-konsekvens.

og nej, su er ikke meget, men indtil videre kender jeg ingen der har brækket nakken og måtte forlade hus og hjem pga 2 måneder uden su. Min egen kæreste fandt en løsning, og det gjorde resten a holdet også.

På min videregående udd. Måtte jeg stoppe pga er trauma herhjemme. 

Der var så 2 mdr. Til jeg kunne starte på enkeltfag...

i mellemliggende periode søgte jeg efter jobs mens jeg gik til psykolog for traumaet. Jeg kunne ikke få kontanthjælp (eller enkeltydelse) pga de skod regler og vi endte faktisk med at blive smidt ud af vores lejlighed da en su ikke var nok til at dække både mad, udgifter og husleje og ingen familie kunne hjælpe på daværende tidspunkt. Det var ikke sjovt med en baby (og nej vi havde ikke en luksuslejlighed m.m.)

Jeg havde et andet liv før jeg studerede, dette kunne ikke opretholdes og jeg synes ikke man skal straffes for det.

Jeg kommer jo til at kunne yde endnu mere når jeg er færdig end før.

men vi må vist være enig om at være uenig 

Anmeld

21. januar 2014

Lilje82

Anonym skriver:

Uddannelses ydelse?? Hvad er det?

Noget man kan få, når man hr mistet retten til dagpenge, og man bliver godkendt til det.

Anmeld

21. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Hvis det er i nærheden af at være som sidste år.,så er der intet at få.

Da ingen gider ansætte en på 20 der kan være der 2-3 mdr.

Supermarkeder har jeg aldrig haft et problem i at blive ansat om sommeren.
Nå men vi har forskellige erfaringer og det er hvad det er

Anmeld

21. januar 2014

Savannah

Mor11 skriver:

Når man VED at der kommer et hul, så må man jo kalkulere med det i sin økonomi. Selvom su ikk er meget så ER det altså muligt at spare lidt op hvis man bare går på kompromis med nogen andre ting, selvom det selfølgelig hverken er sjovt eller luksus

Ja, det kan man. Det gjorde jeg selv, så det kan godt lade sig gøre. Levede ikke i vild luksus de to måneder, men fik da mad hver dag og huslejen blev betalt!
Du skrev at SU ikke er mange penge at undvære, men det er det jo når det er ens eneste indtægt.

Anmeld

21. januar 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Supermarkeder har jeg aldrig haft et problem i at blive ansat om sommeren.
Nå men vi har forskellige erfaringer og det er hvad det er

Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har måtte søge sommerferie job-

Men tiderne er ikke som for 6 år siden.

Der er ikke mangel på arbejdskraft inden for de ufaglærte.

Jeg får selv rigtig mange ansøgninger,men i juli er der lavblus i DK og har derfor rigtig mange kunder der holder ferie,og ergo ikke brug for afløsere-+ at mine faste afløsere skal naturligvis have arbejde først

Men igen jeg kan godt forsørge min datter- det er bare ikke alle der har forældre der kan træde til

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate skriver:

Jeg bruger gennemsnitlig (med hjemmearbejde) 40-50 timer ugentlig på studie. Hvis jeg skulle arbejde ved siden af ville min søn aldrig se sin mor. For, for at det kan betale sig med den støtte jeg mister skal jeg op på mindst 25 timer. Det ville ikke være forsvarligt. 

Men hvad ved jeg, jeg kunne bare have blevet i mit lorte job og gået ned med stress og det der er værre. Så havde jeg fået kontanthjælp og ikke bidraget med noget... Det er da også skørt at prøve at være et bidragene medlem af Danmark. 

Du kunne også vente med at få barn. Og ja jeg ved godt pengene på su er små. Er selv studerende med barn og jeg ville godt kunne spare lidt alligevel.

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

mor:) skriver:

Du kunne også vente med at få barn. Og ja jeg ved godt pengene på su er små. Er selv studerende med barn og jeg ville godt kunne spare lidt alligevel.

Det kunne jeg men fik af vide som 18 årig at det var nu eller aldrig (at videnskaben siden er opdateret det er hvad det er) og jeg falgte nu. Desuden troede jeg livet var som det skulle være, men som mange andre oplevede jeg bump på vejen. 

Derudover kan vi altså ikke alle finde vores hylde med det samme og/eller få børn som 30+

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate skriver:

Det kunne jeg men fik af vide som 18 årig at det var nu eller aldrig (at videnskaben siden er opdateret det er hvad det er) og jeg falgte nu. Desuden troede jeg livet var som det skulle være, men som mange andre oplevede jeg bump på vejen. 

Derudover kan vi altså ikke alle finde vores hylde med det samme og/eller få børn som 30+

Nej det siger jeg heller ikke. Jeg fandt først ud af hvad jeh vil med mit liv for 3 år siden (er 29år)
Men der er forskel på at mangle indkomst i 2 måneder og det vel og mærke er forudset og så sammenligne det med kontanthjælpsmodtager, hvoraf de fleste af dem sidder i en svær og uønsket situation.

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Savannah skriver:

Ja, det kan man. Det gjorde jeg selv, så det kan godt lade sig gøre. Levede ikke i vild luksus de to måneder, men fik da mad hver dag og huslejen blev betalt!
Du skrev at SU ikke er mange penge at undvære, men det er det jo når det er ens eneste indtægt.

Jeg mente IKKE at det ikke var meget at undvære, for det er det når det er ens eneste indtægt men der imod er det ikke ret meget at tjene om måneden eller låne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.