Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hejsa.. Lige et par spørgsmål.. Jeg skal i gang med et enkeltfag så jeg kan søge udd her til sommer, men mit enkeltfag slutter i maj og er derfor den sidste mdr med su.. Jeg vil derfor have 2 mdr (juni og juli) uden indkomst. Jeg er gift og min mand er under uddannelse (su). Vi har et barn.Nogen der ved om man har mulighed for kontanthjælp i disse to mdr inden opstart på ny uddannelse?I så fald hvor meget man får? Og til slut har det nogen indflydelse at vi har en bil vi betaler af på?På forhånd tak for hjælpen
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hejsa.. Lige et par spørgsmål.. Jeg skal i gang med et enkeltfag så jeg kan søge udd her til sommer, men mit enkeltfag slutter i maj og er derfor den sidste mdr med su.. Jeg vil derfor have 2 mdr (juni og juli) uden indkomst. Jeg er gift og min mand er under uddannelse (su). Vi har et barn.Nogen der ved om man har mulighed for kontanthjælp i disse to mdr inden opstart på ny uddannelse?I så fald hvor meget man får? Og til slut har det nogen indflydelse at vi har en bil vi betaler af på?På forhånd tak for hjælpen
Søg enkeltydelse i stedet, og søg i meget god tid... du kan godt forvente at de siger det kun tager dem ca 14 dage at bearbejde en enkeltydelsesansøgning, men alle de gange jeg har søgt har det taget dem halvanden måned...
MilleMus1988 skriver: du kan ikke få KH da du efter SU har kærentæne fra hjælp fra det offentlige i 2 mrd :/
du kan ikke få KH da du efter SU har kærentæne fra hjælp fra det offentlige i 2 mrd :/
MilleMus1988 skriver: plus at SU er forud betalt og KH er bagudbetalt . . så du vil under alle omstændigheder stå med en hel måned uden udbetaling
plus at SU er forud betalt og KH er bagudbetalt . . så du vil under alle omstændigheder stå med en hel måned uden udbetaling
Har aldrig hørt om karantæne efter enkeltfag kun efter endt videregående men det må jeg lige få spurgt ind til Hullet ml su og kontanthjælpen kender jeg til.. men 1 mdr er ikke helt som to uden indkomst..
Tak for svar
hende-der-du-ved-nok skriver: Søg enkeltydelse i stedet, og søg i meget god tid... du kan godt forvente at de siger det kun tager dem ca 14 dage at bearbejde en enkeltydelsesansøgning, men alle de gange jeg har søgt har det taget dem halvanden måned...
Tak for tippet
Da min kæreste afsluttede enkeltfag var ALLE på hans hold helt ude og skide fordi de ikk kunne få penge i de 2 måneder, så jeg tror den med karantænen er god nok.
ved ikk hvad de andre gjorde, men min kæreste fandt noget sommer-hjælp-afløser job imens, på et lager.
Mor11 skriver: Da min kæreste afsluttede enkeltfag var ALLE på hans hold helt ude og skide fordi de ikk kunne få penge i de 2 måneder, så jeg tror den med karantænen er god nok. ved ikk hvad de andre gjorde, men min kæreste fandt noget sommer-hjælp-afløser job imens, på et lager.
uha det lyder ikke godt.. jobsne hænger nemlig heller ikke på træerne.. er allerede gået i gang med at søge for at være ude i god tid..
Tullen85 skriver: Men var det ikke en del af den nye reform bla. At hjælpe studerende mellem uddannelser, ved at åbne op for de korte forsørgelser.. Mener jeg at have hørt, men om det var kun et forslag eller det blev vedtaget ved jeg ikke...
Men var det ikke en del af den nye reform bla. At hjælpe studerende mellem uddannelser, ved at åbne op for de korte forsørgelser.. Mener jeg at have hørt, men om det var kun et forslag eller det blev vedtaget ved jeg ikke...
Hmm ikke værst.. Håber da det blev vedtaget.. Noget du har noget læsestof omkring?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128