Hvordan fortalte i nyheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

lucas<3

Anonym skriver:

Var det også den måde de nærmeste fik det at vide på?

jeg rinede til min far fordi han boede så langt væk.. og han blev såå glad det var dejligt og høre han blev så glad

og min mor tog jeg op til hende på hendes arbejder fordi jeg viste hun ville blive sur..

sagde mor du skal være mormor

hun svare a hvad for noget, skal i ha hundehvalp..

nej en baby..

og så svarede hun surt kan du ikk få en fortrydelsespille.

hørte ikke fra hende i 14 dage hvor hun var sur..

min mormor og morfar ble os glade selvom min morfar var meget man skal ha en udd. før man får børn, men han blev nu god tilsidst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

tweety2060

Vi fik et håndklæde broderet med ordene
"Tillykke farmor og farfar"
(Altså min mands forældre) Farmor læste vist ikke rigtig hvad der stod, for hun sagde 'tak' og gik videre med noget andet indtil farfar sagde" øh har du læst hvad der står?"
Så måtte hun lige læse igen og der faldt ti-øren

Anmeld

19. januar 2014

MilleRasmussen

puttede en sut i i buket blomster til vores forældre.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Da jeg ventede min søn fortalte vi det rimelig hurtigt til mine forældre, for på daværende tidspunkt boede vi i en et værelses lejlighed og jeg havde få måneder tidligere været igennem en hård abort... Mine svigerforældre fik det af vide da jeg var 12 uger henne...

Denne gang fortalte vi den nærmeste familie det da jeg var 7+3 fordi de var inviteret herhjem da det var min kærestes fødselsdag den dag... Da vi så havde været til NF lagde kæresten et billede op på facebook og skrev "har jeg lavet den?"

Jeg kan vist godt huske din tråd dengang, hvor i stod foran at fortælle familien det, men også den kommende storebror Det er vist også meget forskelligt, hvornår man fortæller det rundt omkring. Her vil vi gerne lige sikre (så meget man nu kan), at alt er okay, inden den kommende storebrøster får noget at vide. Ville være ked af at skuffe den store ved, at der ikke lige var en lillebrøster på vej alligevel lige pt

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Vi afslørede da jeg var 5+2 med vores datter.
Vi kørte rundt til familien med en lille pakke til dem hver med nogle babysokker i.

Jeg har lige testet positivt som desværre endte som en sa. Men vi havde afsløret det til familien med at tage rundt til dem. Hvor Isabella havde en "jeg skal være storesøster" bluse på.

Første gang havde vi snakket om at vente med at fortælle det til efter nf. Men da vi begge røg og skulle stoppe så ville de regne den ud.
Og så havde vi altså også bare meget svært ved ikke at sige noget. Fordi vi var så glade men også fordi det var det første barnebarn på begge sider. Min kæreste er ene barn og var 35 da jeg blev gravid og hansmor havde sat sig i hovedet at hun ikke fik nogen børnebørn. Så hun var tude færdig da vi kom med nyheden hehe.

Jeg har selv to søskende en storesøster og en lillebror. Men da de begge er psykisk syge så er chancerne ikke store for at de får børn.
Min søster gør ihvertfald ikke.
Min lillebror kan der være en chance med men han er heller ikke så syg som min søster.

Her ved nr to. Havde vi bare tænkt at der ikke var nogen grund til at skjule det. Så vi fortalte det med det samme, da det godt vidste i forvejen at vi ønskede nr 2. Og hvis det skulle ende i en abort som det jo desværre gjorde, så havde støtte fra familien. Og vi var også nødtil at bede min mor om hjælp til at passe Isabella imens vi skulle på Skejby. Så det var så rart nok vi havde fortalt det. Så hun ikke blev fuldstændig forvirret.

Er ked af, at i har mistet den lille spire Håber, at der er en lille spire mere på vej til jer inden længe, og at den holder rigtig godt fast

Og rigtig dejligt at have støtten fra familien og ikke først skulle fortælle, at i var gravide men havde mistet. Her er det ikke så meget pga. støtten mm. at vi venter. Men jeg har selv meget brug for (og kæresten også) at komme til scanning først inden vi fortæller noget. Den store er også gammel nok til at forstå, hvad en lillebrøster vil sige, men måske ikke, hvorfor den evt. ikke lige kommer som planlagt, hvis ikke alt går som det skal. Åhh... overvejelserne er mange. Jeg har jo også mest af alt lyst til at plapre det ud til heeeeeele verden, men nyder samtidig også, at min kæreste og jeg har denne lille hemmelighed sammen, kun os (og 2 andre :p).

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Vi fik et håndklæde broderet med ordene
"Tillykke farmor og farfar"
(Altså min mands forældre) Farmor læste vist ikke rigtig hvad der stod, for hun sagde 'tak' og gik videre med noget andet indtil farfar sagde" øh har du læst hvad der står?"
Så måtte hun lige læse igen og der faldt ti-øren

Haha, hvor genialt Kan lige se det for mig Her havde vi snakket om at købe et krus til dem hver med "farmor" og "farfar" titlerne på De er nemlig kun mormor og morfar som det er lige nu

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

puttede en sut i i buket blomster til vores forældre.

Det var også en sød måde at overbringe nyheden på Fattede de hurtigt pointen?

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

LEJ skriver:

Den første gang jeg var gravid fortalte vi det 10+. Vi havde til alle i den nærmeste familie lavet en fødselsdag invitation, hvor der stod, at vi gerne ville invitere til fødselsdag ca den 6 januar på Aalborg sygehus ovs. 

Det endte desværre i en udskrabning. 

Anden gang nåde vi ikke for fortælle det inden jeg igen blev indlagt og fik fortaget en udskrabning igen. 

Nu her trejde gang har vi købte den bog der hedder, mormor fortæl nu, selvfølgelig også en til de andre bedsteforældre. De skal have den, som en gave med et kort, hvor der står noget med termins dato osv. 

Er ked af at høre, at i har måtte igennem 2 udskrabninger Hvor langt er du henne denne gang? De lyder rigtig søde de bøger Er det fra boghandlen du har fundet dem?

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

lucas<3 skriver:

jeg rinede til min far fordi han boede så langt væk.. og han blev såå glad det var dejligt og høre han blev så glad

og min mor tog jeg op til hende på hendes arbejder fordi jeg viste hun ville blive sur..

sagde mor du skal være mormor

hun svare a hvad for noget, skal i ha hundehvalp..

nej en baby..

og så svarede hun surt kan du ikk få en fortrydelsespille.

hørte ikke fra hende i 14 dage hvor hun var sur..

min mormor og morfar ble os glade selvom min morfar var meget man skal ha en udd. før man får børn, men han blev nu god tilsidst

Det er så fantastisk når de kan glæde sig på ens vegne. Men hold da op for et surt opstød din mor kom med Hun lyder som en charmerende mormor

Min far havde samme holdning som dine bedsteforældre dengang jeg ventede den store. Han kunne ikke være mere stolt den dag i dag og han har også måtte indrømme, at han vist tog lidt fejl af tykkelsen på min rygrad :p

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Første gang var det lidt blandet, hvordan vi overrakte familie og venner nyheden. Kan komme med et par eksembler:

Til den kommende farmor havde vi købt en tekop, hvorpå der på den ene side stod ”Happiness is” og på den anden side stod ”grandma”  Da farmor åbnede pakken og så koppen, sad hun længe og kikkede på den. Hun spurgte mange gange, om det nu var rigtigt, om det virkelig kunne passe. Den kommende faster, som sad overfor farmor og som kun kunne se bagsiden af koppen (happiness is), var slet ikke med. Hvad var det, som farmor blev helt grebet af og inden længe fik tåre i øjnene af? Da farmor vente koppen og viste faster den, begyndte hun også at græde  

De fleste andre familiemedlemmer blev der ringet til, da vi på det tidspunkt boede i England  Da min kæreste ringede til sin far røg forbindelsen, lige som han havde fået fortalt, at han skulle være farfar. Da han lige bagefter ringede op til min kæreste igen, spurgte han som det første; "Kan du lige gentage det sidste for mig igen"

På Facebook skrev jeg: "Min mor skal være mormor, min far skal være morfar, min mormor og morfar skal være oldeforældre og min lillebror skal være onkel. Gæt hvad jeg skal være..?" 

Med lillesøster sendte jeg en fødselsdagsinvitation ud til familien og de nærmeste venner (se billede 1) 

På Facebook skrev jeg: "Det er med stor glæde at jeg langt om længe kan offentliggøre, at Torben og jeg skal være forældre igen og denne gang til en lille pige". Vedhæftet var der et scanningsbillede af lillesøster (se billede 2)

Nårh, hvor er det simpelthen de fineste måder i har overbragt nyheden på Fødselsdagsinvitationen er også rigtig sød synes jeg Farmors reaktion er da slet ikke til at stå for (sidder her med alle hormonerne flyvende rundt og kæmper lidt med våde øjne :p )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.