Hvordan fortalte i nyheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nej. Med den første offentliggjorde vi det ikke som sådan. Fandt først ud af det da jeg var 3 mdr henne i slutningen af maj.
Med den mindste synes vi det kunne være sjovt

Jeg synes nemlig også det kunne være sjovt denne gang at gøre lidt ud af det Jeg har en i forvejen, som får en "Jeg skal være store***********" trøje. Den får h*n på når vi skal besøge nogle af dem, der skal have det at vide Til bedsterne tænkte jeg noget i stil med en ramme med et digt og evt. nogle krus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Kommende mor skriver:

vi fortalte min svigerforældre 

d.24 dec. Der ligget vi scaningsbilledet i en kuvert ind i en pakke og dækket det med masser klippet avispapir og pakket self gaven pænt ind 

og da vi kom hjem til dem, så enden vi skulle spise sagde vi at vi har en gave til dem fordi de er så søde at holde juleaften. 

De bliv vildt overrasket og mega glæde da det gik op for dem hvad det er for et billede de sad og holdte hihi

Det var en sød måde at fortælle det på Jeg kan ikke helt lure om vi skal putte et scanningsbillede i en ramme til det ene hold bedster eller om det skal være et digt med teksten lidt a la "I kan ikke med det samme, få fyldet til denne ramme....". Måske jeg lige skulle genoverveje fyldet til rammen

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

lucas<3 skriver:

jeg lage et billede på facebook a nf og skrev bettefisen

Var det også den måde de nærmeste fik det at vide på?

Anmeld

19. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Halløj

Jeg ved, at der før har været tråde ang. dette emne. Men det afholder mig nu ikke fra selv at starte en Synes det er så hyggeligt at høre om.

Jeg testede positivt i mandags og er ca. 4+5 i dag. Vi venter dog med at fortælle omgivelserne om nyheden indtil vi har været til NF og set, at alt er som det skal være

Indtil da kan vi så gå og overveje, hvordan nyheden skal overbringes til de forskellige. Hvordan gjorde i det? Både første, anden, tredje...osv. osv. gang ?

Hilsen Anonym87

Da jeg ventede min søn fortalte vi det rimelig hurtigt til mine forældre, for på daværende tidspunkt boede vi i en et værelses lejlighed og jeg havde få måneder tidligere været igennem en hård abort... Mine svigerforældre fik det af vide da jeg var 12 uger henne...

Denne gang fortalte vi den nærmeste familie det da jeg var 7+3 fordi de var inviteret herhjem da det var min kærestes fødselsdag den dag... Da vi så havde været til NF lagde kæresten et billede op på facebook og skrev "har jeg lavet den?"

Anmeld

19. januar 2014

Mother-love

Vi afslørede da jeg var 5+2 med vores datter.
Vi kørte rundt til familien med en lille pakke til dem hver med nogle babysokker i.

Jeg har lige testet positivt som desværre endte som en sa. Men vi havde afsløret det til familien med at tage rundt til dem. Hvor Isabella havde en "jeg skal være storesøster" bluse på.

Første gang havde vi snakket om at vente med at fortælle det til efter nf. Men da vi begge røg og skulle stoppe så ville de regne den ud.
Og så havde vi altså også bare meget svært ved ikke at sige noget. Fordi vi var så glade men også fordi det var det første barnebarn på begge sider. Min kæreste er ene barn og var 35 da jeg blev gravid og hansmor havde sat sig i hovedet at hun ikke fik nogen børnebørn. Så hun var tude færdig da vi kom med nyheden hehe.

Jeg har selv to søskende en storesøster og en lillebror. Men da de begge er psykisk syge så er chancerne ikke store for at de får børn.
Min søster gør ihvertfald ikke.
Min lillebror kan der være en chance med men han er heller ikke så syg som min søster.

Her ved nr to. Havde vi bare tænkt at der ikke var nogen grund til at skjule det. Så vi fortalte det med det samme, da det godt vidste i forvejen at vi ønskede nr 2. Og hvis det skulle ende i en abort som det jo desværre gjorde, så havde støtte fra familien. Og vi var også nødtil at bede min mor om hjælp til at passe Isabella imens vi skulle på Skejby. Så det var så rart nok vi havde fortalt det. Så hun ikke blev fuldstændig forvirret.

Anmeld

19. januar 2014

LEJ

Anonym skriver:

Halløj

Jeg ved, at der før har været tråde ang. dette emne. Men det afholder mig nu ikke fra selv at starte en Synes det er så hyggeligt at høre om.

Jeg testede positivt i mandags og er ca. 4+5 i dag. Vi venter dog med at fortælle omgivelserne om nyheden indtil vi har været til NF og set, at alt er som det skal være

Indtil da kan vi så gå og overveje, hvordan nyheden skal overbringes til de forskellige. Hvordan gjorde i det? Både første, anden, tredje...osv. osv. gang ?

Hilsen Anonym87

Den første gang jeg var gravid fortalte vi det 10+. Vi havde til alle i den nærmeste familie lavet en fødselsdag invitation, hvor der stod, at vi gerne ville invitere til fødselsdag ca den 6 januar på Aalborg sygehus ovs. 

Det endte desværre i en udskrabning. 

Anden gang nåde vi ikke for fortælle det inden jeg igen blev indlagt og fik fortaget en udskrabning igen. 

Nu her trejde gang har vi købte den bog der hedder, mormor fortæl nu, selvfølgelig også en til de andre bedsteforældre. De skal have den, som en gave med et kort, hvor der står noget med termins dato osv. 

Anmeld

19. januar 2014

Jupiter

Vi lavede en invitation fra den lille til hendes fødselsdag i maj, og gav til forældre og svigerforældre da de kom på besøg omkring uge 7-8 stykker. Jeg var så syg, og de skulle overnatte, så vi vidste de ville regne den ud alligevel 

Der stod vist noget i stil med (det er nok ikke helt ordret):

Kære farmor og farfar

Jeg holder fødselsdag i midten af maj 2013, og vil derfor gerne invitere jer til denne!

Jeg glæder mig rigtig meget til at møde jer!

Kærlig hilsen

Jeres kommende barnebarn 

Anmeld

19. januar 2014

6800

Anonym skriver:

Halløj

Hilsen Anonym87

Vi gav besserne en ramme med et digt i, noget med at rammen er tom men i starten af oktober kommer mor og far med et billede af mig, når jeg kommer til verden

Anmeld

19. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Vi er nok lidt kedelige, for vi sagde det bare, stille og roligt når det faldt os naturligt..

Syntes mange gange at der bliver gjort et al for stort nummer ud af det, og det giver mig et indtryk af at folk forventer man nærmest falder på halen af lykke. Og jeg bliver da enormt glad når jeg får at vide at folk venter sig, men jeg kan bare ikke se hvorfor det skal munde ud i en kæmpe opsætning.

Sorry, min mening

Anmeld

19. januar 2014

Bb3031

Halløj

Hilsen Anonym87

Første gang var det lidt blandet, hvordan vi overrakte familie og venner nyheden. Kan komme med et par eksembler:

Til den kommende farmor havde vi købt en tekop, hvorpå der på den ene side stod ”Happiness is” og på den anden side stod ”grandma”  Da farmor åbnede pakken og så koppen, sad hun længe og kikkede på den. Hun spurgte mange gange, om det nu var rigtigt, om det virkelig kunne passe. Den kommende faster, som sad overfor farmor og som kun kunne se bagsiden af koppen (happiness is), var slet ikke med. Hvad var det, som farmor blev helt grebet af og inden længe fik tåre i øjnene af? Da farmor vente koppen og viste faster den, begyndte hun også at græde  

De fleste andre familiemedlemmer blev der ringet til, da vi på det tidspunkt boede i England  Da min kæreste ringede til sin far røg forbindelsen, lige som han havde fået fortalt, at han skulle være farfar. Da han lige bagefter ringede op til min kæreste igen, spurgte han som det første; "Kan du lige gentage det sidste for mig igen"

På Facebook skrev jeg: "Min mor skal være mormor, min far skal være morfar, min mormor og morfar skal være oldeforældre og min lillebror skal være onkel. Gæt hvad jeg skal være..?" 

Med lillesøster sendte jeg en fødselsdagsinvitation ud til familien og de nærmeste venner (se billede 1) 

På Facebook skrev jeg: "Det er med stor glæde at jeg langt om længe kan offentliggøre, at Torben og jeg skal være forældre igen og denne gang til en lille pige". Vedhæftet var der et scanningsbillede af lillesøster (se billede 2)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.