Anonym skriver:
Måske er det mig der er lidt gammeldags, men er "pigemoden" eller måden vi klæder vores piger på, ikke ved at tage lidt overhånd? Synes pigerne bliver klædt på i prinsesse outfit, der minder mere om udklædning end egentligt tøj. Lyserødt, perler, blonder, smykker (min venindes pige på 5 mdr havde halskæde på forleden dag), sølvsko, flæser, tyl, sløjfer - ja det kan næsten ikke blive vildt nok.
Forleden forsøgte jeg at finde en tøj-julegave til min niece på 8. Butikken bugnede af pailletter og ikke mindst sorte lak/slangeskins leggings, små toppe og leopardtrøjer
Er det bare mig?? Tænker det er helt forkert i min verden, at små piger skal rende rundt i noget der minder om "gå-i-byen" tøj. Selvsamme pige, der da hun var mindre, som det første altid spurgte "er jeg ikke fin?"
Tænker om det måske er mere morderens "pynte"behov end egentlig barnets? jeg er helt med på, at små piger elsker udklædning, prinsessen, osv., men tænker bare, at det hele tager lidt overhånd.
Jeg arbejder til hverdag med teenagere, og oplever her en voldsom fokus på udseende fra pigernes side. De står gerne op 2 timer før skoletid, for at vælge "det perfekte outfit", flade hår, lægge makeup, osv.
Synes det hele er ved at være lidt for meget... Men selvfølgelig er det svært at sige, hvor meget der er samfundsskabt og hvor meget man bliver præget hjemmefra?
Hvad tænker I? Påklædning eller udklædning?
Hej..
jeg har en lille pige på 2,5 år..
Hun er en totalt "gang i den"-pige og jeg klæder hende i praktisk og smart tøj. Gerne farver som ikke er pink, lyserøde, og meget gerne uden for meget dingel-dangel... Jeg er slet ikke til det, og synes min datter er meget sødere i noget lidt mere sporty
hun er så sød i jogging-tøj fra h&m eller hummel eller adidas 
Jeg har aldrig selv været specielt pyntet... Jeg sætter mit hår og går med make up.. Og klæder mig nogenlunde pænt, men er mest til leggings og oversize t-shirts eller tøj der er lidt mere "streetet" og sporty, eller har lidt kant..... Hehe..
Mi datter har en prinsessekjole til klæd-ud tøj, og nor dage vilhun have den på hele dagen, og det får hun lov til... Hun elsker af en eller andet grund ballet, og når hun har kjole på blver der danset på tæerne og lavet piuetter
Men det er ikkhnoget jeg har opfordret hende til...
je synes hurtigt piger kan blive for pink og glitter og tihi fnis...og det er slet ikke mig... Dermed ikke sagt at man ikke må se at piger er piger.. Er fx vild med lilla, da jeg synes det er en dæmpet farve.. Eller kan være det..Men alle andre farver foretrækker jeg dog til min datter, altså gul, blå, grøn, grå osv.
nå det blev lidt langt....