Kun 8mm.... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2013

CH2012

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ved ikke, om du kan bruge noget info fra denne tråd, som jeg i sin tid stod bag:

Tråd om gestationssæk

Da viste det sig siden at "det hele" skyldtes en virkelig dårlig gynækolog, som ikke tog sig ordentlig tid til at skanne og måle, for jeg havde ret i, hvor langt jeg var henne. Dagen efter, tog jeg til ultralydklinikken for gravide (ved kgs Nytorv), og de kunne vise mig fint hjerteblink og give mig ret i alle mine antagelser..

I øvrigt sagde gynækologen der, at jeg ikke skulle lægge SÅ meget i målene (hun sagde de er ca. +-2-3 mm), da det er meget svært at måle korrekt så tidligt.

Jeg er i dag 41+0.

Så målene kan godt variere med +/- 2-3mm ifølge den gynækolog? Skal bare lige være sikker på jeg forstår det rigtigt...

Er det sådan så du har en hjemmeside dertil? Hvad gav du for den scanning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

CH2012

MorTilMalucca skriver:

Har kun dårlig erfaring m. følge af en MA, men vil lige give dig et kæmpe kram på vejen.

Har du også stået med en gestationssæk der ikk voksede som den skulle?

Anmeld

10. december 2013

Frk. Himmelblå

CH2012 skriver:

Så målene kan godt variere med +/- 2-3mm ifølge den gynækolog? Skal bare lige være sikker på jeg forstår det rigtigt...

Er det sådan så du har en hjemmeside dertil? Hvad gav du for den scanning?

Ja, hun sagde, at målene skal tages med et plus/,minus 2-3 mm forbehold.. - Men hun skød nu meget tæt på rigtigt, for jeg blev kun flyttet med 2 dage til NF-skanning.

Det kostede 600 kr.

Du kan finde dem her

Anmeld

10. december 2013

M&N

CH2012 skriver:

Har du også stået med en gestationssæk der ikk voksede som den skulle?

Jeg har været gravid med et foster der ikke voksede som det skulle. Blev konstant sat tilbage. Da jeg endelig skulle til NF var fosteret helt "krøllet" sammen og man kan kunne ikke måle fosteret eller sækken ordentligt. De mente fosteret havde vand i hovedet.

Skal lige nævne, at fosteret stadig var levende, men måtte få en udskrabning i 13. uge.

Anmeld

10. december 2013

CH2012

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, hun sagde, at målene skal tages med et plus/,minus 2-3 mm forbehold.. - Men hun skød nu meget tæt på rigtigt, for jeg blev kun flyttet med 2 dage til NF-skanning.

Det kostede 600 kr.

Du kan finde dem her

Okay, mange tak... Men hvor langt var du så henne? Og hvor stor var sækken der? De 10,6mm? Min er jo kun omkring de 8mm, og har kun vokset 2mm på en uge...

Er så bange for, at det ikk bliver til noget, har bare siddet og tudet og mine øjne svier... 

Anmeld

10. december 2013

CH2012

MorTilMalucca skriver:

Jeg har været gravid med et foster der ikke voksede som det skulle. Blev konstant sat tilbage. Da jeg endelig skulle til NF var fosteret helt "krøllet" sammen og man kan kunne ikke måle fosteret eller sækken ordentligt. De mente fosteret havde vand i hovedet.

Skal lige nævne, at fosteret stadig var levende, men måtte få en udskrabning i 13. uge.

Okay, det lyder godt nok heller ikk som en sjov situation at stå i... Det må have været 12 meget lange uger...

Anmeld

10. december 2013

M&N

CH2012 skriver:

Okay, det lyder godt nok heller ikk som en sjov situation at stå i... Det må have været 12 meget lange uger...

Det var meget hårdt og har sat sine spor!

Vi var til scanning i 5. uge, 8. uge, 10. uge og så til 2 NF scanninger.
Det var hårdt, når man havde fulgt fosteret. Fik en moderkage biopsi efterfølgende som viste ingen kromosomfejl og vi har fået en skøn rask datter efterfølgende

Anmeld

10. december 2013

CH2012

MorTilMalucca skriver:

Det var meget hårdt og har sat sine spor!

Vi var til scanning i 5. uge, 8. uge, 10. uge og så til 2 NF scanninger.
Det var hårdt, når man havde fulgt fosteret. Fik en moderkage biopsi efterfølgende som viste ingen kromosomfejl og vi har fået en skøn rask datter efterfølgende

Okay... Det kan jeg godt forstå. Jeg synes at det er jeg igennem nu er sindssyg hårdt, så kan godt forestille mig jeres situation må have været rigtig hård... Hvor hurtigt efter blev du gravid med din datter?

Anmeld

10. december 2013

M&N

CH2012 skriver:

Okay... Det kan jeg godt forstå. Jeg synes at det er jeg igennem nu er sindssyg hårdt, så kan godt forestille mig jeres situation må have været rigtig hård... Hvor hurtigt efter blev du gravid med din datter?

Meget - og dette håber jeg ikke sker for dig, omend ikke for nogen

Jeg blev gravid 6 måneder efter. Jeg tog 10 kg på under graviditeten og 10 kg efterfølgende

Det første foster blev vi gravide med i første hug efter p-pille stop.

Anmeld

10. december 2013

Kløver

CH2012 skriver:

Jeg er bange for, at det ikk bliver til noget... For umiddelbart burde gestationssækken (fostersækken) vokse ca. 1mm om dagen og på en uge hos mig er den kun vokset 2mm... Den burde have vokset ca. 7-8mm... 

Jeg forstår godt du er bange, prøver også bare at forklare at fordi de ikke kan se det på scanningen er det ikke ensbetydende med din soire ikke er vokset, og en lille fejl margintil hver scanning kan nemt vise def ikke er så stor udvikling selvom det hele er som det skal være . Der er stadig håb

Har du fået tid til ny scanning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.