Kun 8mm.... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.436 visninger
63 svar
33 synes godt om
10. december 2013

CH2012

Hejsa. Er der nogen der har erfaring med, at baby bliver til noget, når fostersækken kun er vokset ca. 2mm på en uge? Sidste uge, hvor jeg tror jeg var 4+6 var den 5, 8mm og i dag, en uge efter (hvor jeg tror jeg er 5+6) er den 7, 8mm... Ifølge gynækologen burde den være 10-12mm.
Hvad tænker I? Er alt håb ude?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

Papillon

Jeg ved desværre ikke noget 

Men hvordan kan det være, du er blevet scannet så tidligt? Troede jeg faktisk stort set ikke, man gjorde.

Anmeld

10. december 2013

mogms

jeg aner det ikke men du får sådan en 

Anmeld

10. december 2013

Lukas&Liam<3

CH2012 skriver:

Hejsa. Er der nogen der har erfaring med, at baby bliver til noget, når fostersækken kun er vokset ca. 2mm på en uge? Sidste uge, hvor jeg tror jeg var 4+6 var den 5, 8mm og i dag, en uge efter (hvor jeg tror jeg er 5+6) er den 7, 8mm... Ifølge gynækologen burde den være 10-12mm.

Jeg var også tidligt til scanning den første gang fik jeg afvide hvor langt jeg var, selvom der ikke var så meget at se, ugen efter kunne det ikke passe da der stadig ikke rigtig var noget så blev rykket. 3 uger efter (pga sommerferie/ var det hele fint og til nf blev jeg rykket 4 dage tættere på termin.

Kan bare ikke huske alle tallene /:

Anmeld

10. december 2013

MorDk

Det er så svært at vurdere så tidligt. For alle fostre vokser forskelligt og i ryk. Det er ikke sikkert der er noget i vejen.

Anmeld

10. december 2013

CroQuis

Det er lidt svært at svare på, hvis du er så langt henne som du skriver du er??

Ifølge denne, passer dit fosters str. på en i uge 6+4 - 6+5:

http://www.min-mave.dk/artikel/gravid/ultralydsscanning-crl-crown-rump-length.html

Men når det så er sagt, så ser det ikke ud til at der er nogle fostre der kun vokser 2 mm på én uge

Uge 7+0 var mine tvillinger 8.4 mm..

https://www.baby.dk/Users/PhotoAlbums/ViewPhoto.aspx?UserAlbumPhotoID=64843&Paging=true#Image

Dog var der 2 mm forskel på tvillingerne i uge 8 (hhv 13 og 15 mm) og mistede den lille af dem..

Anmeld

10. december 2013

CH2012

Papillon skriver:

Jeg ved desværre ikke noget 

Men hvordan kan det være, du er blevet scannet så tidligt? Troede jeg faktisk stort set ikke, man gjorde.

Det skyldes, at jeg er meget i tvivl om hvor langt jeg er henne...

Anmeld

10. december 2013

CH2012

CroQuis skriver:

Det er lidt svært at svare på, hvis du er så langt henne som du skriver du er??

Ifølge denne, passer dit fosters str. på en i uge 6+4 - 6+5:

http://www.min-mave.dk/artikel/gravid/ultralydsscanning-crl-crown-rump-length.html

Men når det så er sagt, så ser det ikke ud til at der er nogle fostre der kun vokser 2 mm på én uge

Uge 7+0 var mine tvillinger 8.4 mm..

https://www.baby.dk/Users/PhotoAlbums/ViewPhoto.aspx?UserAlbumPhotoID=64843&Paging=true#Image

Dog var der 2 mm forskel på tvillingerne i uge 8 (hhv 13 og 15 mm) og mistede den lille af dem..

Det der ligger i det, er at det kun er fostersækken (også kaldet gestationssækken) hun kan se på nuværende tidspunkt. Hun har slet ikk set fosteret endnu...
Men på billedet (taget fra en bog der hedder Gravid - de 42 uger), står der at at selve posen (gestationssækken) måler i slutningen af uge 5. ca. 1 cm i diameter. Jeg er (hvis jeg har talt rigtig) 5+6 nu, og min er 8mm. (7,8mm). Men ved ikk om er tæt nok på de 1cm, som de egentlig gerne ville have det... Årh, er virkelig bange for at det ikk bliver til mere...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. december 2013

CroQuis

CH2012 skriver:

Det der ligger i det, er at det kun er fostersækken (også kaldet gestationssækken) hun kan se på nuværende tidspunkt. Hun har slet ikk set fosteret endnu...
Men på billedet (taget fra en bog der hedder Gravid - de 42 uger), står der at at selve posen (gestationssækken) måler i slutningen af uge 5. ca. 1 cm i diameter. Jeg er (hvis jeg har talt rigtig) 5+6 nu, og min er 8mm. (7,8mm). Men ved ikk om er tæt nok på de 1cm, som de egentlig gerne ville have det... Årh, er virkelig bange for at det ikk bliver til mere...

Årh ja.. Havde ikke lige læst forskellen på fostersækken og foster.. Så kan jeg desværre ikke bidrage med ret meget, for ved intet om det 

Alt hvad jeg kan for dig!

Anmeld

10. december 2013

Soleil

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.