CroQuis skriver:
Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften 
Men hvor meget deler i med familie osv?
- Vægtøgning?
- Mavemål, cm?
- Strækmærker
- Smerter?
- Hvordan i skal føde?
- Må de røre maven?
- Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født?
Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??
Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..
Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Spændt på hvordan i andre har det??? 
Er godt nok ikke gravid endnu, men vi har forsøgt i næsten et år og lider af pco og jeg ved hvor begrænset med oplysninger jeg er omkring det..
Jeg deler faktisk kun de informationer med min mor, snakker begrænset om det med min kæreste, selvom vi er meget åbne omkring disse ting så er det bare kun min mor jeg snakker med når jeg har behov for det sådan rigtig.. Min svigerfamilie er jeg nok meget lukket omkring fordi jeg ikke er særlig tætte med dem, og at min svigerinde flippede på os fordi vi ikke havde fortalt at vi forsøgte at blive gravide
Desuden har jeg svært ved at tro jeg vil have det godt med at folk rørte ved min mave, tror bare jeg ville mene det var mærkeligt.. Ville selvfølgelig snakke med mine nære veninder om hele forløbet, men når det kom til familie ville det nok kun være kæresten og min mor som fik detaljer om fødsel, vægtstigning osv osv.
Selvfølgelig ville det være lækkert med at folk interesserede sig for den kommende ny.. Men ja.. Er nok bare tilbage holdende med svigerfamilien
Og INGEN ud over personen der skulle passe min bonusdatter hvis vi har hende den dag, fik noget afvide før jeg havde født.. Jeg kan let føle mig stresset hvis jeg skal tænke på at der pludselig kommer nogen når jeg ikke ved om jeg kan overskue det.. Nok fordi jeg som med min svigerindes anfald ville være bange for at de ville troppe op fordi de mente at baby ville være alle mands ret og derfor ikke respektere at man ikke kunne overkomme dem lige der..
Jeg synes graviditet er meget personligt og vil derfor også have lov til at bestemme hvem der får information og i hvilken grad de får informationen..