Hvor personlig er graviditeten for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

modesty

CroQuis skriver:

Jamen grunden til hans "mening" er, at dengang han og hans søskende blev født, tog moderen alene afsted på hospitalet, og kom hjem med den nyfødte, når hun var færdig. Faderen sad bare derhjemme imens 

Hans "undskyldning" er bare, at han ikke har behov for det.. Mere uddybende har jeg ikke kunne få det..

Så jeg har sagt til ham at han som minimum skal være på hospitalet, og vil gerne have han holder mig i hånden - og at han selvfølgelig må gå ud, hvis det bliver ubehageligt for ham, men at han skal give det et forsøg.. Har heller ikke behov for at han står og stirrer på mig dernede.. 

Truer med at sætte håndjern på os, så vi er lænket sammen, når veerne begynder 

Men håber da at han finder det som en god løsning, lige som din 

Hvis det er hans eneste undskyldning, så må han jo bare gøre det for din skyld. Ligesom man jo også gør andre tjenester for hinanden i et parforhold.

Hvis der virkelig ikke er andet der stikker under. Hans modvillighed til at gå med ind på stuen, kunne jo godt tyde på en eller anden form for nervøsitet.

Nå, men min mand var i hvert fald RIGTIG glad for at han var med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Anonym101

CroQuis skriver:

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften 

Men hvor meget deler i med familie osv?

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?
  • Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Spændt på hvordan i andre har det??? 

Min mor og manden ved alt der er at vide om min graviditet.
Men syntes ikke det er pinligt at snakke om vægt sov.

Dog er det kun manden der skal med til fødslen

Anmeld

25. november 2013

HHC88

Alle mine nærmeste ved stort set det hele, både veninder og familie.. Mine kolleger ved faktisk også en del, men nu er vi heller ikke så mange og er kun kvinder. Kollegerne har været rigtig gode til at snakke med ift. erfaringer og viden, hvor mine veninder og jeg mere kan dele her og nu-oplevelsen og er i samme båd.

Mht. når fødslen går i gang, vil vi være afhængig af at nogen kan passe hunden, så den kommer vi ikke helt udenom hvis det var. Vi har det dog begge sådan, at det er mest naturligt for os, at fortælle familien det når fødslen går i gang. De har støttet os og været der hele vejen igennem, så først at sige noget når hun er der virkede forkert for os. Nu skal min søster så også med til fødslen, så man kan heller ikke rigtig gøre det enten/eller. 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå dem som vælger at holde kortene tættere til kroppen, da det er så forskelligt hvordan vi er som personer og der ikke er noget der er rigtigt eller forkert. Man skal gøre hvad man selv føler for

Anmeld

25. november 2013

Carina:-)

CroQuis skriver:

Ingen, der ikke har grund til det, er det også familie i din verden?

Jep.

Kun min mand og børn -

Andre familiemedlemmer skal ikke røre,kan ikke have det.

Anmeld

25. november 2013

Lullaby

Jeg har det sådan at de endelig må røre og spørge. Jeg elsker at fortælle om min baby og strækmærker, plukveer og hyppige vandladninger.

Jeg er meget obs på selv ikke at fortælle alt for meget. Der er nemlig ikke noget mere irriterende end at høre en der udelukkende fortæller om sin graviditet, børn eller hobby. My opinion.

Anmeld

25. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
CroQuis skriver:

Hehe, hvad sagde din kollega til den kommentar? 

Ja sådan en fødsel som du beskriver din veninde havde, eller "efter fødsel" om man vil, vil jeg også gerne undgå! Der er ingen der skal stå på gangen imens jeg føder, og der er ingen der bliver lukket ind på værelset, før jeg/vi er klar til det  

Hun blev først sur men da hun så lige fik den vendt - det tog højst et minuts tid - så kunne hun godt forstå mig...

Anmeld

25. november 2013

2721

CroQuis skriver:

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Jeg tror ikke jeg delte nogle af de nævnte ting
Men jeg er også meget privat og kan egentlig ikke se hvad det vedkommer andre om hvor meget jeg har taget på

Anmeld

25. november 2013

Mother-love

Jeg var ligeglad. Men nu var der ikke lige nogen der spurgte hvor meget jeg havde taget på. De rørte faktisk ikke min mave ret meget. Men de måtte hellere end gerne røre den.

Nu skulle jeg have pks. Så de vidste alle hvornår jeg skulle føde, og kom lige efter jeg var kommet tilbage på min stue fra overvågningen.
De vidste godt målet rundt om maven men det var fordi vi i sjov ville måle hvor stor forskellen var fra mig til mændene i familien.
Strækmærkerne kendte de også til selvom de ikke havde set dem.
Og smerterne kendte de også alt til fordi jeg fik et piskesmæld en uge før jeg kunne teste positiv så var meget hårdt ramt at smerter. Dog var det ikke graviditetbetinget andet end at det ikke ligefrem hjalp at jeg havde en kæmpe mave.

Anmeld

25. november 2013

Aabye

CroQuis skriver:

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?

Vægtøgningen har jeg delt hvis folk har spurgt ind til hvor meget jeg har haft taget på. 
Cm mål deler jeg også gerne..

Strækmærker har jeg aldrig overvejet at dele med familien, altså snak om det.. 

Smerter har jeg også snakket en del med familien om, men det har været i forhold til mine bækkensmerter som jeg heller ikke ser som noget vildt personligt. Man kunne både se på mig og høre (direkte knasende og klikkende lyde) at mit bækken ikke var helt som det skulle være..

Selve fødslen har jeg heller ikke delt med nogen.. Snakkede på et tidspunkt med min mor om at jeg godt kunne tænke mig at prøve at føde i vand, men det kom sig af at da jeg fødte nr 2 var jo på den fedeste fødestue med det fedeste fødekar.. Og jeg synes virkelig det så hyggeligt ud.

Jeg har ALDRIG ladet nogen røre ved min mave.. ALDRIG... Min mand har, og min mor har jeg en enkelt gang spurgt om hun ville mærke.. Der var baby meget livlig og man kunne også sagtens se det på maven.. 
Min bedstemor har en gang prøvet at røre maven uden min tilladelse.. Jeg var kun 9 uger henne, og det var simpelthen for meget for mig. Det var ALT for personligt og jeg brød mig virkelig ikke om det, og det fik hun også at vide. 

Min mor fik første gang at vide da jeg fik veer eftersom jeg snakkede i telefon med hende da jeg fik de første.. 

Anden gang snakkede jeg i telefon med hende da mit vand gik.. Så der kom det også lidt af sig selv.. 

Men jeg er helt enig med dig omkring det der med maven.. Bare fordi man er gravid giver det ikke alle RET til at røre.. For mig er det virkelig grænseoverskridende..!

Anmeld

25. november 2013

mpr

CroQuis skriver:

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?

Er godt nok ikke gravid endnu, men vi har forsøgt i næsten et år og lider af pco og jeg ved hvor begrænset med oplysninger jeg er omkring det..

Jeg deler faktisk kun de informationer med min mor, snakker begrænset om det med min kæreste, selvom vi er meget åbne omkring disse ting så er det bare kun min mor jeg snakker med når jeg har behov for det sådan rigtig.. Min svigerfamilie er jeg nok meget lukket omkring fordi jeg ikke er særlig tætte med dem, og at min svigerinde flippede på os fordi vi ikke havde fortalt at vi forsøgte at blive gravide  

Desuden har jeg svært ved at tro jeg vil have det godt med at folk rørte ved min mave, tror bare jeg ville mene det var mærkeligt.. Ville selvfølgelig snakke med mine nære veninder om hele forløbet, men når det kom til familie ville det nok kun være kæresten og min mor som fik detaljer om fødsel, vægtstigning osv osv. 

Selvfølgelig ville det være lækkert med at folk interesserede sig for den kommende ny.. Men ja.. Er nok bare tilbage holdende med svigerfamilien  

Og INGEN ud over personen der skulle passe min bonusdatter hvis vi har hende den dag, fik noget afvide før jeg havde født.. Jeg kan let føle mig stresset hvis jeg skal tænke på at der pludselig kommer nogen når jeg ikke ved om jeg kan overskue det.. Nok fordi jeg som med min svigerindes anfald ville være bange for at de ville troppe op fordi de mente at baby ville være alle mands ret og derfor ikke respektere at man ikke kunne overkomme dem lige der.. 

Jeg synes graviditet er meget personligt og vil derfor også have lov til at bestemme hvem der får information og i hvilken grad de får informationen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.