Hvor personlig er graviditeten for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er jeg nok omvendt, jeg ville føle min graviditet var fuldstændig ligegyldig og ubetydelig for familien hvis ikk de spurgte og viste interesse. Ville faktisk blive lidt ked hvis bedster, onkler og tanter var komplet ligeglade med deres nye familiemedlem 

Og i øvrigt synes jeg det er dejligt at dele glæden og alle tankerne med nogen det fylder i hvertfald meget for mig når jeg er gravid. 

Så ja, jeg deler gerne det hele hvis folk er intereserede. Men sender ikk kædebeskeder ud til hele familien når veerne starter det er kun vores forældre. men det er ligeså meget fordi vi ikk gider at have kimende telefoner når der ikk lige bliver svaret på en SMS eller lign og så er det rart ikk at have folk til at presse på for at besøge, når man lige har født og er udmattet og rundt på gulvet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Wimmie

CroQuis skriver:

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften 

Men hvor meget deler i med familie osv?

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?
  • Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Spændt på hvordan i andre har det??? 

De må sådan set spørge om alt - jeg vælger selv hvad jeg vil dele med dem
Synes ikke det er for personligt for mig f.eks. at svare på om jeg skal føde på den ene eller den anden måde, men ville nok være lidt træt af at skulle svare på hvor meget jeg havde taget på... 

Sidste gang ringede jeg til dem da jeg fik veer og sagde at nu gik det vist løs - så ringede jeg igen kort efter at jeg havde født.
Mine forældre har 150 km til hvor jeg bor, og de har ingen problemer med at respektere at vi først vil have besøg når vi kan overskue det... er måske en anelse mere nervøs omkring svigerforældrene - de bor 15-20 minutter fra sygehuset og vil sikkert meget gerne smide alt hvad de har i hænderne for at komme derind - men håber bestemt de vil respektere at vi siger nej indtil vi kan overkomme det.

Men har ikke noget imod at de ved at vi er igang - det er jo også spændende for dem 

Anmeld

24. november 2013

Wik

Jeg delte alt med familie og venner mv. Mest fordi jeg selv synes det er rart at tale om tingene både det gode og det dårlige

Anmeld

24. november 2013

Leneur

Uh de vidste det hele men blev jo også alene (selvvalgt) da jeg var 6 mdr henne. Den første scanning var min daværende kæreste med. Nr. 2 var min søster og mor med til, da han skulle arbejde og bare at se dem få tårer i øjnene, da de så det lille nus, var bare noget helt specielt. Og var der bare når jeg havde brug for det undervejs. Det var også der vi fik at vide det var en lille pige.

De var selvsagt sammen med min anden søster også med til fødslen og det var mig lige meget at de så dele af mig de normalt ikke ser og vi har grint meget af at det både var første og sidste gang jeg fik lov til at skælde ud og kommanderer rundt med dem, uden at få svar på tiltale. Min ene søster klippede navlestrengen og den anden var "far" de dage vi var på patienthotellet.
Så her delte vi alt.
Det eneste problem jeg havde var når fremmede skulle røre og nusse min mave. Ellers snakkede jeg glad og gerne om min graviditet.

Anmeld

24. november 2013

Team Putte

CroQuis skriver:

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Jeg var ikke særlig privat spurgte Familien fik de svar.. Vi står generelt hinanden nær og snakker åbent om alt.. Så det faldt meget naturligt min mor nød at det var helt okay at røre min mave og sådan min svigerinde var mere privat omkring graviditeten da hun ventede min nevø så der måtte man ikke bare røre og hun svarede kort når man spurgte om noget så det stoppede man hurtigt med det er jo forskelligt hvordan man har det

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Jeg var åben som en bog omkring alt det :-) det var jo også spændende for dem.... kan slet ikke se et problem med det...
De fik godt nok først afvinde da fødslen var over men fødte så også kl hørt en nat, lige bortset fra min mor da var med til fødslen :-)

Anmeld

24. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Begge gange har begge familier + venner fået alt den Info de har spurt. Og dem der gerne har villet mærke maven har self fået lov. 

Det jeg ik har brudt mig så meget om, har været når fremmede har været så " venlige " at kommentere på maven, med ting som uha nu nærmer fødslen sig da vist? Eller uha der er da vist 2 derinde hé hé! 

Eller hvis fremmede har klappet mig på maven ved købmanden. Og ja det skete faktisk et par gange da jeg ventede thea vh stine

Anmeld

24. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kunne slet ikke fortælle nok - min familie og omgangskreds hørte ALT om alting. Jeg var så også en af dem, som intet havde imod selv fremmede hænder, der klappede på maven. 

Set i bakspejlet har min udfordring nok været at lære at tale om andet 

Anmeld

24. november 2013

Louisejulia

jeg er generelt meget åben omkring min graviditet, hvis folk spørg. så min familie ved det de ville vide og ellers spørg de hvis der er noget 

og det med berøring af maven, er jeg fuldstændig ligeglad med så længe det er familie og venner der rør, og ikke en fremmed person 

Anmeld

24. november 2013

modesty

CroQuis skriver:

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?

Jeg delte alt (altså, mavemål i cm. tog jeg ikke, men alt relevant som folk gerne ville høre eller spurgte om) og havde ingen problemer med at folk rørte mig på maven. Jeg var så stolt over den. 

Mor og far fik besked ved veer inden vi tog på hospitalet. Og en veninde ringede tilfældigvis da jeg havde veer, så hun fik det også at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.