Hvor personlig er graviditeten for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

Giraffen

CroQuis skriver:

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften 

Men hvor meget deler i med familie osv?

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?
  • Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Spændt på hvordan i andre har det??? 

jeg delte ALT hvad folk ville vide tror det kommer an på hvordan man er som person generelt - åben som en bog eller mere privat anlagt - og der er jeg mest det første

men det vigtigste er jo bare at man deler inden for ens egne grænser og nyder den spændende ventetid med dem man har kære - det er jo en spænding I er mange om at dele, og så gør man det nok på hver sin måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

mpr

CroQuis skriver:

Nej sikke da en kommentar at få fra svigerinden! 

Men er glad for at jeg ikke er den eneste i denne båd..

Nu har vi også været i barnløshedsbehandling for at blive gravide.. Og det er der INGEN i vores familier der har fået at vide, da vi synes det er for intimt og personligt..

Det var også noget af et chok at hun reagerede som hun gjorde, ved ikke hvor hun fik informationen fra, har godt nok en fornemmelse af det, men bare at hun flippede over at jeg havde valgt at dele det på nettet (her på baby) i stedet for at offentlig gøre det til HELE familien. Det var åbenbart nok til at sætte hendes pis i kog  

Du er slet ikke i samme båd tror der er flere der har det sådan

Min mor ved det kun fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med nogen om det, og kæresten var selvfølgelig god nok at snakke med om det, men bare det at være bange for man måske ikke kan få børn, er jo ikke nødvendigvis noget han tænker så meget over for han har jo et barn, så hvis der ikke kom flere så ville han ikke ligge så meget mere i det, selvom han ønsker sig flere børn  

Så havde bare brug for at have min mor at snakke med det om.. Og så er det også rart at have hende til at få en til at slappe lidt af i og med jeg ved jeg skal starte op på homoner i næste måned hvilket jeg er rigtig nervøs for Og underlig nok bliver hun aldrig træt af at ligge øre til alt mit ævl Men ja synes også selv det var meget personligt.. Det var også meget mærkeligt at snakke med hende om det i starten.. For så var det ligesom at sige.. ja mor vi har sex.. og det var bare en mærkelig følelse at nu vidste min mor at vi havde sex.. Selvom hun jo godt vidste det i forvejen men nu var det ligesom bare ude på bordet XD!

Anmeld

25. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hehe.. min familie fik svar på de ting de spurgte om

delte hverken mere eller mindre med dem så det var op til dem selv hvor meget de ønskede at vide

havde ikke rigtig aftalt andet end at de fik af vide i hvert fald når jeg havde født...

ville egentlig have haft skrevet til mor når veerne startede men jeg vidste ikke det var veer førend vi blev indlagt og så havde jeg ikke rigtig overskud til at skrive sms afsted så glad for jeg ikke havde lovet hende det

hun græd da jeg ringede på hendes 60 års fødselsdag og fortalte at nu var hun blevet mormor til en dejlig dreng han nåede lige akkurat ud inden vi skiftede så han har d. 19 og hun d. 20

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.