Hvor personlig er graviditeten for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2013

B&J

hvis de spurgte fik de svar tænker de spørger jo kun fordi de vil en det bedste, min mor var dog med til fødsel så ingen hemmeligheder der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Wimmie

CroQuis skriver:

Jamen sådan har jeg det også.. Vil ikke have besøg, før vi er klar til det..  Men hvordan siger man det lige til dem? Siger du det, samtidig med at du oplyser om at veerne er gået igang eller?

Nej det vil jeg nok aftale med dem på forhånd 

Hvis de ikke vil respektere det må man jo bare sige til personalet at man ikke ønsker besøgende 

Anmeld

25. november 2013

Happiness

CroQuis skriver:

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften 

Men hvor meget deler i med familie osv?

• Vægtøgning?
  • Mavemål, cm?
  • Strækmærker
  • Smerter?
  • Hvordan i skal føde?
  • Må de røre maven?
  • Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født?

Mine spørgsmål kommer sig egentlig af, at min far spurgte mig idag, om jeg havde besluttet mig for hvordan jeg skulle føde, alm. eller i vand??

Og synes egentlig det var et lidt personligt spørgsmål, for vil nødig have at familien tænker på hvordan jeg ligger og har smerter, ligesom at jeg ikke vil have dem på gangen, imens jeg føder..

Generelt synes jeg at min graviditet er lidt personlig, og "bare" fordi at jeg har en baby i maven, giver det da ikke familie ret til at røre den eller vide hvor meget jeg har taget på osv? Men måske er jeg bare sær og holder kortene tæt på 

Spændt på hvordan i andre har det??? 

• Vægtøgning? Jep, den del er jeg ligeglad med. På trods af at jeg allerede har taget 18kg på  Er 27+0
  • Mavemål, cm? Nej, men det aner jeg heller ikke selv
  • Strækmærker? Nej, der er nu heller ingen at snakke om. Men ville heller ikke gøre det, hvis der nu var. 
  • Smerter? Ja, jeg er en person som siger hvis jeg har ondt... Jeg ringer ikke op kun for at beklage mig. Men hvis de spørger ind til det, har jeg ikke noget imod at dele min smerte
  • Hvordan i skal føde? Nope, det er ikke noget jeg har vildt lyst til at råbe højt Det bliver en info mellem min mand og jeg. (og måske min terminsgruppe )
  • Må de røre maven? Nej... Så skal de ihverfald spørge først, og jeg skal være i det rette humør  
  • Får de besked før (veer) eller først efter fødslen når barnet er født? Da vores søn skal passen, får de det at vide når vi tager på hospitalet. Og så bliver de ringet op når hun er kommet til verden

Sidste gang var min mor med til fødslen, men det skal hun ikke denne gang. Tror hverken hun eller jeg ønsker det  Hun kunne ikke klare at se mig i den smerte, og jeg blev irriteret på hende en del gange... Så denne gang får hun lov at passe storebror imens

Anmeld

25. november 2013

CroQuis

Chris86 skriver:

Hvornår jeg sku ditten og datten... Og når jeg havde været afsted til diverse, blev der spurgt hvad den og den sagde... Vægt på baby osv...
Hvis jeg ku undgå at svare konkret så gjorde jeg det...
Endte med at jeg sagde, at jeg var træt af at sku fortælle alt til alle og det hjalp LIDT..

Dejligt jeg ikke er den eneste, der har det sådan.. 

Men kan se ud fra tråden, at vi er få om at have det sådan 

Anmeld

25. november 2013

CroQuis

modesty skriver:

Hvis det er hans eneste undskyldning, så må han jo bare gøre det for din skyld. Ligesom man jo også gør andre tjenester for hinanden i et parforhold.

Hvis der virkelig ikke er andet der stikker under. Hans modvillighed til at gå med ind på stuen, kunne jo godt tyde på en eller anden form for nervøsitet.

Nå, men min mand var i hvert fald RIGTIG glad for at han var med.

Ja nemlig, sådan har jeg det også 

Men han virker lidt mere afslappet omkring det, jo tættere på termin vi kommer - så krydser for at han åbner mere op, om ikke andet fortæller hvad han er bange for/frygter ved fødslen, siden han ikke har brug for at komme med 

Anmeld

25. november 2013

MMOGM

Synes det er fantastisk når folk spørger ind til min graviditet, og i min forrige  

for mig er det en glæde jeg gerne vil dele med andre hvis de er interesseret 

Anmeld

25. november 2013

CroQuis

HHC88 skriver:

Alle mine nærmeste ved stort set det hele, både veninder og familie.. Mine kolleger ved faktisk også en del, men nu er vi heller ikke så mange og er kun kvinder. Kollegerne har været rigtig gode til at snakke med ift. erfaringer og viden, hvor mine veninder og jeg mere kan dele her og nu-oplevelsen og er i samme båd.

Mht. når fødslen går i gang, vil vi være afhængig af at nogen kan passe hunden, så den kommer vi ikke helt udenom hvis det var. Vi har det dog begge sådan, at det er mest naturligt for os, at fortælle familien det når fødslen går i gang. De har støttet os og været der hele vejen igennem, så først at sige noget når hun er der virkede forkert for os. Nu skal min søster så også med til fødslen, så man kan heller ikke rigtig gøre det enten/eller. 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå dem som vælger at holde kortene tættere til kroppen, da det er så forskelligt hvordan vi er som personer og der ikke er noget der er rigtigt eller forkert. Man skal gøre hvad man selv føler for

Ja vi er også afhængige af at min svoger skal passe vores dyr, imens vi er væk.. Og i dét begge vores familier (bortset fra svogeren) bor min. 3 timers transport væk, tror jeg også at vi sender en sms når den går igang, så de har lidt tid at løbe på og kan planlægge i.. De vil jo gerne se den lille

Anmeld

25. november 2013

CroQuis

Chel1992 skriver:

Er godt nok ikke gravid endnu, men vi har forsøgt i næsten et år og lider af pco og jeg ved hvor begrænset med oplysninger jeg er omkring det..

Jeg deler faktisk kun de informationer med min mor, snakker begrænset om det med min kæreste, selvom vi er meget åbne omkring disse ting så er det bare kun min mor jeg snakker med når jeg har behov for det sådan rigtig.. Min svigerfamilie er jeg nok meget lukket omkring fordi jeg ikke er særlig tætte med dem, og at min svigerinde flippede på os fordi vi ikke havde fortalt at vi forsøgte at blive gravide  

Desuden har jeg svært ved at tro jeg vil have det godt med at folk rørte ved min mave, tror bare jeg ville mene det var mærkeligt.. Ville selvfølgelig snakke med mine nære veninder om hele forløbet, men når det kom til familie ville det nok kun være kæresten og min mor som fik detaljer om fødsel, vægtstigning osv osv. 

Selvfølgelig ville det være lækkert med at folk interesserede sig for den kommende ny.. Men ja.. Er nok bare tilbage holdende med svigerfamilien  

Og INGEN ud over personen der skulle passe min bonusdatter hvis vi har hende den dag, fik noget afvide før jeg havde født.. Jeg kan let føle mig stresset hvis jeg skal tænke på at der pludselig kommer nogen når jeg ikke ved om jeg kan overskue det.. Nok fordi jeg som med min svigerindes anfald ville være bange for at de ville troppe op fordi de mente at baby ville være alle mands ret og derfor ikke respektere at man ikke kunne overkomme dem lige der.. 

Jeg synes graviditet er meget personligt og vil derfor også have lov til at bestemme hvem der får information og i hvilken grad de får informationen..

Nej sikke da en kommentar at få fra svigerinden! 

Men er glad for at jeg ikke er den eneste i denne båd..

Nu har vi også været i barnløshedsbehandling for at blive gravide.. Og det er der INGEN i vores familier der har fået at vide, da vi synes det er for intimt og personligt..

Anmeld

25. november 2013

CroQuis

Wimmie skriver:

Nej det vil jeg nok aftale med dem på forhånd 

Hvis de ikke vil respektere det må man jo bare sige til personalet at man ikke ønsker besøgende 

Var faktisk lige til fødselsforberedelse idag, og der sagde jordemoderen at de ikke måtte oplyse vedr. fødsel over telefon, hvis familiemedlemmer ringede, og ligeledes, hvis nogle dukkede op, blev de ikke bare lukket ind, men jordemoderen spurgte parret inden, om de ønskede besøgende.. Det synes jeg var rigtig dejligt at høre 

Anmeld

25. november 2013

Wimmie

CroQuis skriver:

Var faktisk lige til fødselsforberedelse idag, og der sagde jordemoderen at de ikke måtte oplyse vedr. fødsel over telefon, hvis familiemedlemmer ringede, og ligeledes, hvis nogle dukkede op, blev de ikke bare lukket ind, men jordemoderen spurgte parret inden, om de ønskede besøgende.. Det synes jeg var rigtig dejligt at høre 

Ja nemlig - så kan folk lære det hvis de kommer alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.