Hvad mener I om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

lineog4

Maja84 skriver:

Om de har morgen eller eftermiddags fri, de som ikke skal med er vel et fedt, ihvertfald i min verden

set i skolens øjne så vi,man bare helst have timerne fra 8-12 for der er  de oftest mest modtagelige ;-) og udover det kunne man lave lektiecafe imens der var konfirmationsforberedelse omåder er alt andet lettere at få de unge mennesker til at blive end at få dem til at møde ind 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Kløver

lineog4 skriver:

set i skolens øjne så vi,man bare helst have timerne fra 8-12 for der er  de oftest mest modtagelige ;-) og udover det kunne man lave lektiecafe imens der var konfirmationsforberedelse omåder er alt andet lettere at få de unge mennesker til at blive end at få dem til at møde ind 

Hos os var undervisningen ved kirken og i sommerhuset, ret langt væk fra skolen så derfor lå den som den gjorde her og synes det var fint vil man konfirmeres er den undervisning jo lige så vigtig

Anmeld

7. november 2013

lineog4

Maja84 skriver:

Hos os var undervisningen ved kirken og i sommerhuset, ret langt væk fra skolen så derfor lå den som den gjorde her og synes det var fint vil man konfirmeres er den undervisning jo lige så vigtig

Jo men modersmålsundervisning undervisning ligger også efter skoletid of er mindst hvis ikke mere vigtig, det samme med undervisning i korane, teater, guitar osv. Ja det er vigtigt med konfirmations forberedelse hvis man skal konfirmeres men det er ille en skole opgave netop da skole ikke er forkyndende. For mig er det en "fritidsinterese" på linie med alle andre og ikke noget der skal have særstatus i den danske folkeskole

Anmeld

7. november 2013

Muffinmus

Beklager, men det er bare ikke i orden at danskernes traditioner skal tilsidesættes for MULIGT stødte muslimer/anden tro...så må de pågældende stødte personer altså blive hjemme den dag. Færdig slut.
Så må de kære små alternativt troende sørme holde en hyggedag hjemme og lade danskerne holde deres juletraditioner i hævd.

Anmeld

7. november 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Jo men modersmålsundervisning undervisning ligger også efter skoletid of er mindst hvis ikke mere vigtig, det samme med undervisning i korane, teater, guitar osv. Ja det er vigtigt med konfirmations forberedelse hvis man skal konfirmeres men det er ille en skole opgave netop da skole ikke er forkyndende. For mig er det en "fritidsinterese" på linie med alle andre og ikke noget der skal have særstatus i den danske folkeskole

På det punkt er vi nok bare ikke enige

Anmeld

7. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Helt enig. Det lægger urimelige og svære bindinger for skemalæggerne, at konfirmationsforberedelsen partout skal ligge fra 8-10, og det resulterer jo i, at eleverne skal have "tunge" fag i 7. lektion. 

Jeg gad godt vide, om antallet af konfirmander ville være så stort, hvis man gik til præst efter 13, fx. Og jeg synes ikke, det er rimeligt, at konfirmartionsforberedelsen får den særstilling, når der nu er tale om en privat sag og ikke et forpligtende skolefag. 

Når jeg hvert tredje år har 7. klasse, kan jeg på forhånd være sikker på, at konfirmationen fylder vanvittigt meget i skoleåret fra ca. februar, til konfirmationen er overstået. Aflyst undervisning tre hele dage, hvor præsterne er på tur med eleverne. Fri Blå Mandag og ofte også tirsdag, fordi de er for trætte til at komme i skole. Piger, der skal have fri til generalprøve på håropsætning 

Anmeld

7. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja84 skriver:

Er den lige så vigtig i forhold til en folkeskolelov og et lovbestemt timeantal? Jeg vil absolut mene, det er en privat sag. 

Anmeld

7. november 2013

Kløver

Er den lige så vigtig i forhold til en folkeskolelov og et lovbestemt timeantal? Jeg vil absolut mene, det er en privat sag. 

Det er selvfølgelig en privat sag moms. Vil konfirmeres, men i 7 klassetein er timerne til undervisningen indregnet, det går jo ikke ud over den normale skolegang, men med tiden må der jo nok laves ændringer da færre og færre vælger konfirmationen og vælger de såkaldte nonfirmationsfester  Min pointe var nok også mere at skal det vælges fra, skal det være af andre årsager end at det støder en minoritet som tror på noget andet 

Anmeld

7. november 2013

dpb

http://www.bt.dk/danmark/skoler-aendrer-julen-af-hensyn-til-muslimer 

Personligt syntes jeg, at der bliver taget AL for megen hensyn! Julen er en stor tradition i DK, og desuden en vigtig rolle i den kristne tro. Hvad mener I? 

Er ano af personlige årsager som ikke skal diskuteres. 

først og fremmest så forstår jeg ikke hvorfor en to år gammel artikel skal bringes op på ny... den blev godt nok opdateret efterfølgende, men det er stadig over et år siden

Syntes efterhånden den debat fylder lige så meget som julen hvert år

Men Nej, jeg syntes ikke det er ok at juletraditioner sløjfes, på baggrund af et mindretal... så må de få fri fra skole eller have anden undervisning i mens 
Jeg forstår ikke at det lige pludselig indenfor de senere par år er blevet et problem, der var også børn med anden etnisk baggrund, eller blot en anden tro end den kristne dengang jeg var barn... men dengang var det åbenbart ikke et problem at de så bare ikke deltog....

Jeg er ikke selv vildt kristen i dagligdagen, men elsker julen... og sådan er det bare 

Qnuz

Anmeld

7. november 2013

chael

Anonym skriver:

http://www.bt.dk/danmark/skoler-aendrer-julen-af-hensyn-til-muslimer 

Personligt syntes jeg, at der bliver taget AL for megen hensyn! Julen er en stor tradition i DK, og desuden en vigtig rolle i den kristne tro. Hvad mener I? 

Er ano af personlige årsager som ikke skal diskuteres. 

Grotesk!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.