lineog4 skriver:
set i skolens øjne så vi,man bare helst have timerne fra 8-12 for der er de oftest mest modtagelige ;-) og udover det kunne man lave lektiecafe imens der var konfirmationsforberedelse omåder er alt andet lettere at få de unge mennesker til at blive end at få dem til at møde ind 
Helt enig. Det lægger urimelige og svære bindinger for skemalæggerne, at konfirmationsforberedelsen partout skal ligge fra 8-10, og det resulterer jo i, at eleverne skal have "tunge" fag i 7. lektion.
Jeg gad godt vide, om antallet af konfirmander ville være så stort, hvis man gik til præst efter 13, fx. Og jeg synes ikke, det er rimeligt, at konfirmartionsforberedelsen får den særstilling, når der nu er tale om en privat sag og ikke et forpligtende skolefag.
Når jeg hvert tredje år har 7. klasse, kan jeg på forhånd være sikker på, at konfirmationen fylder vanvittigt meget i skoleåret fra ca. februar, til konfirmationen er overstået. Aflyst undervisning tre hele dage, hvor præsterne er på tur med eleverne. Fri Blå Mandag og ofte også tirsdag, fordi de er for trætte til at komme i skole. Piger, der skal have fri til generalprøve på håropsætning 
Anmeld