Hvad mener I om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

TNBC

Dansebjørn skriver:

Dit indlæg understreger på mange måder mine pointer med, at danskerne ikke er åbne: "Højtiden" hedder Eid og er den fest, der holdes, for at markere afslutningen på ramadanen. Og dét ved jeg som helt almindelig åbensindet dansker.

"Prøve vores og deres ting"? Som jeg læser det, har det handlet om prioriteringer, som måske har taget lidt overhånd(f.eks. med hoppeborg og klatrevæg, som formodes at have været dyre poster). Der står f.eks. i artiklen, du har linket til, at flere bagefter har "trukket i land" og været kede af det manglende juletræ. Det burde være muligt for dem at slå i bordet næste år, eftersom at der, ifølge artiklen trods alt "kun" var en beboerprocentdel på 60 muslimer. Mon ikke de 40 procent kan få trumfet noget julehygge igennem til næste jul?

Bum bum.. Desuden er den slags historier GUF for medierne! Læg bare mærke til billedet: et juletræ med et stort fedt RØDT kryds over! Bare dette er med i artiklen for at vække din og andre læseres indre lille nationalist. Vi tænker straks: Uuuh nej, ingen skal da tage MIN gode gamle danske jul fra mig! Men det er jo enkelttilfælde, der once in a while dukker op, og medierne blæser det op, så hr. og fru Jensen kan sidde hjemme i sofaen og blive forargede over "de fremmede", som kommer og "ødelægger" vores traditioner. Derudover fremstilles det muslimske flertal i artiklen som nogle tyraner, hvor nogle af beboerne nærmest er bange for at ytre deres mening. Jeg mener bare, at man ikke kan lede noget ud af sådan en artikel andet end, at den slags ting hænder i det danske samfund som en følge af den voksende multikulturelitet.  

jeg ved godt hvad den hedder, kunne bare ikke lige huske det i det øjeblik. og ved godt hvad det er. bare fordi man ikke lige kan huske noget i et kort øjeblik, er man ikke åben..???

Ja, det er vores og deres ting, hvis det kun er den ene part der vil prøve den andens. måske er tingene lidt voldsomt, men hvad så? derfor kan de da godt være large om være en del af en julefest, bare for hyggens skyld...

ja, de kan sikkert godt lave noget julehygge, men det er jo ikke pointen.. men vi skal tænke på dem, men ikke omvendt.

nej jeg sidder ikke og tænker; Åhh nej de stjæler min jul, for det kommer aldrig til at ske. hvis mine børn bliver nægtet at synge julesamler, holde julefest i vs/bh/skole, kan du se jeg skal klage... for det er en tradition der betyder noget for mig, og det skal mine børn ikke frarøves..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

NumberOne

Det er ren propaganda inden valget. Man prøver at fører en slags politik og er ude på at gøre den danske befolkning utrygge ved at have den slags debatter på dagsordenen. Synes bare det er noget værre pjat. Hvis man ikke selv har lyst til at deltage i julens begivenheder, så er man da vel fri for det. Tror slet ikke at det er muslimerne der er skyld i at disse diskussioner bliver bragt på banen.

Anmeld

12. november 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

http://www.bt.dk/danmark/skoler-aendrer-julen-af-hensyn-til-muslimer 

Personligt syntes jeg, at der bliver taget AL for megen hensyn! Julen er en stor tradition i DK, og desuden en vigtig rolle i den kristne tro. Hvad mener I? 

Er ano af personlige årsager som ikke skal diskuteres. 

Jeg synes det er fint at være muslim -og selvfølgelig skal der være forskellige trosretninger.
Men Danmark er et klart kristen (tidligere katolsk) land, som ikke skal ændre på traditioner mm. for at tilgodese andre religioner i en så meningsløs grad.
Hvis de ikke kan lide grisen -jamen så er jeg sikker på pædagoger og lærere er villige til at lave noget andet til de børn som ikke spiser gris, eller ikke kan lide det. Sådan er det jo altså nu engang. Danmark er kristen, og juleaften spiser mange gris -muslimerne har deres traditioner, og vi accepterer og respekterer at de afholder og tager dem med til Danmark (hvis de ikke er af dansk oprindelse) så hvorfor skal vi være så forsigtige?

Begynder det ikke at  være en krænkelse for os, at passe på vi ikke krænker andre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.