Hvad mener I om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

A&F

Yurie skriver:

jeg er træt af at vores jul bliver ødelagt.. de er i vores land, hvorfor skal vi ændre os for dem?
Vi holdt den før de kom hertil.. hvis de ikke vil holde den, fint nok.. men det skal sku ikke gå udover vores børn.
det er da det samme med børn fra jehovas vidner(tror jeg det er), de fejrer ikke fødselsdag og må ikke synge fødselsdags sang, men derfor bliver der da stadigvæk sunget, de synger bare ikke med. skal det så også stoppes, fordi de ikke fejre det.??

Så kan vi jo bare lade vær med at fejre noget overhovedet, for det er et problem for en eller anden, og det skal vi jo rette os efter..

er så træt af at vi skal bukke under for alle andre.

De er i vores land skriver du , hvad med danske muslimer? De eksisterer jo også. ? Er ikke tilhænger af at ændre på julen. Jeg laver andre ting med mit barn til den tid i stedet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså jeg vil ikke lade mit barn deltage så meget i julen, men i stedet lade mit barn lave andre ting som lektier, læse, tage det med på udflugt , i stedet for at ændre på "julen". 

Hvorfor egentlig? Altså, jeg går udfra at hun er fri til at vælge hvad hun vil af religion, så hvorfor må hun ikke få indblik i den kristne? Det betyder jo ikke at hun beder til Gud og Jesus, det betyder bare at hun bliver rigere på viden om en anden retning og ikke mindst en tradition som høre til den kultur hun nu en gang lever i  

hvis jeg levede i et muslimsk land, ville jeg da gerne deltage i Eid arrangementer fx

Edit: Ved ikk hvorfor jeg antager du har en pige, det er helt tilfældigt  

Anmeld

6. november 2013

Dansebjørn

Anonym skriver:

http://www.bt.dk/danmark/skoler-aendrer-julen-af-hensyn-til-muslimer 

Personligt syntes jeg, at der bliver taget AL for megen hensyn! Julen er en stor tradition i DK, og desuden en vigtig rolle i den kristne tro. Hvad mener I? 

Er ano af personlige årsager som ikke skal diskuteres. 

Jeg synes, I er mange, der mangler indsigt.

Langt de fleste udlændige har altså ikke selv "valgt" lige at flytte til "vores" land - de er flygtet pga. krig og umenneskelige levevilkår. De var sgu nok blevet hjemme, hvis de havde haft mulighed for det.

Bliver der taget for meget hensyn? Tja, det handler jo nok om skoler, hvor den største procentdel af eleverne har en anden etnisk baggrund end dansk. Hvilken mening skulle det give, at de skulle sidde med foldede hænder og synge samtlige vers af "et barn er født i Bethlehem"? FYI så er den altså kæmpelang! Det ville jeg da personligt ikke byde nogle børn overhovedet. :-P

Jeg synes generelt, at danskerne pludselig bliver MEGET kristne og traditionsbevidste, når det handler om udlændingedebatter. Og pak det nu sammen :-) Hvis vi åbner lidt mere op, gør "de fremmede" det måske også :-)

Og hvis ikke man har lyst til dét, kan man da stemme DF og spise sin flæskesteg i fred. Der skal jo være plads til alle...

Anmeld

6. november 2013

A&F

Mor11 skriver:

Hvorfor egentlig? Altså, jeg går udfra at hun er fri til at vælge hvad hun vil af religion, så hvorfor må hun ikke få indblik i den kristne? Det betyder jo ikke at hun beder til Gud og Jesus, det betyder bare at hun bliver rigere på viden om en anden retning og ikke mindst en tradition som høre til den kultur hun nu en gang lever i  

hvis jeg levede i et muslimsk land, ville jeg da gerne deltage i Eid arrangementer fx  

Mit barn skal opdrages i islam og ikke synge om Jesus og andre ting som ikke stemmer overens med islam , netop da hun kun er et barn og ikke skal forvirres med for mange informationer på en gang. Islam først , og det arabiske sprog , dernæst dansk , og så skal hun og vil hun komme til at lære om andre religioner og kulturer. Og jeg skal da nok sørge for at hun får lært , at vi alle ikke er ens

Anmeld

6. november 2013

A&F

Edit: Ved ikk hvorfor jeg antager du har en pige, det er helt tilfældigt  

Haha jeg har en datter

Anmeld

6. november 2013

Dansebjørn

wamse skriver:

Æv hvor jeg synes det er skide træls, at det altid bliver til en dem mod os, eller det er vores land, og de har selv valgt at være her, og så simpelt er det bare ikke.

Ja jeg er vokset op med at vi lærte fadervor og synge div kristne julesalmer, men heldigvis har vi da udviklet os siden der, og heldigvis er danmark nu et multikulturelt samfund, og intet er på forhånd givet - ej heller hvilken religiøs tilhøsforhold man har, eller om man overhovedet har en. 

Mit barn skal da ikke lære fadervor udenad, fordi man altid har gjort det, men hun skal da i den grad lære at smage på mange forskellige muligheder, og så skal hun selv træffe hendes beslutning..... Som om jeg synes det er fedt, at hun allerede nu i 1 klasse tror, at jeg er forkert på den, når jeg siger, at jeg ikke tror på Gud, og at jeg ikke er medlem af den danske folkekirke, for i skolen lærer de jo noget andet 

Jeg mener ikke man skal fjerne kristne sange, men nærmere tilføje andre religioners højtider også. 

Øj, så kunne vi have højtid hele tiden :-P

Ej, jeg forstår, hvad du mener - multikulturelitet FTW!

Anmeld

6. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mit barn skal opdrages i islam og ikke synge om Jesus og andre ting som ikke stemmer overens med islam , netop da hun kun er et barn og ikke skal forvirres med for mange informationer på en gang. Islam først , og det arabiske sprog , dernæst dansk , og så skal hun og vil hun komme til at lære om andre religioner og kulturer. Og jeg skal da nok sørge for at hun får lært , at vi alle ikke er ens

Igen, hun behøver jo ikke synge med man konverterer jo ikke ved at lytte

synes nu ikke der er meget "frit valg" over det når man indskrænker feltet til "kun islam" hele deres barndom. Det er da lidt en form for hjernevask. (Sorry, kunne ikke komme på et andet ord  

jeg kommer aldrig til at forstå at man lever SÅ meget efter sin tro. Men det behøver jeg heller ikke tak for svar og godnat

Anmeld

6. november 2013

A&F

Mor11 skriver:

Igen, hun behøver jo ikke synge med man konverterer jo ikke ved at lytte

synes nu ikke der er meget "frit valg" over det når man indskrænker feltet til "kun islam" hele deres barndom. Det er da lidt en form for hjernevask. (Sorry, kunne ikke komme på et andet ord  

jeg kommer aldrig til at forstå at man lever SÅ meget efter sin tro. Men det behøver jeg heller ikke tak for svar og godnat

Jesus er ifølge kristendom guds søn. I islam er han en profet. Og allerede der vil det for et lille barns hjerne blive skabt forvirring . Det vil jeg sparre hende for som lille. Men i takt med at hun vokser, så skal hun lære at andre tror på andet og nogle intet. Hun skal lære om islam fordi det ikke kun er troen på en Gud. Men også indebærer moral, etik, værdsættelse , respekt mm, det er det smukke ved islam, når man virkelig studerer det. Intet hjernevask her, tværtimod det er en livsstil . Og den skal hun kende til , opdrages med og lærer om andre religoner mm. Da Islam netop også opererer med at muslimer skal læse om andre religioner. Tak & ilm 

Anmeld

6. november 2013

Silke91

Personligt tror jeg ikke på at folk skal være så bange for at Danmark forfalder med alle dens traditioner.

Syntes vi skulle finde noget andet og mere seriøst at gå op i og lave mediestorm omkring.
Det kunne være sultne børn i afrika, børn der flygter fra krig, voldtægt osv.!!

Anmeld

6. november 2013

FruJacobsen

Spændende diskussion - men artiklen er altså 2 år gammel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.