Hvor meget slik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

Faith

twinny skriver:

Hehe. Vi er jo alle forskellige og mange forældre i vs synes jeg har et for afslappet forhold til slik. 

Jamen det har jeg egentlig også. Men alligevel får mine drenge kun slik 1 gang om ugen. Men til gengæld spiser de jævnligt de der trekantede sodavandsis. Dem elsker de! Der er garanteret også vildt meget sukker i, men bilder mig ind at det er bedre end slik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

hannetheis

mine drenge 2,5 og 5,5 får 4 stykker chokolade, 10 vigummier og 5 løse chips.
den lille i alt stykker mindre end storbror.
mere får de ik om fredagen

og en gang om md får den lille en dl cola og stor 2 dl.

lørdag plejer vi at hygge med hj kage

Anmeld

1. november 2013

Valle81

Her får alle mand lov at blande 100 gram uanset alder:-) Der er slik om fredagen.

Anmeld

1. november 2013

Sujan

Min svigerinde giver sin søn på 4 en af de helt små poser vingummibamser om fredagen... Og det synes han er fint.

Så får han lov at smage lidt, hvis vi andre spiser slik eller kage o.s.v.

Anmeld

1. november 2013

Carina:-)

Her snolder vi i vildskab når det bliver fredag.

Og der er også cola ,chips og dip

Det har i gjort lige siden de store var små,til gengæld får de nærmest aldrig noget de andre dage.

Jeg har veninder der går meget op i at ders børn må få et stk slik pr år ungerne er-

Til gengæld glemmer de gladeligt de danoneyoughurt,mælkesnitter,mariekiks,brikjuice og hjemmebagte kager der ryger i ungerne i ugens løb for det tæller jo ikke som slik 

Her er vi afslappede mhs til sukker da vores unger får varieret kost ,så fredag er ren orgie 

Anmeld

1. november 2013

musse1

nu syns jeg det er svært at sige beløb, for går jo an på hvor man køber osv. her kan vores godt få  100-150 g slik hver, men de spiser aldrig det hele, så gemmer de det bare, de stopper selv, når de syns, at du kan de ikke spise mere eller har fået nok, har de altid gjort, ofte spiser de to små omkring 50 g. 

men vi kan også finde på, nogle gange bare at sætte skåle på bordet, og så må de tage stille og roligt, og der stopper de igen når de ikke kan mere.. 

så tænker går lidt an på hvad barn man har, og ja man ved jo heller ikke, om det er til flere dage. 

Anmeld

4. november 2013

Lullaby

Vores. Får for 20 kr hver, de er 5 og 8. Oftest er der over halvdelen tilbage så de grovæder ikke.

Anmeld

4. november 2013

Frk. Himmelblå

Faith skriver:

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Hvad er jeres regler omkring slik? Og hvor ofte får jeres børn slik?

I 3-4 års-alderen er 10 stykker slik rigeligt! 

Vi plejer at give en lille håndfuld vingummier. En håndfuld chips, og så en skål med bær/druer.

De får da ondt i systemet, hvis de får mere, tænker jeg...

Anmeld

4. november 2013

B&J

selv om det er et gammelt indlæg tænker jeg FUCCCCCCCCCCCCCK ja undskyld sproget men hold da op 30kr det er da sygt

daniel får selv en pose og en ske han elsker selv at blande slik, men når jeg siger 1 stk af den eller 2 af den gør han som jeg siger han vælger selv det slik han vil have for han ved hvad han kan lig self. også er der en bestemt styk slik der får han lov at tage 5 stykker af.

men vi blander max 5kr til ham han spiser ikke mere ind i mellem er der for 10 men så spiser vi resten han spiser max 5-8stk slik så gider han ikke mere

Anmeld

4. november 2013

2721

Nu er slik slet ikke blevet introduceret herhjemme og håber at strejke den til 4-5 års alderen, men jeg synes også det lyder af rigtig meget, ville ikke selv kunne spise så meget

Da jeg var barn 7 år+ fik vi sådan en lille pose til 10kr til deling min bror og jeg og det synes vi var MEGET

Men som andre skriver det kan jo være et særtilfælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.