Hvor meget slik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

bøllen

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Hvad er jeres regler omkring slik? Og hvor ofte får jeres børn slik?

Vores er 4 , han får for ca 10 kr. Jeg blandet , han peger . Og slik fredag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Ellie79

Faith skriver:

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

hmm det er lidt forskelligt - lillebror på 2½ år får for 3-4 kr så er han stolt, storesøster deler med mig og faren og der blander vi ca. for 25-30 kr. Hun er 7 år. Vi spiser hun slik fredag til disney sjov. 

Anmeld

1. november 2013

LinLin

Jeg synes også det lyder af meget - og jeg er på ingen måder hys mht sukker/slik

Mine er 7 og 3 og de får en lille skål med lidt forskelligt hver fredag til disney sjov. Det kan være slik/chokolade/chips/popcorn/figenstang/kiks. Vi som oftest køber blandede haribo-poser og så får de en lille håndfuld af det sammen med noget af det andet

Anmeld

1. november 2013

Lykke:)

Faith skriver:

Det er bare ikke alle 3 årige der er i stand til at overskue konsekvensen af at når man spiser det hele om fredagen, så er der ikke noget til om lørdagen. Det kan mine 3 årige i hvert fald ikke.

De spiser (for det meste) det der er, og så er den potte ude. De ved der ikke er mere og spørger ikke efter mere.

Nej det har du ret i!
Vi fandt egentlig hurtigt ud af, at hvis vi gemte noget havde vi til to dage. Og så gik der faktisk lidt konkurrence i, at have mest til om lørdagen

Anmeld

1. november 2013

Faith

AnjaB skriver:

hmm det er lidt forskelligt - lillebror på 2½ år får for 3-4 kr så er han stolt, storesøster deler med mig og faren og der blander vi ca. for 25-30 kr. Hun er 7 år. Vi spiser hun slik fredag til disney sjov. 

Tænker lidt at man jo som forældre er med til at skabe behovet for sine børn. Man kan vænne dem til at give dem en pose og en skovl og give dem gas, eller man kan vænne dem til at mor/far blander, bestemmer hvor meget og hvornår der skal spises slik.

Anmeld

1. november 2013

PernilleogLouis

Sidst vi blandede slik der valgte min dreng på 5 også for 30-35 kr - han spiste 7-8 ting og resten kom i skabet - ja prøver bare at sige at man jo ik aner hvor meget af det de spiser 

Anmeld

1. november 2013

Faith

Lykke:) skriver:

Nej det har du ret i!
Vi fandt egentlig hurtigt ud af, at hvis vi gemte noget havde vi til to dage. Og så gik der faktisk lidt konkurrence i, at have mest til om lørdagen

Hahaha

Anmeld

1. november 2013

Faith

PernilleogLouis skriver:

Sidst vi blandede slik der valgte min dreng på 5 også for 30-35 kr - han spiste 7-8 ting og resten kom i skabet - ja prøver bare at sige at man jo ik aner hvor meget af det de spiser 

Du har ret

Anmeld

1. november 2013

MetteT

Syns også 30,- lyder af meget til den alder.. Men det afhænger også af prisen pr 100g.. Over i "vores" brugs koster det kun 5,95 og så syns jeg det er VIRKELIG meget... Min datter på snart 5 plejer at blande for omkring 8 kr..

Anmeld

1. november 2013

TNBC

Faith skriver:

vi kan jo ikke vide om det er til flere dage eller om der er flere der skal spise af det og de så bare har fået lov til at blande det i dag..
ja, det er en del, men vi ved jo ikke hvad der sker når de kommer hjem.
altså det er vel det samme med en mand/kvinde der kommer gående med en hel indkøbsvogn med sodavand/øl, eller mig der kommer gående med 2 to liter colaer. det bliver jo ikke drukket af en eller i løbet af en time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.