Hvor meget slik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

Faith

Taco78 skriver:

Jeg synes ikke du er hys  Mine to store er 9 og 6 år og vi blander en fælles pose - de peger, jeg putter i. Der er bel for en 11-12 kr i posen 

De er tilfredse med mængden og så er der plads til at der er en, der deler slikkepind eller lign ud i skolen 

Lige min holdning. Så er der nemlig plads til en kanelgiffel i eftermiddagsmadpakken eller et stykke kage til en fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Faith skriver:

Jeg er nemlig heller ikke på nogen måde sukkerfanatisk. Meeeen der er grænser

Min mave ville blive stopfyldt, og jeg ville blive både mæt på den dårlige måde og utilpas, hvis jeg spiste slik for 30 kr. Så jeg håber da på, der bliver sat grænser for, hvor meget børnene spiser ad gangen. 

Anmeld

1. november 2013

TNBC

Faith skriver:

Det er rigtigt. Det er så nemt at dømme

det er det. det kan jo sagtens være til hele familien, og de så bare har fået lov til at blande..

vi dømmer meget hurtigt.. jeg indrømmer at jeg også gør det, det sker bare. men så tænker jeg ikke videre over det, bortset fra hvis det er virkelig voldsomt..

Anmeld

1. november 2013

2babygirls

Faith skriver:

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Hvad er jeres regler omkring slik? Og hvor ofte får jeres børn slik?

Min datter er lige blevet 3 og får max 2 Haribo 1kr poser, og det er hun fint tilfreds med.

Anmeld

1. november 2013

Faith

Nemesis skriver:

her er vi så kedelige at de få en miniharibo pose eller en af de miniruller med vingummier i, hver..og de er 3,7 og 9 år.

Ja ja vi er kedelige! til gengæld må de gerne få lidt nødder og frugt til også

Synes nu på ingen måde i lyder kedelige.

Anmeld

1. november 2013

dorthemus

Faith skriver:

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Hvad er jeres regler omkring slik? Og hvor ofte får jeres børn slik?

Jeg har ingen specifikke regler, men det er også nemt da Runa ikke er specielt sliksyg
Idag fik hun, efter aftensmaden, 10 vingummibamser ig var glad for dét. ..hun spurgte ikke efter mere
Vi har ikke fredagsslik og jeg kan sagtens finde på at give hende en vingummi eller et stykke chokolade når jeg henter hende i børnehaven. Sodavand drikker hun ikke selvom det ikke er noget jeg bevidst holder hende fra.

Anmeld

1. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Faith skriver:

Det er nok bare mig der er lidt hys så

Jeg er også hys så 

Min er to et halvt, og hvis han har fået en haribo af de små der som koster 1 kr. Så synes jeg han har fået rigeligt!

giver ham hellere nødder, Rosiner, og hjemmelavet popcorn eller pandekager. der er i det mindste også vitaminer i.

og jeg er IKKE fanatisk, synes bare han er alt for lille til at spise sådan noget.

den Store på otte for sin fredagssklik når den lille sover 

Anmeld

1. november 2013

Mother-love

Jeg synes ikke det er meget. Og specielt ikke når man ikke aner om det kun er til idag.

Men her har Isabella faktisk ikke en fast dag hun spiser slik. Hun får ikke rigtig noget.
Men om det er fredag eller onsdag ligger vi ikke så meget vægt på.

F.eks idag da vi var i Bilka ville hun gerne have en lakridsstang så det fik hun.

Andre gange hvis vi er ude og handle og hun finder noget så får hun det også. Ikke altid men nogen gange.
Og så er det typisk en lille pose vingummi eller lign.

Hun får ikke rigtig noget herhjemme.
Faktisk kun når hun er hos farmor og farfar og mormor.

Og hvis hun gerne vil have en is og vi har nogen lørdag formiddag så får hun en.

Vi går ikke så højt op i det. For så længe hun ikke får hver dag eller hver anden så er det os lige meget

Anmeld

1. november 2013

twinny

Faith skriver:

Det er nok bare mig der er lidt hys så

Hehe. Vi er jo alle forskellige og mange forældre i vs synes jeg har et for afslappet forhold til slik. 

Anmeld

1. november 2013

twinny

Havanagila skriver:

Jeg synes ikke det er meget. Og specielt ikke når man ikke aner om det kun er til idag.

Men her har Isabella faktisk ikke en fast dag hun spiser slik. Hun får ikke rigtig noget.
Men om det er fredag eller onsdag ligger vi ikke så meget vægt på.

F.eks idag da vi var i Bilka ville hun gerne have en lakridsstang så det fik hun.

Andre gange hvis vi er ude og handle og hun finder noget så får hun det også. Ikke altid men nogen gange.
Og så er det typisk en lille pose vingummi eller lign.

Hun får ikke rigtig noget herhjemme.
Faktisk kun når hun er hos farmor og farfar og mormor.

Og hvis hun gerne vil have en is og vi har nogen lørdag formiddag så får hun en.

Vi går ikke så højt op i det. For så længe hun ikke får hver dag eller hver anden så er det os lige meget

Det samme her. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.