Gik du i stykker under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Tulle28

Fik en 3. grads ligesom dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Sisse Vinther

Nu bliver jeg bange...
For jeg har fået at vide at jeg skal være rolig fordi et klip ikke kan mærkes, og heller ikke hvis man selv springer (altså mellemkødet) og syningerne derefter er som regel heller ikke så slemme.

HVAD ER EN BRISTNING? Det lyder voldsomt, og nu bliver jeg helt bekymret igen...

Anmeld

13. oktober 2013

Tulle28

Nu bliver jeg bange...
For jeg har fået at vide at jeg skal være rolig fordi et klip ikke kan mærkes, og heller ikke hvis man selv springer (altså mellemkødet) og syningerne derefter er som regel heller ikke så slemme.

HVAD ER EN BRISTNING? Det lyder voldsomt, og nu bliver jeg helt bekymret igen...

En bristning betyder det samme - altså at mellemkødet springer.

Anmeld

13. oktober 2013

Sisse Vinther

Tulle28 skriver:

En bristning betyder det samme - altså at mellemkødet springer.

Oh.. Jeg har lige læst at man kan forebygge ved at massere sit mellemkød.

Anmeld

13. oktober 2013

1990h

Mi&Mi skriver:

Heej damer

Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der egentlig går i stykker under fødslen.

Hvordan havde i det efterfølgende da i skulle syes? Virkede bedøvelsen som den skulle?

Jeg var selv så uheldig at få en grad 3 bristning. Øv øv. Skulle efterfølgende syes, og bedøvelsen virkede ikke ordentligt, AV!
Lå og vred mig i de 45 minutter det tog, og det var det værste ved fødslen!

Er ikke plusmedlem, så kan desværre ikke gøre så folk kan svare anonymt, men håber der er nogen, der vil dele deres historier

jeg gik lidt i stykker oppe i.

ellers blev jeg klippet to gange i samme stykke hud da saksen var sløv og dårlig da hun klippede første gang..

Anmeld

13. oktober 2013

Tulle28

Sisse Vinther skriver:

Oh.. Jeg har lige læst at man kan forebygge ved at massere sit mellemkød.

Tja... Det skader ikke tænker jeg. Jeg var selv SÅ bange for at briste/springe og endte så selvfølgelig med at springe næsten så meget man kan. Men jeg mærkede det ikke og heller ikke bagefter, selvom jeg lå næsten 4 timer inden jeg blev syet. Så det skal du ikke frygte, du har travlt med at få baby ud og bagefter er man så opslugt af sit lille mirakel og det man lige har præsteret

Anmeld

13. oktober 2013

tarkoflen

Fik en 4. grads bristning, en del ringmusklen sprang, jeg fik revet hul på tarmen og ja vist det meste af mellemkødet. Har ikke været til efterfødselssamtale, det glemte de vist og jeg ved ikke om det er for sent at bede om sådan en nu hvor min datter er 6 måneder! Men jeg tror jeg bliver nødt til at ringe og spørge!

Min datter kom ud på en gang, altså med hoved og krop i en presseve, så til trods for at hun kun vejede knap 2400 g så gik det ret meget ud over mig alligevel vi var indlagt i 5 dage og jeg måtte først sidde op, den dag vi blev sendt hjem! Det var op ad bakke og sindsygt hårdt synes jeg!

Men vi har fået verdens lækreste datter, og så er det jo det hele værd

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

fik nogle mindre rifter på indersiden af læberne da hans hår rev mig lidt til sidst...

bedøvelsen virkede som den skulle og jeg lå bare og kiggede drømmende på manden med vores søn på brystkassen imens

Anmeld

14. oktober 2013

Sisse Vinther

Tulle28 skriver:

Tja... Det skader ikke tænker jeg. Jeg var selv SÅ bange for at briste/springe og endte så selvfølgelig med at springe næsten så meget man kan. Men jeg mærkede det ikke og heller ikke bagefter, selvom jeg lå næsten 4 timer inden jeg blev syet. Så det skal du ikke frygte, du har travlt med at få baby ud og bagefter er man så opslugt af sit lille mirakel og det man lige har præsteret

Hmm, jeg havde troet at man ville kunne mærke når ringmuskel mm. sprang  Jeg bliver mere og mere overrasket over kroppen og fødslen.

Anmeld

14. oktober 2013

lineog4

Hmm, jeg havde troet at man ville kunne mærke når ringmuskel mm. sprang  Jeg bliver mere og mere overrasket over kroppen og fødslen.

Når du springer er du i gang med at presse baby ud og der mærker du  så meget andet ;-) jeg husker det som det brændte  da jeg fik mine ud, men det gjorde ikke ondt på den måde som man kunne forestille sig - jeg var på forhånd utrolig ræd for det med at springe for det måtte jo gøre sindsyg ondt og kan godt grine lidt nu for der var jo så meget der gjorde ondt og alligevel var det sket ikke en forfærdelig oplevelse - ja egentlig nu hvor jeg ved der ikke skal komme flere børn så er det faktisk fødslen jeg er ked af jeg ikke skal opleve igen - tro det eller ej trods klynk hver gang og smerter så synes jeg at føde er noget helt fantastisk og er møg stolt af min krop som jeg er sikker på kan klare det helt selv.

Tilbage til sprængning - bagefter har man miraklet i armene, kroppen er brugt i ordets yderste forstand og det er som man dårlig kan andet end have sit fokus på miraklet og kroppen er noget der bare er med. Jeg var glad for jeg blev bedøvet før de skulle sy men det at de igen skulle "tage" mit underliv var kun irriterende fordi jeg så ikke kunne sidde som jeg ville med mit mirakel og fortalte de mig noget brød de ind i min tid med mit mirakel. Så nej ingen smerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.