Gik du i stykker under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Mi&Mi

Benjamins'mor skriver:

Har stemt blankt da jeg ikke husker hvad det jeg fik hedder.

Men fik 2 små hudafskrabninger indvendigt som hver fik et enkelt sting for en sikkerheds skyld.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Mi&Mi

modesty skriver:

Jep, også en 3. grads. Det der gjorde mest ondt, var faktisk da jeg skulle bedøves dernede inden jeg skulle sys. Det var ubehageligt. Bedøvelsen virkede (heldigvis) fint.

Riget var virkelig ikke særlig kompetente i forhold til at håndtere de voldsomme bristninger. Først 4 uger efter fødslen fik jeg kontakt til en fysioterapeut der arbejder med genoptræning efter bristninger på Hvidovre og jeg skal da lige love for at der var forskel på ekspertisen! Helt vildt, og ret foruroligende, hvis du spørger mig. Heldigvis havde jeg i forvejen en meget stærk bækkenbund så jeg fik ingen gener eller mén, men den usikkerhed og nervøsitet der følger med en voldsom bristning, havde det virkelig været rart at kunne vende med en kyndig person hurtigt efter fødslen.

Ja, det gjorde godt nok også ondt at blive bedøvet. Fik en pudendus blokade (staves?) men den virkede ikke.

Jeg fik ingen hjælp bag efter, var til efterfødselssamtale hvor vi snakkede om det, ellers intet.
Havde også meget brug for at snakke med nogen der havde rigtigt styr på det, da jeg nemlig også bekymrede mig helt vildt.
Den læge der syede mig, var lige inde hos mig dagen efter, for at høre hvordan jeg havde det, og for at informere mig om, at jeg ikke måtte have sex i 6-8 uger. Mere fik jeg ikke at vide.
Den viden jeg har om det i dag, er noget jeg har læst mig til

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

Ciss skriver:

Fik brist invendig både oppe og nede og blev syet med flere sting. Meget hurtig fødsel. Mærkede hverken da det skete eller da jeg blev syet.

Det eneste som faktisk var rigtig ubehageligt var, da hun skulle sette et sting over en mindre udvendig brist. Da var jeg ikke meget høj i hatten, og det var også den som sved i dagene efter. De indvendige sting mærkede jeg ingenting til.

Mærkede heller ikke noget voldsomt til de indvendige, selvom jeg bristede meget der også, men de sidder næsten også lidt mere "beskyttet" end de udvendige

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

Månsson skriver:

Første gang fik jeg en 2grads og det sveg lidt og gjorde ondt længe efter
Anden gang fik jeg en 3grads pga meget hurtig presse fase og det var kun det der spray bedøvelse der gjorde ondt

Okay, tak for svar vidste ikke man kunne få spraybedøvelse, det kunne jeg godt have brugt den gang

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

Krussedulle skriver:

Første gang fik jeg to sting, (fik en hudafskrabning)

2 gang fik jeg vist også et enkelt sting, og 3 gang fik jeg ikke en skramme, på trods af at det var en lynfødsel

Gid det var mig

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

Lise skriver:

Første gang fik jeg "overfladiske skrammer", og anden gang fik jeg tre sting. Jeg kunne godt mærke at hun syede på trods af bedøvelse, men jeg var så høj af adrenalin ovenpå fødslen at jeg kunne klare hele verden. Jeg kan da huske at jeg overbragte nyheden til min far over telefon på samme tid, og grinede af det...

Wow, overskudsmamma

Anmeld

13. oktober 2013

Jenny12

Mi&Mi skriver:

Heej damer

Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der egentlig går i stykker under fødslen.

Hvordan havde i det efterfølgende da i skulle syes? Virkede bedøvelsen som den skulle?

Jeg var selv så uheldig at få en grad 3 bristning. Øv øv. Skulle efterfølgende syes, og bedøvelsen virkede ikke ordentligt, AV!
Lå og vred mig i de 45 minutter det tog, og det var det værste ved fødslen!

Er ikke plusmedlem, så kan desværre ikke gøre så folk kan svare anonymt, men håber der er nogen, der vil dele deres historier

Jeg fik en hudafskrabning (er det en 1. grad?) og det var på trods af en lynfødsel på 2½ time og en pressefase på 11 min.

Jeg blev syet med 2 eller 3 sting både ude og inde - men det var kun fordi jeg blev lagt i narkose i forbindelse med komplikationer, at de valgte at sy mig når jeg alligvel lå bedøvet.

Det er godt nok trist at det for mange af jer, har været en dålig og smertefuld oplevelse at blive syet - jeg er selv glad for at jeg ikke "var til stede" da de lappede mig sammen

Anmeld

13. oktober 2013

B&J

jeg gik slet ikke i stykker over hovede der var nogle små risser så det kunne svi lidt når jeg tissede men det var væk efter 2dagen og det svigede meget lidt

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

emmagirl skriver:

Jeg fik et klip, så jeg har stemt blankt, da jeg ikke ved hvad det svarer til i bristning. Men jeg husker helt klart også det at blive syet som det værste!! Det gjorde skideondt, selvom jeg var bedøvet! 

Okay, ja det glemte jeg selvfølgelig at få med i afstemningen
Men mener et klip bliver set som en 2 grads, da de involverer samme muskler

Anmeld

13. oktober 2013

Mi&Mi

Jenny12 skriver:

Jeg fik en hudafskrabning (er det en 1. grad?) og det var på trods af en lynfødsel på 2½ time og en pressefase på 11 min.

Jeg blev syet med 2 eller 3 sting både ude og inde - men det var kun fordi jeg blev lagt i narkose i forbindelse med komplikationer, at de valgte at sy mig når jeg alligvel lå bedøvet.

Det er godt nok trist at det for mange af jer, har været en dålig og smertefuld oplevelse at blive syet - jeg er selv glad for at jeg ikke "var til stede" da de lappede mig sammen

Ja

Jeg ville ønske jeg var blevet lagt i narkose, det var simpelthen forfærdeligt.
Men det ved jeg ikke om de overhovedet gør, det kræver jo en del mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.