modesty skriver:
Jep, også en 3. grads. Det der gjorde mest ondt, var faktisk da jeg skulle bedøves dernede inden jeg skulle sys. Det var ubehageligt. Bedøvelsen virkede (heldigvis) fint.
Riget var virkelig ikke særlig kompetente i forhold til at håndtere de voldsomme bristninger. Først 4 uger efter fødslen fik jeg kontakt til en fysioterapeut der arbejder med genoptræning efter bristninger på Hvidovre og jeg skal da lige love for at der var forskel på ekspertisen! Helt vildt, og ret foruroligende, hvis du spørger mig. Heldigvis havde jeg i forvejen en meget stærk bækkenbund så jeg fik ingen gener eller mén, men den usikkerhed og nervøsitet der følger med en voldsom bristning, havde det virkelig været rart at kunne vende med en kyndig person hurtigt efter fødslen.
Ja, det gjorde godt nok også ondt at blive bedøvet. Fik en pudendus blokade (staves?) men den virkede ikke.
Jeg fik ingen hjælp bag efter, var til efterfødselssamtale hvor vi snakkede om det, ellers intet.
Havde også meget brug for at snakke med nogen der havde rigtigt styr på det, da jeg nemlig også bekymrede mig helt vildt.
Den læge der syede mig, var lige inde hos mig dagen efter, for at høre hvordan jeg havde det, og for at informere mig om, at jeg ikke måtte have sex i 6-8 uger. Mere fik jeg ikke at vide.
Den viden jeg har om det i dag, er noget jeg har læst mig til
Anmeld