Gik du i stykker under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Mi&Mi

B&J skriver:

jeg gik slet ikke i stykker over hovede der var nogle små risser så det kunne svi lidt når jeg tissede men det var væk efter 2dagen og det svigede meget lidt

Hvor må det være skønt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Hønsemor

Første gang fik jeg en lille rift, men ikke noget de regnede for noget og ej heller noget jeg mærkede til kan huske JM forberedte mig på at jeg måske skulle sys fordi jeg havde haft så hurtig en fødsel (3,5 time veer og her er de 13 min. presseveer også beregnet med) og jeg havde født min søn i en ve..

Ved nr. 2 fik jeg slet ingenting, igen blev jeg forberedt på det samme som overstående (fik taget vandet 3 t. og 29 min. før jeg fødte og fik først veer små 2 timer før jeg fødte og de 2 min. presseveer jeg havde er også beregnet med) og her blev han også født i en ve..

Anmeld

13. oktober 2013

B&J

Mi&Mi skriver:

Hvor må det være skønt

det var det også men tro mig jeg fik næsten et chok efter jeg havde født så siger hun til mig nu skal vi se om du er bristet sad jeg bare med åben mund og øjne hihihihihihihi for det var jeg bange for

Anmeld

13. oktober 2013

2babygirls

Mi&Mi skriver:

Heej damer

Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der egentlig går i stykker under fødslen.

Hvordan havde i det efterfølgende da i skulle syes? Virkede bedøvelsen som den skulle?

Jeg var selv så uheldig at få en grad 3 bristning. Øv øv. Skulle efterfølgende syes, og bedøvelsen virkede ikke ordentligt, AV!
Lå og vred mig i de 45 minutter det tog, og det var det værste ved fødslen!

Er ikke plusmedlem, så kan desværre ikke gøre så folk kan svare anonymt, men håber der er nogen, der vil dele deres historier

Har ikke stemt da jeg har født to gange.
1. gang fik jeg tre sting efter 39 timers veer
2. gang gik jeg ikke i stykker efter lidt over 4 timer med veer

Anmeld

13. oktober 2013

MorTilEn2013Dreng

Jeg fik en rift på hver skamlæbe de fik lige et sting hver. Utroligt jeg ikke var gået mere i stykker da han blev taget med sugekop. Men jeg lagde ikke mærke til jeg blev syet.

Anmeld

13. oktober 2013

FrkZier

Mi&Mi skriver:

Heej damer

Kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der egentlig går i stykker under fødslen.

Hvordan havde i det efterfølgende da i skulle syes? Virkede bedøvelsen som den skulle?

Jeg var selv så uheldig at få en grad 3 bristning. Øv øv. Skulle efterfølgende syes, og bedøvelsen virkede ikke ordentligt, AV!

Er ikke plusmedlem, så kan desværre ikke gøre så folk kan svare anonymt, men håber der er nogen, der vil dele deres historier

jeg fik en lille hudafskrabning der bare fik en knude..

opdagede det slet ikke, men det var nok også fordi der stod en læge og hoppede på min mave for at få min moderkage ud så mit forkus var ikke på JM mellem mine ben

Anmeld

13. oktober 2013

L&V

Mi&Mi skriver:

Okay, tak for svar vidste ikke man kunne få spraybedøvelse, det kunne jeg godt have brugt den gang

det var kun meget lidt lokal bedøvende så de indre stik med bedøvels ik gjorde helt så ondt

Anmeld

13. oktober 2013

Clisolka

Mi&Mi skriver:

Heej damer

Jeg fødte for 4 uger siden og fik en 2. grads bristning. Jeg fik 7-8 sting og blev syet i ca. 10-15 min, så var det overstået. 

Jeg var fuldt bedøvet down there da JM syede mig, men jeg koncentrerede mig kun om den skønne knægt som lå hos mig - selvom jeg hader at blive rodet med i underlivet 

Det er ca. 1 uge siden stingene løsnede sig  Jeg syntes det var værst de første par dage 

Anmeld

13. oktober 2013

modesty

Mi&Mi skriver:

Ja, det gjorde godt nok også ondt at blive bedøvet. Fik en pudendus blokade (staves?) men den virkede ikke.

Jeg fik ingen hjælp bag efter, var til efterfødselssamtale hvor vi snakkede om det, ellers intet.
Havde også meget brug for at snakke med nogen der havde rigtigt styr på det, da jeg nemlig også bekymrede mig helt vildt.
Den læge der syede mig, var lige inde hos mig dagen efter, for at høre hvordan jeg havde det, og for at informere mig om, at jeg ikke måtte have sex i 6-8 uger. Mere fik jeg ikke at vide.
Den viden jeg har om det i dag, er noget jeg har læst mig til

Wow, okay, det var endnu mindre end mig. Jeg fik i det mindste en folder hvor der stod forklaret hvilke og hvor mange øvelser jeg skulle lave for at komme ovenpå igen, hvornår jeg skulle kunne hvad o.s.v.

Anmeld

13. oktober 2013

lineog4

Ved ikke hvad det hele hedder i forhold til 1. Og så vider grad men:

1. Fødsel begik jeg en del i stykker og blev tjekket for om også ringmusklen havde taget skade - men det viste sig heldigvis kun at være ydre bristninger. Det store brist var resultatet af jeg fik presseveer for tidligt og havde enormt svært ved at holde igen. Jeg blev bedøvet men husker det som det nev lidt. Vi, dog sige jeg var så opslugt af mit mirakel så jeg var ligeglad med alt andet.

2. Gang startede presseveer igen da der manglede en kant og da jordemoderen slet ikke anede hvad der var i gang fik hun ikke stoppet mig. Der fik jeg to knuder, men var slet ikke mærket af det og cyklede  4 dage efter fødslen.

3. Gang fik jeg ikke en skramme trods en dreng på 4800 og det samme 4. Gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.