Hvad kostede jeres børns vinterjakker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2013

DianaRJS

Three little steps skriver:

Vi fik lige smidt 1200 kroner x 3 efter vinterjakker til børnene. 

Hvad kostede jeres? hvad mærke er det?

Hvorfor valgte i netop denne type? i må gerne smide billede hvis i lyster

Synes godt nok børnetøj bliver dyrer og dyrer...

den ældste har en lego jakke vi gav 800 for den, og den yngste har didrikson 1913 som kostede 700.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2013

DianaRJS

ja, men herhjemme mener manden at prisen er afgørende for kvaliteten, og ham kan man ikke sige imod.. det er vores guldklumper og der skal ikke spares når det angår sko og overtøj, derfor får børnene selv lov at vælge.. han tjener også godt så det er okay, synes bare det er mange penge alligevel for jakker..

det er slet ikke prisen der afgøre hvor god jakken er ....

kender du mørket vil du også vide om det er et godt mærke, vi giver aldrig mere end 800 for jakke, og har hhv. lego og didrikson og har faktisk altid brugt de mærke, og de er altså af super god kvalitet og vi har ALDRIG haft problemer med den, den ældste brugte den han fik forrig år 2 år i træk, og den er faktisk først gået til i år, eller vil sige lynlåsen er gået, som sagtens ville kunne laves, farver er helt som da vi købte den, og der er ingen slitage i den overhovedet,  den eneste grund til han fik ny i år er at hans mor er for doven til at få lavet lynslåsen, og at han ikke vil kunne bruge den hele vinteren da han er vokset helt åndsvagt her til sommer.... den yngste har indtil for 2 år siden brugt storebrors aflagte didrikson jakke som også har været som ny, og faktisk stadig er det, men igen kan han heller ikke passe nogen af dem vi har haft til storebror nu, da de faktisk næsten bruger samme størrelse....

Anmeld

5. oktober 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP

Har svært ved at vudere det.. mine børn vokser helt vildt, så selv 1-2 numre større kan ikke gøre det 

nina får lov at vælge sit overtøj fordi ellers vil hun ikke gå med det.. hun er startet i skole så det betyder så meget for hende med en smart jakke så de andre bliver "jaloux" som hun siger... men har det sådan at hver år får børnene lov at vælge deres vinterjakker og sommerjakke og så får de 1 sæt tøj de selv vælger til skolestart..

Off topic - I know !! Og jeg får nok hug for at sige det - men kan ikke lade vær med at tænke at det dog var en ucharmerende tanke din datter der har (se det der er markeret med rødt)  Øv for de andre børn i klassen, som ikke har forældre der har råd til den luksus !

//Mette

Anmeld

5. oktober 2013

DianaRJS

MKBP skriver:

Off topic - I know !! Og jeg får nok hug for at sige det - men kan ikke lade vær med at tænke at det dog var en ucharmerende tanke din datter der har (se det der er markeret med rødt)  Øv for de andre børn i klassen, som ikke har forældre der har råd til den luksus !

//Mette

er heeeelt enig med dig.....

her har mine børn lært det ikke har noget med at gøre hvad tøj andre har på, men om de er søde og sjove at lege med der afgøre det...

de får godt nok også selv lov at vælge jakke delvis... jeg finder 3 jakker til hver jeg synes er pæne, god kvalitet, føles gode osv osv... nrå de så har prøvet de jakker vi har fundet bliver der taget 3 fra og ud fra de 3 kan de selv få lov at vælge hvilken en de vil have.

men bestemt intet at gøre med de bare vil være smartere eller gøre de andre jaloux, det er udelukkende mig der synes de også selv skal have lov at tage et valg, men ikke et for stort valg....

Anmeld

5. oktober 2013

wamse

Min datter kan heldigvis bruge den 2-delte sæt fra pompdelux, som jeg købte sidste år, og så har hun fået en ekstra vinterjakke af en af mine veninder

Jeg har købt billige vinterstøvler i år, for er ret presset økonomisk i år. Ellers må jeg se om jeg ville kunne ønske mig penge i julegave, så ville hun kunne få nogle andre der

Jeg må ærlig indrømme at jeg ALDRIG ville give så mange penge for jakker, sæt eller lignende til min datter.Heller ikke selvom jeg havde pengene til det

Anmeld

5. oktober 2013

Kløver

Min datters var gratis, da vi fik en gratis brugt, ellers havde hun fået en som storebror i Føtex eller Bilka evt name it eller lignende til maks 300kr min søn har en fin en fra føres og kostede vist 179.95 den er nok ikke helt varm nok men så bruger vi trøjer og uldtrøjer under, eller flyverdragten istedet

Anmeld

5. oktober 2013

Kløver

MKBP skriver:

//Mette

Aldrig om mine unger fik lov at gennemføre, at få noget for at gøre andre jaloux de kan være med til at vælge når de bliver store nok, men jeg betaler og har dælme noget at sige, især om pris. Der er forskel på at være pæn (hvilket man sagtens kan i en jakke fra Føtex, h&m osv ) og så vil have noget for at hæve sig over andre. Det ville jeg ikke støtte

Anmeld

5. oktober 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

er heeeelt enig med dig.....

her har mine børn lært det ikke har noget med at gøre hvad tøj andre har på, men om de er søde og sjove at lege med der afgøre det...

de får godt nok også selv lov at vælge jakke delvis... jeg finder 3 jakker til hver jeg synes er pæne, god kvalitet, føles gode osv osv... nrå de så har prøvet de jakker vi har fundet bliver der taget 3 fra og ud fra de 3 kan de selv få lov at vælge hvilken en de vil have.

men bestemt intet at gøre med de bare vil være smartere eller gøre de andre jaloux, det er udelukkende mig der synes de også selv skal have lov at tage et valg, men ikke et for stort valg....

Enig

Anmeld

5. oktober 2013

modesty

Min datter kan heldigvis bruge den 2-delte sæt fra pompdelux, som jeg købte sidste år, og så har hun fået en ekstra vinterjakke af en af mine veninder

Jeg har købt billige vinterstøvler i år, for er ret presset økonomisk i år. Ellers må jeg se om jeg ville kunne ønske mig penge i julegave, så ville hun kunne få nogle andre der

Jeg må ærlig indrømme at jeg ALDRIG ville give så mange penge for jakker, sæt eller lignende til min datter.Heller ikke selvom jeg havde pengene til det

Jeg er enig. Vi ville faktisk have råd til at bruge den slags penge på overtøj til min søn, men jeg synes simpelthen det er resourcespild at smide penge ud af vinduet på den måde. I min verden er det respektløst overfor folk der ikke har så mange penge, at man bruger sine på den måde. Giver det mening?

Det er selvfølgelig op til hver enkelt hvad man vil bruge sine penge til, men det er blot min holdning.

Anmeld

5. oktober 2013

Carina:-)

Jeg er enig. Vi ville faktisk have råd til at bruge den slags penge på overtøj til min søn, men jeg synes simpelthen det er resourcespild at smide penge ud af vinduet på den måde. I min verden er det respektløst overfor folk der ikke har så mange penge, at man bruger sine på den måde. Giver det mening?

Det er selvfølgelig op til hver enkelt hvad man vil bruge sine penge til, men det er blot min holdning.

Det må du lige uddybe.

Hvordan kan det være respektløst at bruge de penge man har ,til hvad man har lyst til -Fordi der er nogen der evt ikke arbejder lige så meget eller har prioteret de penge de har til andet ?

Hvad så med at købe en Audi?

Er det også respektløst over for dem der kører i en lille billig bil?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.